آموزش آرایشگری در سن مناسب

آموزش آرایشگری در سن مناسب


در اغلب مشاغل و هنر  ی مختلف، بهترین بازدهی و یادگیری را مربوط به سن خاصی می دانند. علم و استاندارد  نیز ثابت کرده  است که قدرت یادگیری و تمرکز در دوره  ی مختلف عمر انسان متفاوت است. در این مطلب آموزشگاه آرایشگری مردانه پارسامو به صورت دقیق و کامل می خواهد به این سوال بپردازد که آیا برای آرایشگر شدن نیز محدوده سنی خاصی باید رعایت شود؟ چه بازه  ی سنی بازدهی بهتری را فراهم می آورد  و سن مناسب برای آرایشگر شدن چه سنی است و آیا برای یادگیری در سن بالا می توانیم اقدام کنیم؟ پس با پارسامو همراه باشید.

سن مناسب برای آرایشگر شدن
سن مناسب برای آرایشگر شدن

از چه سنی آرایشگری را یاد بگیریم؟

با گذر عمر شروع می کنیم و اولین مورد به سن اولیه و لازم برای حضور در کلاس آرایشگری می پردازیم. بعضی رشته  ی هنری که همراه با کشف استعداد می باشد از سنین کم قابل انجام هستند و والدین می توانند فرزند خود را در آن مسیر قرار دهند و به آموزشگاه  مراجعه نمایند.

در زمینه کار ی هنری که بعد فنی نیز دارند و نیاز به توان فیزیکی و قدرت جسمی مناسب هم می باشد، بهتر است یک سن اولی ی رعایت شود. بنابر  این اگر کشف استعداد انجام شد و شما فهمیدید توانایی و علاقه به آرایشگری دارید یا والدین نسبت به کودک خود به چنین آگاهی رسیدند، باید او را به آموزشگاه  حرفه ای و مناسب در سن متعارف که بین 15 تا 18 سال می باشد بفرستند. این سن در کنار آمادگی جسمانی از نظر متخصصین بهترین دوره یادگیری و تمرکز نیز می باشد. اما باید دقت داشته باشید که یادگیری درست در کنار آموزش درست اتفاق می افتد و برای رسیدن به بهترین نتیجه از بهترین آموزشگاه  باید استفاده کنید.

 

سن مناسب برای یادگیری آرایشگری

با توجه به مطالب قسمت قبل فهمیدیم که بهترین زمان برای شروع یادگیری در بازه سنی 15 تا 18 سال می باشد، اما این دلیل نمی شود که افرادی که در سنین دیگر قرار دارند انگیز ی برای یادگیری نداشته باشند. سن 15 تا 18 سال بهترین سن برای آغاز است، اما تا محدوده 30 و حتی 35 سال، برای یادگیری درست با نتیجه عالی دیر نمی باشد. چرا که شما هنوز از انرژی بالایی برخوردار هستید و قدرت یادگیری شما در این بازه زمانی در شرایط آرمانی قرار دارد.

سن یک معیار می باشد که در افراد مختلف نتیجه ی متفاوتی را ایجاد می کند. اگر فردی دوره نوجوانی و اوایل جوانی را از دست داده  است اصلا نباید نگران باشد، چرا که افرادی بودند در سین بالا به یادگیری هنر پرداخت ند. مجموعه آموزشی پارسامو شرایطی را بوجود آورده است که با جدید ترین متد آموزشی، امکان یادگیری در شرایط مختلف برای کار آموزان و هنر جویان آرایشگری فراهم باشد.

زمان مناسب یادگیری آرایشگری
زمان مناسب یادگیری آرایشگری

تناسب سن با میزان یادگیری آرایشگری

دو مطلب بالا به ما نشان داد که شروع از سن پایین خوب است و هیچ سنی برای یادگیری دیر نیست و نباید نا امید شد، و هر سنی مناسب  آرایشگر شدن می باشد اما مهمترین مطلب در باره آموزش آرایشگری و یادگیری این هنر، مانند سایر تخصص  ، این است که کیفیت یادگیری با افزایش سن پایین می آید. پس هرچه زودتر وارد دوره  ی یادگیری و آموزش شوید، زمان کمتری نیاز است تا به سطح بالایی برسید. در واقع می شود اینطور بیان کرد که اگر برای یادگیری مطلبی در 18 سالگی 10 روز آموزش نیاز باشد، در 25 سالگی به 12 روز زمان نیاز خواهد بود و در 35 سالگی به 20 روز آموزش و حتی بیشتر نیاز خواهد بود. این به صورت میانگین و کلی بیان می شود و در هر زمین ی استثنا نیز وجود دارد.

پس بدانید فردا نسب به امروز دیر است و از همین لحظه می توانید با مراجعه به یک آموزشگاه حرفه ای مسیر درستی برای علاقه و استعداد خود پیش بگیرید.

آیا میان سالی برای یاد گیری آرایشگری دیر است؟

این سوالی  است که طرفداران و همرا ن زیادی از مجموعه  آموزشی پارسامو می پرسند. چرا که بعد از تجربه  ی کاری متفاوت ممکن است به تازگی و در میان سالی علاقه و استعداد خود را در زمینه آرایشگری کشف کرده باشند. و سن مناسب برای آرایشگر شدن آنها در این سن باشد، کلا در هر سنی شروع به آموزش آرایشگری نمایند.

در جواب این سوال ابتدا به نگرانی این عزیزان حق داده می شود، اما باید بدانید، همچنان که در قسمت قبلی گفتیم سن فقط یک معیار از یادگیری است. تمرکز، پشتکار و تلاش شما معیار  ی دیگری هستند که باعث می شوند معیار سن نتواند مانعی برای پیشرفت و موفقیت شما شود. از طرفی  مورد دیگری که اهمیت دارد، نحوه آموزش، محیط آموزش، مربی و مواردی از این دست است. آرایشگرانی در جامعه حاضر هستند که از نزدیک 40 سالگی وارد این فضا شد ند و اکنون به عنوان یک آرایشگر موفق و حرفه ای مشغول کار هستند.

آموزش آرایشگری در میانسالی
آموزش آرایشگری در میانسالی

اگر سن بالایی داریم آیا باید مربی و آموزشیار خصوصی بگیریم؟

سوال دیگری که باید در این مطلب به آن پاسخ دهیم، این مساله است که خیلی از عزیزان سوال کرده بودند، اگر سن ما بالا باشد باید به صورت خصوصی مربی بگیریم و در کلاس ها ی خصوصی با هزینه بالا شرکت کنیم تا آرایشگری را یاد بگیریم؟ درست است که تعداد هنر جو  در کیفیت آموزش تاثیر گذار است، اما این دلیلی نمی شود که تن  راه یاد گیری پرداخت هزینه  ی سنگین و زیاد مربی خصوصی به صورت مجزا باشد. بلکه شما نیز مانند تمام کار آموزان می توانید در کلاس های دسته جمعی حضور پیدا کنید و از آموزش  ی کلاس  ی معمولی بهره ببرید.

گاهی تعامل و همراهی در کلاس  و ایجاد انرژی شاد در فضای دوستانه، حتی تاثیر بیشتری در یادگیری دارد و دلیل بر عدم موفقیت نخواهد بود. اگر تصمیم به یادگیری آرایشگری را دارید و با همچین نگرانی روبرو هستید، با کارشناسان مجموعه ما در پارسامو تماس بگیرید تا بهترین مشاوره   را برای حضور در آموزشگاه و یادگیری آرایشگری، در اختیار شما قرار دهند.

آیا اگر با سن کم وارد حرفه آرایشگری شویم نیاز به آموزش نیست؟

در جامعه  ی اول دنیا، آموزش یک اصل اساسی در زمینه تسلط و پایداری افراد می باشد. چرا که درست است شما خیلی از کار  را در ظاهر و به شیوه تجربی می توانید یاد بگیرید، اما هیچ وقت از شما به عنوان یک متخصص در آن زمینه یاد نمی شود. شما اگر یاد بگیرید دندان بکشید، هیچ وقت به شما متخصص دندان پزشکی نخواهند گفت، مگر اینکه وارد رشته دانشگاهی  آن شوید و مراحل آموزش عالی را بگذرانید. پس چطور است که در رشته  ی فنی به این راحتی و با این نظر که به صورت تجربی یاد گرفت.

می خواهیم خیلی موفق و منحصر به فرد باشیم؟ آموزش اصلی ج نی است که زاویه دید دیگری را برای شما در آن شاخه، که اینجا آرایشگری است فراهم می کند. پس شروع از سن کم و یا هر سنی بدون دیدن آموزش باعث می شود هم زمان زیادی را از دست بدهید و همچنین بعد از کلی تلاش، مدرک و تخصص کافی نداشته باشید.

بنابراین با این توجیه زمان را از دست ندهید و با حضور در آموزشگاه  ی معتبر و دریافت مدرک تخصصی، برا ادامه مسیر کار خود را راحت تر کنید.

آموزش آرایشگری در سن کم
آموزش آرایشگری در سن کم

آیا می شود در سنین خردسالی برای یادگیری آرایشگری اقدام کرد؟

همانطور که می دانید آرایشگری یک هنر خاص و ظریف است که در عین حال به قدرت فیزیکی و توانایی خوب جسمی هم نیاز دارد، از طرفی باید فرد بتواند تسلط خوبی روی ابزار مورد استفاده داشته باشد. بنابر این توصیه مجموعه آموزشی پارسامو به همراهان همیشگی این است که سن مناسب آرایشگر شدن را که همان 15 تا 18 سال برای شروع می باشد، را در نظر بگیرید. این سن بهترین بازدهی را برای شما اگر نوجوان باشید و یا برای فرزندان شما اگر اولیای کار آموز هستید، فراهم می آورد. پس نگران این موارد نباشید و عجله ای برای یادگیری و آموزش نداشته باشید.

جمع بندی سن مناسب برای آرایشگر شدن

بعد از بررسی موارد مختلف دیدیم که سن یک معیار مهم است اما به تن یی همه چیز نیست و شما می توانید با ویژگی  ی متفاوت و در سنین مختلف برای یادگیری آرایشگری به آموزشگاه پارسامو مراجعه نمایید. اما زمان را نیز نباید از دست بدهید، چرا که هرچه زودتر وارد یادگیری شوید، هم زمان یادگیری کمتر می شود و هم پیشرفت بالاتری خواهید داشت.

در کنار مطالبی که گفته شد، مجموعه پارسامو با بهره گیری از بهترین متخصصان و آرایشگران، آماده ارائه مشاوره و کمک به فرآیند یادگیری بهتر شما می باشد. همچنین در صورت حضور در این مجموعه از امکانات ویژه و منحصر به فرد این مجموعه نیز بهره مند خواهید شد، که در زمینه رشد هرچه بیشتر به شما کمک زیادی می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://www.lhaa.co.uk/blog/am-i-too-old-to-train-as-a-hairdresser مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *