شغل آرایشگری یعنی به اشتراک گذاشتن تخصص، تجربه، اشتیاق در زمینه آموزشگاه آرایشگری مردانه است و هر روزه با  کمک هنر آرایش و پیرایش روی  مو و صورت مشتریان می توان مدل های زیبایی به نمایش گذاشت.

برای آموزش اصولی و اخذ مجوز باید دوره هایی از سه تا شش ماهه به شکل تئوری و عملی در آموزشگاه های معتبر  که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشند، بگذرانید. بعد در گذراندن آزمون شما قادرید در آزمون وزارت کار شرکت و مدرک معتبر فنی و حرفه ای را بگیرید.

در پایان آموزش مهارت های فنی مخصوصی  در مورد انواع مدل مو و زیبایی، ، انواع پاکسازی پوست، رنگ آمیزی مو ، صاف کردن و مدل دادن موی مردانه مردانه، …  را کسب خواهید کرد.

البته  نکات و توصیه ها یی در مورد این تکنیک هایی از تیم آموزشی ما در ارتباط با مشتری،  خدمات و  فروش محصولات برای بهینه کردن آموزش ها در نظر گرفته شده است. اگر شما هم تصمیم دارید روش و تکنیک خود را بهبود بخشید، می توانید با تیم متخصص و حرفه ای ما  در زمینه آموزش مشورت کنید.

مدرک آموزشگاه آرایشگری مردانه در تهران یک مدرک معتبر است که معادل با گذراندن 24 واحد درسی می باشد. این مدرک یک مجوز کار به حساب می آید  که می توانید با این مدرک وام اشتغال دریافت کنید. مدرکی که به شما داده می شود 3 تا 5 سال دارای سابقه کار در کل کشورهای دیگر به حساب می آید و دارای اعتباری بین المللی است. با دریافت کردن این مدرک  قادرید شروع به کار کرده و به طور حرفه ای وارد بازار کار شوید.

آموزشگاه آرایشگری مردانه پارسامو

امروزه شغل آرایشگری، یکی از پر درآمدترین و پرطرفدارترین و  شغل ها است که دارای انواع سطوح مختلفی می باشد. برای وارد شدن به این شغل ابتدا لازم است تا در مراکز آموزشی معتبر شروع به یاد کنید.

بعد از پایان دوره های استاندارد آموزشی در آموزشگاه های معتبر، هنرجویان با شرکت در  امتحانات تئوری و عملی سازمان فنی حرفه ای کشور و اخذ نمره قبولی، مدرک رسمی خود را از سازمان فنی و حرفه ای دریافت خواهند کرد. این مدرک دارای یک کد بین المللی است که قابل ترجمه و ارائه در  هر کشور دیگری هم  می باشد.

بهترین-آموزشگاه-آرایشگری-مردانه-در-تهران-پارسا-مو
بهترین-آموزشگاه-آرایشگری-مردانه-در-تهران-پارسا-مو

معیارهای انتخاب بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه

اگر واقعا تصمیم دارید در شغل آرایشگری یک فرد موفق باشید، باید با تلاش و کوشش به بالاترین سطح توانایی و مهارت در این حرفه برسید تا بتوانید با همکاران خودتان وارد رقابت شوید. آموزشگاه آرایشگری مردانه پارسا مو  مطابق با توقعات همه مراجعه کنندگان در زمینه آموزش می اشد. پس در انتخاب بهترین آموزشگاه همیشه متناسب با بودجه خودتان که یک  امر بسیار مهم است، اقدام کنید.

1.امکانات آموزشگاه

یکی از معیارها و دلایل  انتخاب آموزشگاه خوب امکانات مناسب آن است. وجود کلاس های آموزشی مجهز با فضای مناسب و امکانات کامل از ملزومات یک آموزشگاه آرایشگری ایده آل می باشد. تعداد شعبه ایی که آموزشگاه برقرار کرده هم می تواند از معیارهای انتخاب بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه در تهران باشد.

2.اساتید مجرب

از دلایل دیگر و معیارهای مهم در انتخاب بهترین آموزشگاه آرایشگاه مردانه در تهران ، وجود اساتید مجرب و ماهر می باشد. به همین علت برای انتخاب یک آموزشگاه خوب و حرفه ای، باید ابتدا از مهارت اساتید آن حتما مطمئن شوید.

3.مدرک معتبر

اعطای  یک مدرک معتبر از طرف آموزشگاه می تواند شغل و آینده کاری شما را تضمین کند.

4.آموزش تکنیک های پرکاربرد و مهارت های لازم

برای کسب موفقیت در حرفه و شغل  آرایشگری بهتر است که شما همه تکنیک ها و مهارت های لازم را یاد بگیرید. انتخاب یک آموزشگاه که تمام این فنون را به خوبی و کامل به ما آموزش دهند، بسیار لازم و ضروری است.

دوره های آموزش آرایشگری مردانه

مهارت های اصلی آرایش و پیرایش مردانه که در هر آموزشگاه آرایشگری مردانه می توانید آموزش ببینید  به شرح زیر می باشد:

1- آموزش پیرایش مردانه درجه 2

یکی از دوره های اصلی و پایه در آموزشگاه آرایشگری مردانه پارسا مو ، آموزش و پیرایش مردانه درجه 2 است که در این دوره سعی شده هنرجویان با ابزار و مواد تخصصی، طریقه و روش آماده سازی محیط کار و روش صحیح استفاده از وسایل کار آرایش و پیرایش و طریقه ضدعفونیکردن  آن ها و روش های کوتاهی مو در اندازه های گوناگون، آشنا می شوند.

هنرجویان این دوره کار با  انواع روش های کوتاهی مو با شانه و قیچی، فرم و حالت دهی مو با سشوار ، تراشیدن موهای صورت با تیغ، با شانه و ماشین، تنظیم خطوط موی دورسر و نحوه استفاده صحیح از حالت دهنده ها را فرا می گیرند.

2- آموزش پیرایش مردانه درجه 1

پس از آشنایی با تکنیک و اصول پایه و ابتدایی طبق توانایی کوتاه کردن مدل های کلاسیک و جدید مردانه با گذراندن و کسب گواهی نامه دوره پیرایش مردانه درجه 2 می توانید وارد  دوره بعدی یعنی آموزش پیرایش مردانه درجه 1شوید. در این مرحله با آشنایی کامل از تکنیک های تخصصی خرد کردن ( پیتاژ و حالت دهی به مو)  قادرید تا دانش و مهارت فنی آرایشگری خود را در زمینه پیرایش مو بالا ببرده و طبق مدل های روز و در اصطلاح ژورنالی های موجود مو را حالت دهید، پیرایش کرده و فیکس نمایید.

در آخر  با شناخت درست و صحیح ابزارها، متریال ، تکنیک های مناسب و آموزش اصولی در بهترین آموزشگاه آرایشگاه مردانه پارسا مو می توانید کیفیت خدمت رسانی خود و بهبود بخشیدن به سطح رضایت مندی مشتریان خود دست یابید.

3- متعادل سازی چهره مردانه

 این دوره برای هنرجویانی که می خواهند با اصول درست و کامل گریم چهره، آشنا شوند بسیار مهم و مناسب است. با شرکت کردن در این دوره هنرجویان با انواع پوست، استفاده از سایه و نور در هماهنگ سازی چهره، آماده کردن ابزار، محیط و مواد مورد نیاز، آماده سازی پوست صورت و گردن، هماهنگ کردن قسمت های مختلف چهره با استفاده از تکنیک سایه و روشن، طریقه پاک کردن مواد از روی صورت و پیشگیری از حوادث و خطرات احتمالی برخی از مواد آشنا می شوند.

4- آموزش چهره پردازی مردانه (گریموری)

این دوره را می توان مناسب افرادی دانست که اصول و پایه متعادل سازی چهره را یاد گرفته  و می خواهند به صورت تخصصی گریمور شوند. مهارت هایی که هنرجو در این دوره کسب می کند، شامل توانایی او برای شناخت رنگ نور و روانشناسی رنگها در چهره پردازی، آموزش شخصیت پردازی با تکنیک سایه و روشن ،  بکارگیری ضوابط ایمنی و بهداشت کار در محیط کار، آموزش تشخیص و تطبیق دادن ریش و سبیل با فرم چهره هر فرد ، آموزش جوان سازی و مسن سازی چهره با کمک  تکنیک سایه و روشن، شناخت انواع مدل های ریش و سبیل، آموزش انجام متعادل سازی موی سر و صورت می باشد.

5- آموزش ترمیم کردن موی سر مردانه

امروزه بسیاری از افراد از کچل شدن یا عقب رفتگی موی سر خود شاکی و ناراضی هستند. همین دلیل باعث شده تا یک شغل جدید و پرطرفدار مانند ترمیم کننده موی سر شده است.

این دوره شامل شناخت ساختمان پوست و مو، آموزش انجام قالب گیری و اندازه گیری بیس ریختگی در ترمیم مو،  تشخیص بیماری های پوستی، کاربرد ابزار ترمیم مو، مهارت های آموزش مشاوره با مشتری،  توانایی انجام پیاده کردن اندازه قالب، آموزش انجام بافت های مو در تهیه شبکه مو، آموزش نصب شبکه موهای تهیه شده روی سر مدل،  آموزش رنگ و فر کردن موهای ترمیمی، آموزش شستشو، حالت دادن به مو با سشوار و اتو مو می باشد.

6- آموزش کاربرد مواد شیمیایی

این دوره را می توان در گروه مراقبت زیبایی قرار داد و مهارت هایی از نمونه آلودگی زدایی محیطی، بررسی فیزیک رنگ، مشاوره و پذیرش مشتری، حفاظت و بهداشت فردی،  بررسی چگونگی بیرنگ کردن مو، بررسی مبانی رنگ مو، عملکرد پوست و موی سر،  رنگ نمودن موهای طبیعی و سفید، صاف و فر کردن مو و مراقبت از مو قبل و بعد هنگام کار با مواد شیمیایی را در این دوره آموزش می دهند.

7- آموزش بهداشت ناخن مردانه

دانش و مهارت هایی که در دوره بهداشت کار ناخن مردانه به دست می آورید شامل حفاظت و بهداشت فردی، پیرایش ناخن دست و فرم دهی آن (مانیکور)،  آلودگی زدائی محیط، مشاوره و پذیرش مشتری، پیرایش ناخن پا و فرم دهی آن (پدیکور) و مراقبت از پوست و ناخن دست و پا می باشند.

سوالات مهم درباره بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه    

1- آیا می توانیم  به عنوان یک آرایشگر درآمد خوب و مناسبی کسب کنیم؟

به عنوان یک آرایشگر می توانید انتخاب کنید که در هر ماه چقدر در آمد داشته باشید. اگر واقعاً در کارتان و تجارت تان حرفه ای باشید ، می توانید پول بسیار زیادی را به دست آوردید. البته این بسته به مقدار سرمایه گذاری دارد که  می خواهید در این شغل  بگذارید و مقدار هزینه ای  که صرف تسلط برای  مهارت های آرایشگری خود می کنید.

2- آیا داشتن یک سالن زیبایی می تواند سودآور باشد؟

هر سالن متوسط به طور مثال می تواند سالانه 250 میلیون تومان سود برای فرد آرایشگر داشته باشد. پس متوسط سود یک سالن به طور تقریبی 8.2 درصد است که این میزان می تواند بالاتر از میانگین شغل های دیگر باشد یعنی حدود  7.7 درصد و حتی بعضی مواقه بالاتر هم می رود. حاشیه های سود هر سالن بسته به نوع مدیریت سالن می تواند بین 2  الی 17 درصد تغییر کند.

3- چرا آرایشگاه بهترین کار در جهان محسوب می شود؟

شغل آرایشگری به طور معمول یکی از شادترین شغل ها در جهان به شمار می رود  وعده زیادی به آن رای داده اند. برخی از آرایشگران برای ایجاد خلاقیت ، بالا بردن رضایت شغلی  و استفاده از مهارت هایشان هر روز نظر سنجی انجام می دهند و با این روش می تواند پیشرفت زیادی در شغل خود داشته باشد، البته در همه جای جهان اصول آن یکی است و هر فردی که اصول آرایشگری را یاد بگیرد خیلی زود می تواند مدل های مختلف جهان را هم  بیاموزد ، در نتیجه در همه جا برای او کار است.

4- یک آرایشگر به طور متوسط در روز چند مشتری می تواند داشته باشد ؟

تعداد متوسط مشتری هایان یک روز آرایشگران تقریبا 12 نفر بوده و این میزان بسته به ایام و مناسب تها ممکن است بیشتر و حتی کمتر هم شود.

5- به نظر شما آرایشگران در کشورهای اروپایی و آمریکایی چقدر در آمد دارند؟

طبق اطلاعات دفتر آمار کار در اروپا ، میانگین درآمدی سالانه ای که یک آرایشگر تا ماه مه سال 2017 دارد تقریبا معادل 30490 دلار در سال بوده که تا 14.66 دلار در ساعت کار می کند. به این معنی که بخشی از آرایشگران درآمد بسیار کمی نسبت به نیم دیگر کسب می کنند.

6- افرادی که دارای سالن های آرایشگری هستند، چقدر درآمد کسب می کنند؟

صاحبان سالن های زیبایی می توانند ازدو راه درآمد زایی کنند: یکی با ارائه دادن کار به طور مستقیم به مشتریان و راه دوم اینکه  با اجاره فضای سالن به آرایشگران حرفه ای، به شرط  اینکه آرایشگرانی که این مکان را اجاره می گیرند دارای مشتری کافی باشند.

7- آیا شغل آرایشگری سخت است؟

داشتن یک تکنیک صحیح در آرایشگری و انتخاب و مدیریت این کار بسیار سخت و دشوار است، برای اینکه هر فردی تبدیل به یک آرایشگر ماهر، خوب و حرفه ای شود باید  تمرین و سختکوشی زیادی داشته باشد. شما باید مطمئن شوید که برای انجام این کار آمادگی لازم را دارید.

8- آیا آرایشگران از شغل خود راضی و خوشحال هستند؟

طبق تحقیقات که انجام شد مشخص گردید که از هر پنج نفر آرایشگر دو نفر خود را ” بسیار خوشحال ” نشان می دهند، به دلیل ارتباط و مراوده با افراد زیاد بعد از آنها سرآشپزها و فروشندگان   لوازم آرایشی و زیبایی آرایشگران بیشترین اطلاعات را دارند.

دوره های آموزش آرایشگری مردانه در تهران

یادگیری یک حرفه جدید، می تواند آغاز فصلی نو در زندگی هر کدام از ما باشد؛ بدون شک شرکت کردن در دوره های آموزش آرایشگری مردانه، یک مسیر یادگیری را به صورت کوتاه مدت و طبق استاندارد پیش روی ما باز کرده و زمینه ساز داشتن یک فعالیت حرفه ای در آینده خواهد بود. آرایشگری مردانه به عنوان یکی از شغل های زود بازده که با کمترین سرمایه می توانید آن را شروع کرد، شناخته شده است. خبر خوب و جالب اینکه تکنیک و ابزار های مهارت و آرایش پیرایش مو در کشورهای دیگر هم مانند کشور ایران مشترک است و به شرطی که هر فرد این شغل را طبق  استاندارد و متد های روز دنیا یاد بگیرد، این حرفه و شغل در هر نقطه از جهان، برای برایش کارآمد خواهد بود.

دوره های آموزش آرایشگری مردانه ای که در سازمان فنی حرفه ای مطابق با استانداردهای بین المللی یاد داده و با گرفتن مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود. شاید این اتفاق برای شما هم رخ داده باشد که بعضی از آرایشگران خود را به عنوان مربی آرایشگری مردانه معرفی کرده و ادعا دارند که تخصص و توانایی تدریس این حرفه را دارند. ولی در اصل آموزش آرایشگری مردانه بسیار دارای ظریف کاری و تکنیکال می باشد و لازم حرفه ای شدن در این شغل  گذراندن دوره های تخصصی ، قرار گرفتن در یک محیط آموزشی، تطبیق مربی،  گذراندن دوره آموزشی  طبق اصول صحیح تدریس و روانشناسی باید انجام شود و حتی تسلط داشتن  کامل فردی به شغل آرایشگری، دلیل این نیست که او می تواند مدرس ماهری در یادگیری آرایشگری باشد. برای آموزش دیدن در آرایشگاه مردانه، 7 دوره را باید گذراند.

نکات مهم در دوره های آموزش آرایشگری مردانه در تهران:

* هزینه هر دوره ای از  آرایشگری مردانه، توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشخص می شود.

* همه  دروس طبق متد روز و استانداردهای جهانی دنیا تدوین و تألیف شده است.

* قابل ذکر است که برای راه اندازی یک آرایشگاه مردانه، حتما شرکت در تمام دوره ها الزامی و ضروری نیست و به هر دوره بنا به درخواست هنرآموز و سطح مهارت او و پیش نیاز دوره های بعدی معین می شود.

آشنایی با لوازم آرایشگری آموزشگاه آرایشگری مردانه پارسا مو

در این بخش شما با انواع لوازم و وسایل  آرایشگری و اصلاح مو مانند انواع ماشین اصلاح، انواع قیچی اصلاح ، تجهیزات آرایشگری ، انواع تیغ اصلاح و پیرایش مو مردانه ، انواع برندهای لوازم اصلاح و … آشنا خواهید شد. آرایشگاه های مردانه نیاز به ابزار و وسایل برای آرایش و پیرایش مو و صورت آقایان دارد. با خواندن این مطلب کاملا متوجه می شوید که به چه وسایلی برای پیرایشگری نیاز دارید و خرید کدام ابزار برای آموزشگاه آرایشگری مردانه شما  امری لازم و ضروری است.

* قیچی

اساسی ترین لوازم و ابزار یک آرایشگر برای پیرایش قیچی است. با کمک قیچی می توان حجم زیادی از مو را گرفت و مدلی را که دوست دارید  روی مو مورد نظر اجرا کنید. انواع قیچی بر اساس نوع کاربرد به شرح زیر است:

– قیچی ساده: مخصوص کوتاهی کل مو، خط انداختن

– قیچی پیتاژ: مخصوص از بین بردن خط قیچی، کم حجم کردن مو

* شانه

شانه را می توان همراه همیشگی قیچی دانست.  شانه ها هم دارای انواع زیادی است.

– شانه های تقسیم: شانه ای که برای تقسیم کردن مو، درست انتخاب کردن فرق سر

– شانه رنگ: شانه های رنگ برای منتقل کردن رنگ از کاسه رنگ به مو، پخش رنگ به صورت یکسان، دارای دو اندازه کوچک (برای رنگ کردن دقیق مانند رنگ کردن ابرو) و بزرگ

– شانه های سشوار: شانه های سشوار دارای اندازه های مختلف، کاربرد نسبت به اندازه و حجم مو

– شانه های پوش: مخصوص مدل دادن به مو

* ماشین موزن

ماشین های موزن که دارای سه ودل برقی، دستی و شارژی دارای کاربرد است و در بیشتر موارد برای خط زنی، حجم گیری، شیو مورد استفاده قرار می گیرد.

* دسته تیغ ها

از این وسیله در خط انداختن موی سر  و مو صورت استفاده می شود. از نکات بارز این است که حتما برای هر کدام از  مشتری ها باید یک تیغ جداگانه استفاده کنید.

* صندلی کار

داشتن صندلی جزو نیازهای اساسی و اولیه یک آرایشگاه محسوب می شود. دقت کنید که همیشه از یک صندلی لوکس و شیک که مناسب سالن شماست استفاده کنید زیرا در زیبایی آرایشگاه شما نقش بسزایی دارد.

* دستگاه های آرایشی مو

دستگاه های آرایشی مو از نظر کاربرد دارای انواع بسیار زیادی هستند. اما چیزی که در آرایشگاه ملزوم و واجب است داشتن یک سشوار مناسب برای خشک کردن مو و هم سشوار کشیدن، و دستگاه پرمصرف بعدی اتومو است که برای مدل دادن و صاف کردن  استفاده می شود.

* پیش بند

دراین بخش که به  آشنایی با لوازم آرایشگری می پردازیم  چقدر خوب است تا به جزئیات نیز دقت داشته باشیم؛ زیرا باعث رضایت مشتری م یشود. استفاده کردن از پیش بند برای انجام هر کاری جز نکات کوچک و مهم است که باید در ذهن بسپارید.

* حوله

در انتخاب حوله ها دقت زیادی داشته باشید. حوله های پنبه ای در سایز و اندازه های مختلف استفاده می شوند.

* ابزارهای دیگر

دستکش ، مواد رنگ، موپران،  آب پاش، انواع اسپری ها و فیکس کننده های مو، وسایل بهداشتی برای شست و شو مانند امپو و صابون ها،

چرا آموزشگاه آرایشگری مردانه پارسا مو؟

* دارای مجوز معتبر از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

* دارای اساتید مجرب با بیش از چند سال سابقه کار

* بیش از چند دهه سابقه درخشان در امور آموزش و پیرایش

* بهره گیری از متد جدید آموزش، متناسب با هر هنرآموز

* برنامه های آموزشی طبق نیازهای بازار کار

* همگام سازی خود و نیروهای آموزشی با استانداردهاى جهانى

* قبولی کارآموزان در آزمون های سازمان فنی و حرفه ای کشور

* ارائه مدرک بین المللی آرایشگری مردانه

* نظرسنجی مرتب از هنرآموزان برای کنترل کیفیت آموزش

* هزینه های مناسب ومطابق با تعرفه های مصوب دولتی

* امکان پرداخت شهریه به صورت اقساط ‌

* ارائه جزوات آموزشی مرتبط با هر دوره

* ارائه مدل در دوره آموزش پیرایش مردانه

* مشاوره و تعیین سطح قبل از ثبت نام هنر آموز

* آموزش از سطح مبتدی تا حرفه ای برای هر کارآموز

* برگزاری ورکشاپ آرایشگری مردانه برایرفع اشکال و ارتقاء دادن سطح دانش و مهارت هنرآموزان سابق

 

برای آشنایی بیشتر با آموزشگاه آرایشگری پارسا مو اینجـــــا کلیک کنید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *