مدل موی مردانه ایرانی

مدل موی مردانه ایرانی


بعضی موارد در زندگی انسان هر قدر هم علم پیشرفت کند به صورت ثابت و نوستالژیک باقی می مانند. از جمله بعضی طراحی های معماری، غذاهای اصیل، وسایل نوستالژیک و …در کنار این موارد در ظاهر انسان نیز بعضی تغییرات ثابت و ماندگار و دوست داشتنی می باشند. که می توان از مهمترین آنها به مدل مو  مردانه اشاره کرد. شاید در نسل جوان تغییرات لحظه ای زیاد باشد. مدل موهای روز دنیا استفاده شود و تنوع آن بسیار بالا باشد، اما مانند رنگ کردن موی بانوان که هر از گاهی به اصل خودش بر می گردد، بعد از مدتی، مدل  موهای ساده و خاص که همراه با جایگاه شخصیتی افراد است نیز بیشتر مقبولیت دارد. ما در مجموعه آموزشی پارسامو با این مطلب به بررسی تغییرات مدل مو خواهیم پرداخت و ویژگی های مدل موی ساده ایرانی را نیز بیان خواهیم کرد. این مدل مو در شرایط مختلف با سلیقه های متفاوت استفاده شده است و در موقعیت های گوناگون نتایج خوبی داده است. ابتدا نکاتی در مورد کلیت مدل موها خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید تا این مطلب خاص را با هم مرور کنیم.

 

مدل موی مردانه ایرانی
مدل موی مردانه ایرانی

بهترین مدل مو های مردانه برای هر نوع صورتی

مدل موی هر فردی، تاثیر زیادی در توجه دیگران ایجاد می کند. نوع مدل مو، وضعیت آن و شرایط مختلف به گونه ای زبان شخصیتی فرد می تواند باشد و بعضی از ویژگی های او را به نمایش بگذارد. در واقع مدل مو، فریم و طراحی دور صورت شماست و چطور است که برای تغییر در موارد مختلف به فریم و قاب آن توجه می کنیم در مورد مدل مو نیز به همین شکل می باشد. حالا اینکه چطور باید مدل موی خود را بدانیم و چطور تشخیص بدهیم که چه مدل مویی روی صورت ما به اصطلاح می نشیند، باید از یک آرایشگر متخصص و با تجربه کمک بگیریم. چرا که یکی از آموزش هایی که آرایشگرها در دوره خود طی می کنند شناخت فرم صورت و سر یک مراجعه کننده است. تا بتوانند ذهنیت خوبی برای اصلاح موی فرد در نظر بگیرند.

بهترین مدل موی مردانه
بهترین مدل موی مردانه

فرم های صورت متداول در جامعه

این بیان که فرم صورت فردی دارای چه ویژگی هندسی می باشد، منظور این نیست که دقیقا همان حالت باشد، بلکه در میان اشکال، به آن حالت هندسی نزدیکتر است و قابل لمس تر می باشد. شما فکر کنید برای یک صورت کشیده، مدل مویی ایجاد شود که از اطراف خالی باشد و به سمت بالا رفته باشد. این کشیدگی صورت را چندین و چند برابر می کند و ظاهر شما را لاغر نشان می دهد. از ویژگی های مدل موی مردانه ساده ایرانی، این است که فرم های صورت بیشتری را پوشش می دهد و از این بابت کاربردی تر می باشد.

حالا ابتدا خود در آینه نگاه کنید و با یک تصور کلی حدس بزنید صورت شما جز کدام یک از این اشکال هندسی می باشد : مستطیل؛ بیضی، دایره، مربع، مثلثی ( حالتی که پیشانی فرد پهن است و قسمت چانه او باریک می باشد).

حالا اگر توانستید به راحتی فرم صورت خود را شناسایی کنید که هیچ، اما اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، در ادامه نکاتی را برای کمک به شما بیان خواهیم کرد که به تشخیص فرم صورت شما کمک می کند.

 

  • مستطیلی شکل: در این حالت پهنای پیشانی، میانی صورت و چانه به یک اندازه می باشد و اگر کف دست خود را در کنار صورت مماس قرار دهید به گونه ای که سر انگشتان در قسمت پیشانی باشد، پاشنه کف دست هم نزدیک چانه بچسبانید، نباید دست خم شود و باید صاف باقی بماند.

مدل موی مردانه ساده ایرانی مناسب صورت مستطیلی

اگر صورت شما دارای نشانه های گفته شده بود، باید تناسبی بین قسمت بالای مو و کناره های آن ایجاد کنید و به صورت یکنواخت اصلاح نکنید. در این موارد اگر از مدل موی ساده با فرق کنار ( فرق کج ) استفاده کنید، تناسب خوبی بین صورت و مدل موی شما ایجاد خواهد شد. در حالت موی بلند و ساده نیز، بهتر است آن را به سمت بالا شانه کنید. اگر فردی که صورت مستطیلی شکلی دارد دارای موهای پر پشت باشد، آرایشگر بهتر است در زمان اصلاح مقداری از حجم موهای او را کم کند و آنها را به صورت صاف و تخت در بیاورد.

مدل موی مردانه مناسب صورت مستطیلی
  • بیضی شکل : در این حالت چانه باریک است و نسبت به گونه ها کوچک به نظر می رسد، قسمت بالای پیشانی، یعنی تقریبا محل روئیدن موی سر نیز کمی جمع تر می باشد و اگر روی عکس های خود یک بیضی را تصویر کنید، تقریبا صورت شما درون آن قرار می گیرد.

مدل موی مردانه ساده ایرانی مناسب صورت بیضی شکل

یکی از محبوب ترین فرم صورت ها برای آریشگرانی که می خواهند مدل استخدام کنند، فرم صورت بیضی شکل می باشد. این صورت ها بخاطر فرمی که دارند تمام دسته های مدل مو را پوشش می دهند. اما به صورت تخصصی اگر به آنها توجه کنیم در زمینه مدل موی ساده مردانه ایرانی، می توان گفت از موی کوتاه تراشیده شروع کنید تا مدل مو های بلند حالت دار که به سمت بالا شانه می شوند و یا مد موهایی که به صورت ساده به سمت پایین و اطراف سر پخش  هستند به این نوع صورت ها می آیند. حتی شما می توانید از مدل موهایی حالت دار ساده نیز برای صورتتان استفاده کنید. اگر فرم صورت شما بیضی است نگران حجم موهای خود نباشید. چرا که از موی کم پشت تا موی حجیم و پر پشت برای این مدل صورت مناسب می باشد.

مدل موی مردانه مناسب صورت بیضی
مدل موی مردانه مناسب صورت بیضی
  • مربعی شکل: در حالت مستطیلی شکل، گفتیم دو طرف صورت به شکل صاف و هم راستا می باشد، حالا اگر صورت فردی که دو طرف آن در یک راستا است و این ویژگی مستطیلی شکل را دارد، داری مقدار کشیدگی کم باشد و تقریبا پهنای صورت با ارتفاع آن برابر باشد، در دسته صورت مربعی شکل قرار می گیرد.

مدل موی مردانه ساده ایرانی مناسب صورت مربعی شکل

شما اگر دارای صورت مربعی شکل باشید، باید مدل موی ساده ای را انتخاب کنید که به صورت شما ارتفاع بیشتری می دهد و صورتتان را کمی کشیده نشان دهد. بنابراین مجموعه پارسامو در این مورد به شما پیشنهاد می دهد که از آرایشگر خود بخواهید، اطراف موهای شما را بیشتر کوتاه کند و موی بالای سرتان بلندتر باشد. درست است که برای موی مستطیلی از فرق کج به عنوان یکی از مدل های مو صحبت کردیم، اما در این مدل باید نکته دیگری را نیز در نظر بگیرد و آن این است که اگر از فرق کج استفاده کردید، سمتی که مو بر می گردد را دارای ارتفاع بیشتری در نظر بگیرید تا کمی به صورت شما کشیدگی را انتقال دهد. از موی کوتاه و هم انداز در بالای سر و اطراف سر استفاده نکنید. چرا که تغییر خاصی در ظاهر شما ایجاد نمی کند.

 

  • قلبی شکل: از اسم آن مشخص است که این افراد دارای پیشانی پهن و کشیده و چانه باریک هستند و اگر یک مثلث وارونه را روی عکس صورت خود تصویر کنند تقریبا آن را به طور کامل می پوشاند.

مدل موی مردانه ساده ایرانی مناسب صورت قلبی شکل

نکته ای که در اکثر مدل موهای ساده برای فرم های مختلف صورت، در نظر گرفته می شود، دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن تناسب سازی بین صورت و مو است. پس اولین موردی را که باید در زمان انتخاب مدل موی خود در نظر بگیرید این است که به صورت شما تناسب ببخشد. برای همین در چنین صورتی نمی توان اطراف مو را به مقدار زیادی خالی کرد و بالای آن را زیاد کشید. بلکه باید در یک شرایط متعادل به صورت پیوسته کوتاهی صورت بگیرد. برای این فرم صورت بهتر است مدل موی شما کمی پیشانی تان را بپوشاند و اطراف خالی تر شوند. موی ساده و به سمت پایین یا نیم دایره کشیده شده روی پیشانی از گزینه های مناسب این فرم صورت می باشد.

 

  • دایره ای شکل : بیشتر افرادی که دارای بدن پر هستند، دارای چنین صورتی می باشند که گونه ها بیشترین پهنا را دارند و به صورت دایره ای فرم صورت از کنار تا پیشانی و چانه تغییر می کند و خبری از زاویه تند گونه نمی باشد.

مدل موی مردانه ساده ایرانی مناسب صورت دایره ای شکل

اگر به تعریف مدل صورت دایره ای دقت کرده باشید حتما متوجه شدید که گفتیم این فرم صورت ها فاقد زاویه می باشند. بنابراین یک آرایشگر حرفه ای در چنین شرایطی از مدل مویی استفاده می کند که به صورت شما زاویه و خطوط شکسته بدهد. مدل موی فر دار و حالت شانه شده تخت روی سر به سمت بالا مناسب این فرم صورت نیست. در عوض مدل مو های زاویه دار، خم شده به یک سمت و یا شکسته بسیار مناسب این صورت ها می باشد.

مدل موی متناسب با چهره
مدل موی مردانه متناسب با چهره
  • مثلثی شکل : این حالت تقریبا برعکس حالت قلبی شکل می باشد و افرادی با صورت مثلثی شکل دارای چانه عریض و پهن تری می باشند و پیشانی نسبتا جمع تر می باشد.

مدل موی مردانه ساده ایرانی مناسب صورت مثلثی شکل

در این حالت اگر شما دارای موهای ظریف و کم پشت باشید، کمی کارتان سخت می شود و اگر برعکس دارای موهای پر پشت و ضخیم باشید، بهتر می توانید تناسب اصولی را بین موی سر و فرم صورتتان بوجود بیاورید. از طرفی بهتر است اطراف سر و کناره های پیشانی دارای حجم خوبی از مو باشند و زیاد آنها را کوتاه نکنید تا فرم پیشانی شما خیلی جمع دیده نشود. مدل موهای ساده، با اندازه موی برابر در بالا و کنار صورت جزء انتخاب های بهتر در این فرم صورت می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://www.menshairstyletrends.com/best-haircuts-for-men مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *