برای مرد ها و پسر ها نیز آراسته بودن یک امر طبیعی است. آن­ ها نیز دوست دارند که با ظاهری مرتب و منظم در جمع حاضر شوند. امروزه انواع مختلف مو های فانتزی مد شده­ است که طرفداران خاص خودش را دارد. در این مقاله آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی را به شما دوستان عزیز یاد می­دهیم.

با ما در وبلاگ پارسامو همراه باشید!

در این روزها با وجود و شیوع بیماری های مختلف کمتر کسی به پیرایشگاه­ ها مراجعه می­کند. لازم به ذکر است که در بسیاری از پیرایشگاه ­ها بعد از استفاده از قیچی و شانه­ آن را بدون تعویض برای نفر بعدی مورد استفاده قرار می­دهند. در این مقاله می­خواهیم به شما دوستی که در خانه در حال خواندن این مطلب هستی نیز چگونگی اصلاح مو مردانه به شیوه­ی صحیح یاد بدهیم.

نکات قبل از آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی

آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی

مدل موی خود را قبل از این که به پیرایشگاهی بروید حتما تعیین کنید. البته در پیرایشگاه با خود فرد اصلاح کننده نیز باید مشورت کنید. در صورت پشیمان شدن از مدل انتخابی وسط کار راه بازگشتی وجود ندارد و یا با خراب شدن مدل مو همراه می­شود. اگر مو های شما کمی تاس و کم پشت است مدلی را انتخاب کنید که مو های شما را پرپشت­تر از قبل نشان بدهد.

پیرایشگرها باید حتما از لوازم ضد عفونی مانند الکل و اسپری­ های ضد حساسیت استفاده کنند. توجه کنید که قبل از اصلاح باید مو های خود را به خوبی بشورید و آبکشی کنید. البته امروزه در بسیاری از پیرایشگاه­­ ها خودشان این مرحله را انجام می­دهند. زمان کافی برای اصلاح مو بگذارید زیرا در صورت داشتن زمان کم و با عجله کار کردن نتیجه­ی خوبی نخواهد داشت.

وسایل مورد نیاز برای اصلاح: قیچی اصلاح مو, شانه مخصوص اصلاح موسر, آینه, کلیپس مو و آبپاش است. حتما قبل از اصلاح باید موارد نام برده شده را تهیه کنید که در دسترس باشند. در مورد آینه باید گفت که علاوه برآینه بزرگی که شما روبه روی آن نشسته­ اید باید از آینه ­های دسته دار متوسطی نیز در حین کار استفاده کرد تا مدل مویی که پیرایشگر در پشت مو درست کرده است را مشتری بتواند ببیند و نظر دهد.

 

آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی

برای آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی بایستی طبق دستورالعمل زیر عمل کنید. لازم به ذکر است که امروزه شیوه­ های آموزشی و همچنین مدل مو­ها وسلیقه­ ها بسیار متنوع است. از این رو ما آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی­ را به شما به نحوی تدریس می­کنیم که مقدماتی و لازم برای اصلاح هر مدل مویی است. مرحله­ی اول: در این مرحله بایستی ابتدا مدل موی فرد را تعیین کرده و از فرد سوال­ های مربوطه را بپرسیم. این که دقیقا چه شکل ومدلی می پسندد؟ موها تا چه اندازه کوتاه شود؟ رنگ مورد علاقه بعد از کوتاهی چیست و…

باید موها را با شانه مخصوص و آبپاش به صورت کامل مرتب کنید. موها را به صورت کلی به شش قسمت تقسیم کنید که شامل موهای جلو یا همان چتری­ ها, موهای بالای گوش سمت راست نزدیک به چتری­ ها, موهای بالای گوش سمت چپ نزدیک به چتری­ ها, کف سر, قسمت پشت سر هم باید به سه قسمت تقسیم کنیم که قسمت پشتی سمت راست نزدیک به گوش  و قسمت پشتی سمت چپ نزدیک به گوش و قسمت پایین پشت مو را شامل می­شود.

دومین مرحله: باید فرم و مدلی را پسند کنید که با زوایای صورت شما همخوانی داشته باشد. در ضمن اگر موهای شما کم پشت است و یا کف سرتان بی مو است نباید از پیرایشگر خود توقع مدل موهای پیچیده و عجیب و غریب داشته باشید زیرا در پایان کار خودتان پشیمان می­شوید.

بعد از جداسازی مو به قسمت­ های مختلف ابتدا باید تکلیف موهای جلو را مشخص کرد. بدین منظور موهای جلو را با شانه مخصوص مرتب کنید وآب بزنید. اگر موها پرپشت و بلند است, آن را به دو قسمت تبدیل کنید. به صورتی که حجم دو دسته موی ایجاد کرده با هم برابر باشد. قسمت بالایی مویی که جداکردید را با کلیپس مو به سمت بالا بزنید و از حجم پایین مو شروع کنید.

قسمت پایین مو که حالا حجم کم­تری دارد را دوباره خیس کنید و با شانه مرتب کنید. سپس با توجه به اندازه مو ذکر شده با دو انگشت اشاره و وسط آن را بگیرید و با قیچی کوتاه کنید. پس از هر بار قیچی کردن,  مقدار کوتاهی را  به فرد نشان دهید و با تایید او به کار خود ادامه دهید. پس از قسمت پایین موی جلو به قسمت بالایی آن بروید و همان کارها را دوباره تکرار بکنید. وقتی که قسمت بالایی موی جلو تمام شد, قسمت بالا و پایین را یکی کنید و دوباره آن را شانه کنید و اندازه ­ها را دقیق کنید.

برای یاد گیری آموزش اصلاح مردانه با شانه وقیچی لازم به ذکر است که اگر موهای جلو کم پشت و کوتاه است, نیازی نیست که آن را به دو قسمت بالا و پایین با حجم­های یکسان تقسیم کنید. بلکه بایستی از همان ابتدا موهای جلو را با آبپاش خیس کنید و با قیچی به اندازه گفته شده کوتاه کنید.

حساس­ترین نواحی برای اصلاح مو سر, ناحیه­ی جلو سر و کنار گوش هاست که باید دقت کافی را در این زمینه داشته باشید. در صورت احتیاط نکردن خطر نابینایی و یا مشکلات شنوایی وجود دارد. اگر فردی که می-خواهید موهای سرش را اصلاح کنید کودک است, از فردی بخواهید که دست­ های کودک را برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی بگیرد.

مرحله­ ی سوم: در این مرحله از آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی باید قسمت ­های کناری موها را سر و سامان بدهیم. موهای کنار را نیز اگر پر پشت و بلند بود لازم است دو قسمت کنیم و با کلیپس آن­ها را جدا کنیم. امروزه پسرها اغلب مدل­ هایی را دوست دارند که اطراف و کناره­ های سر مویی نداشته باشد. در این حالت باید یک تیغ یا ترجیحا ژیلتی که یک بار مصرف باشد را بردارید و از پاییین به بالا و در خلاف جهت رویش مو کف سر بکشید.

این کار را اگر تمایل دارید که خالی از هر مویی شود چند بار پشت سر هم تکرار کنید ولی اگر می­خواهید فقط کمی نسبت به سایر قسمت ­ها کم­­تر شود, یک یا دو بار این کار را انجام دهید. توجه کنید کار با تیغ و ژیلت زمانی کار ساز است که کار با ثیچی و شانه را تمام کرده باشید و نوبت این مرحله رسیده باشد.

مرحله­ ی چهارم: بعد از کوتاهی و اصلاح قسمت­ های کناری سر نوبت به قسمت پشت سر می­رسد. قبلا هم ذکر کرده بودیم که پشت سر چون قسمت بزرگ و وسیعی را شامل می­شود آن را به سه قسمت تقسیم می­کنیم. اگر حجم موها کم بود نیازی به تقسیم بندی موهای پشت سر نیست. مردها و پسرها چون موهای کوتاهی دارند معمولا موهای خود را بالا می­زنند, قسمت پشتی مو را معمولا کمی بلند تر می­گذارند, تا موها یکدست و یک شکل دیده ­شود. البته این مورد هم بستگی به مدلی که فرد می­پسندد دارد. بعد از اتمام این مرحله دوباره کل موها را شانه بزنید و آبپاشی کنید. بعد از مرحله­ی آخر آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی حتما باید ازتقارن­ ها, اندازه ­ها, گوشه و کنار­ها اطمینان حاصل بفرمایید و آن­ها را باهم هماهنگ کنید.

 

آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی در پارسامو

آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی قدیمی ترین روش برای آموزش است. اما توجه کنید که برای یاد گیری مراحل جدید و بروز اول بایستی مقدماتی­ترین حالت ان را بیاموزید. آموزش داده شده نه تنها برای پیرایشگرها بلکه برای خانم ­هایی که می­خواهند موهای پسر یا همسرشان را در خانه کوتاه کنند نیز مناسب است.

آموزش اصلاح مردانه با شانه وقیچی مهم نیست که با چه روشی انجام می­شود مهم این است که به درستی و بدون عجله و با آرامش کامل, با در نظر گرفتن زمان کافی برای این کار انجام شود. مرحله به مرحله مو ها را جدا و با شانه مخصوص شانه کنید و تیکه به تیکه موها را آبپاشی و با کلیپس قسمت بندی کنید. اگر موهایتان کم پشت است مدلی را انتخاب کنید که موهای شما را پرپشت­تر و پر حجم­تر نشان دهد. یادگیری آموزش اصلاح مردانه با شانه وقیچی امروزه با وجود شیوع کرونا امری ضروری تلقی می­شود.

 

آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی در پارسامو

نکات لازم به ذکر و حرف آخردر رابطه با آموزش اصلاح مردانه با شانه وقیچی

ایمنی و دقت در کار همیشه مهم­ترین عامل است. مخصوصا در کارهایی مانند اصلاح که با قیچی همراه است. اگر اطرافتان و یا زیردستتان که موی او را اصلاح می­کنید, کودک است حتما از کسی برای اصلاح مو او کمک بگیرید زیرا در بسیاری از موارد موقعیت را درک نمی­کنند و بدون در نظر گرفتن شرایط با تکان خوردن امکان ایجاد خطر را برای خود ایجاد می کنند. حتما قبل از استفاده از شانه مخصوص اصلاح و قیچی آن را ضد عفونی کنید.

شما قادر هستید با مراحل آموزش اصلاح مردانه با شانه و قیچی که در این مقاله توضیح داده شد, مهارت لازم برای اصلاح موسر خود و یا فرد دیگری را به دست آورید. با این حال اگر مدل موی شما بسیار خاص است, ترجیحا نزد پیرایشگرهای حرف ه­ای تر مراجعه کنید تا نگرانی بابت موهایتان به شما دست ندهد.

 

منابع بیشتر: 

www.londonschoolofbarbering.com

www.bostonmagazine.com

www.samvilla.com

www.youtube.com

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *