اصلاح کردن موی سر از اقداماتی است که در صورت انجام شدن طبق قواعد و با توجه به چهره شخص، تاثیر فوق العاده ای بر افزایش زیبایی و جذابیت چهره او خواهد داشت. در ضمن، اصلاح کردن سر (اصلاح سر کودک) از نظر بهداشتی نیز از امور ضروری و مهم است، و همین امور باعث می‌شوند که اصلاح کردن سر، سن نشناسد. اگر شما یک آرایشگر باشید، بدون شک طی دوره کاری خود با انواع مختلفی از مشتری‌ها، چه آن‌ها که سن بالایی دارند و چه آن‌هایی که سن کمی دارند، مواجه شده اید.

نکته این جاست که مشتری‌ها همواره با یک دیگر متفاوت هستند. هر یک از آن‌ها نوع مو، نوع پوست و شکل صورت خاص خود را دارد که شما باید با توجه به تمامی این مسائل اصلاح را برای آن‌ها انجام دهید. این مسئله باعث می‌شود که شغل آرایشگری شغلی باشد که به دقت و توجه زیادی نیاز دارد. اما خوب است اشاره کنیم که سختی‌های این کار تنها به این موارد محدود نمی‌شوند. به خصوص درباره مشتری‌های خاص، که منظور ما از آن‌ها کودکان می‌باشد.

کودکان علاوه بر این که مدل مو و اصلاح خاصی دارند، رفتار خاصی نیز می‌طلبند. چرا که به طور معمول آن‌ها حداقل در دفعات اول از آرایشگاه ترس دارند و گریه می‌کنند. طی ادامه این مطلب، در کنار ارائه دادن برخی نکات درباره اصلاح سر کودک و مدل موهای مناسب برای او، به رفتارهایی که باید با کودکان در آرایشگاه داشته باشید نیز خواهیم پرداخت.

 

با ما در وبلاگ پارسامو همراه باشید!

 

نحوه کوتاه کردن موی کودک در اصلاح سر کودک

نحوه کوتاه کردن موی کودک

قبل از آن که بتوانیم روشی برای اصلاح موی سر ارائه دهیم باید در نظر بگیریم که موی مشتری ما چقدر است. نحوه کوتاه کردن موهای بلند و یا موهای متوسط، با موهای کوتاه تفاوت بسیار زیادی دارد. به همین علت، ما این موضوع را در دو بخش مختلف تقسیم بندی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم. یک بخش برای موهای بلند و یا متوسط، و یک بخش برای موهای کوتاه.

نکته:

غالبا آرایشگرها قبل از شروع کردن روند اصلاح مو، مو را با استفاده از آب پاش خیس می‌کنند. فراموش نکنید که موی خیس سنگین تر است و راحت تر نیز کش می‌آید. این بدین معناست که کوتاه کردن یک سانت از موی خیس، هنگامی که مو خشک شود خود را بیشتر از یک سانت نشان خواهد داد. بنابراین، اگر مستری درخواست دارد کوتاهی در حد سه سانت انجام شود، حداکثر 2 سانت و یا 1 و نیم سانت از مو را در زمان خیس بودن کوتاه کنید، تا مو کوتاه تر از حدی که باید نشود.

نحوه کوتاه کردن موهای بلند و یا متوسط در اصلاح سر کودک

تقسیم بندی درست مو

یکی از مهم ترین و اساسی ترین اقدامات برای کوتاه کردن موی بلند این است که شما دسته بندی و تقسیم بندی اولیه مو را خوب و با دقت انجام دهید. با انجام دادن درست این کار، شما سرعت خود را بسیار بالا خواهید برد و در ضمن نتیجه بهتری نیز به دست خواهید آورد. برای انجام تقسیم بندی اولیه پیشنهاد ما برای شما این است که از شانه با دندانه‌های بزرگ استفاده نمایید. تقسیم بندی شما باید به گونه ای باشد که شما یک دسته مو از پشت گوش تا بالای سر تا پشت گوش دیگر کودک، و یک دسته مو از بخش بالایی سر کودک داشته باشید. شما می‌توانید دسته هایی ایجاد کنید که 3 سانتی متر عرض دارند (افقی) و هر دسته را جدا گانه گیره بزنید تا با دسته‌های دیگر قاطی نشود.

کوتاه کردن قسمت پشتی مو

برای کوتاه کردن بخش پایینی و پشتی مو که دسته بندی کردید، یعنی در واقع زیرین تر لایه مو، لازم است شما ابتدا دسته افقی مو را به دو بخش عمودی تقسیم نمایید، یعنی دسته چپ و دسته راست. پس از آن نوبت آن است که خیلی سطحی با استفاده از قیچی قد مورد نظرتان را از مو بگیرید. برای انجام این کار باید مو را صاف رو به پایین بگیرید. این اقدام را برای هر دو سمت مو تکرار کنید. پس از آن وقت آن است که شما، دسته مو را بین انگشتان خود بگیرید و به سمت پایین بکشید تا همگی صاف باشند. سپس، با استفاده از قیچی، یک خط صاف کوتاه نمایید.

 

کوتاه کردن قسمت پشتی مو در اصلاح سر کودک

 

کوتاه کردن قسمت بالایی مو

اقداماتی که در مرحله قبل انجام دادید را می‌توانید به راحتی در همین مرحله نیز تکرار نمایید. اما نکته این است که باید خیلی خوب و با دقت قد موهای جدید را با موهای قبلی تطبیق دهید. بدیهی است که این کار باعث می‌شود شما در نهایت یک موی صاف و یکدست داشته باشید. توجه داشته باشید که برای کوتاه کردن موهای بخش جلو، می‌توانید از وسط فرق باز کنید و از سمت چپ و راست به کوتاه کردن بپردازید، یا این که موها را صاف به سمت عقب شانه بزنید و متناسب با برش‌های قبلی برش بزنید. روش پیشنهاد و اصولی تر برای انجام این کار، باز کردن فرق است که باعث می‌شود موها صاف تر و یکدست تر از آب درآیند.

کوتاه کردن قسمت بالایی مو در اصلاح سر کودک

 

 

نحوه کوتاه کردن موهای کوتاه در اصلاح سر کودک

تقسیم بندی درست مو

موهای کوتاه را نمی‌توان مثل موهای بلند دسته بندی کرد. چرا که آن‌ها به طور معمول کوتاه تر از آن هستند که به شکل افقی در یک دسته قرار بگیرند. بنابراین، دسته بندی موهای کوتاه یک تفاوت جزئی با موهای بلند دارد. عرض دسته ها را می‌توانید بیشتر انتخاب کنید. این امر به خود شما بستگی دارد، ولی به جای این که مثل موهای بلند شما سر تا سر یک دسته افقی داشته باشید، باید دو دسته مربعی شکل انتخاب کنید. این امر باعث می‌شود قد کوتاه موها مانع از جای گیری آن‌ها در یک دسته یکسان نگردد.

کوتاه کردن قسمت بالایی مو

برخلاف نحوه کوتاه کردن موهای بلند و یا موهای متوسط، در کوتاه کردن موهای کوتاه ارجحیت بر شروع کردن از بخش بالایی مو می‌باشد. شما لازم است که دسته‌های نازک و عمودی انتخاب کنید و آن‌ها را به آرامی با یک شانه دندانه ریز شانه بزنید و بین انگشتانتان بگیرید. سپس باید یک برشی ایجاد کنید که کمی مورب باشد. (گفته می‌شود کوتاه کردن ¼ اینچ پیشنهاد می‌شود.) اگر شما بتوانید به درستی حالت مورب را حین کوتاه کردن مو رعایت کنید، در عین این که حجم موی مشتری شما زیاد تر نمایش داده خواهد شد، دیرتر به کوتاهی مجدد نیاز پیدا خواهد کرد.

استفاده از ماشین اصلاح برای کوتاه کردن قسمت پشتی مو

شما می‌توانید طبق قواعدی که در بخش قبلی برایتان ذکر کردیم، موهای بخش عقب و یا جانبی را نیز با استفاده از قیچی کوتاه کنید. اما مسئله این جاست که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند قسمت پشتی مو با استفاده از ماشین اصلاح کوتاه شود. در این شرایط، شما لازم است که با استفاده از یک محافظ، مثلا محافظ سایز سه، به کوتاه کردن بخش پشتی بپردازید.

سپس، با استفاده از یک محافظ با شماره بالاتر و با حرکت دادن قوسی شکل ماشین روی مو، خطی که در آن بخش ایجاد شده است را محو کنید تا ظاهری زیباتر در مو ایجاد کنید. در نهایت نیز پیشنهاد می‌شود با استفاده از یک تیغ تمیز و نو، با رعایت کامل احتیاط، مو ریزه‌های پایین سر را (روی گردن)، بتراشید، تا مو یک خط زیبا و یکدست در بخش پشتی خود داشته باشد. رعایت این نکات کوچک، باعث می‌شود نتیجه کار شما چندین برابر زیباتر و حرفه ای تر به چشم مشتری بیاید.

رفتاری که پیشنهاد می‌شود با کودک داشته باشید

بسیاری از کودکان از آرایشگاه رفتن نمی‌ترسند و با علاقه بسیاری به آرایشگاه می‌روند و با ذوق به روند اصلاح موی خود نگاه می‌کنند. با این حال یکی از رایج ترین معضلاتی که آرایشگرها با آن مواجه هستند، گریه و ترس زیاد برخی کودک‌ها حین اصلاح است. شما به عنوان یک آرایشگر وظیفه دارید مشتری خود را درک کنید و نیازهای او را بر طرف کنید. اگر مشتری شما، کودکی است که از آرایشگاه ترس دارد، شما وظیفه دارید به رفع ترس او کمک کنید. در ضمن، این کار طی بلند مدت باعث می‌شود ترس کودک به کلی از بین برود و ای این مشکل خلاص شوید، بنابراین طی ادامه این بخش با ما همراه باشید.

رفتاری که پیشنهاد می‌شود با کودک داشته باشید در اصلاح سر کودک

 

 

1. به کودک جایزه و یا خوراکی‌های خوشمزه پیشنهاد دهید.

شما می‌توانید با دادن یک آبنبات و یا یک اسباب بازی کوچک به کودک، او را سرگرم سازید تا ترس خود را فراموش کند و کار اصلاح را برایش انجام دهید. غالبا کودکان از اسباب بازی‌های نظیر ماشین‌ها و یا عروسک‌ها خوششان میاید و به راحتی با آن‌ها سرگرم می‌شوند. خوراکی‌هایی نظیر پاستیل، لواشک، شکلات و انواع آبنبات نیز از دیگر گزینه‌هایی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به راحتی حواس کودک را پرت کنید.

2. با کودک ارتباط نزدیک بر قرار کنید:

بغل کردن، محبت کلامی، نوازش و یا دست زدن برای کودک می‌تواند باعث بر قرار شدن رابطه ای صمیمانه تر بین شما و کودک گردد. صحبت کردن و پرسیدن سوال‌های ساده و قابل درک از کودک نیز می‌تواند او را سرگرم سازد تا ترس را فراموش کند. می‌توانید از والدین کودک درباره علائق و خلقیات کودک اطلاعات بگیرید تا بهتر و ساده تر بتوانید این ارتباط را با او شکل دهید.

3. اجازه دهید کودک به ابزارهای شما دست بزند:

کودکان در برخی موارد از ابزارهای آرایشگری می‌ترسند و باور دارند که آن‌ها خطرناک و آسیب رسان هستند. شما می‌توانید با دادن برخی از ابزارها به کودک، ترس او را نسبت به ابزار خود از بین ببرید و به راحتی به کار خود مشغول شوید. البته، نا گفته نماند که نمی‌توانید هر وسیله‌ای را به کودک بدهید، چرا که ممکن است او با سهل انگاری به خود صدمه بزند. اما دادن ابزارهایی مثل آب پاش و یا شانه به کودک بلا مانع است.

 

اجازه دهید کودک به ابزارهای شما دست بزند

 

کلام آخر:

اصلاح سر کودک ، سوای آن که کودکان از نظر اخلاقی و رفتاری با سایر مشتری‌های شما متفاوت هستند، تفاوت خاصی با اصلاح کردن سر سایر افراد ندارد. طی این متن به ارائه و شرح دادن نحوه کوتاه کردن موهای بلند و موهای کوتاه پرداختیم و نکاتی کلیدی در این باب ارائه دادیم. اما نکته مهم تر آن است که چطور باید با کودک رفتار کنیم که از آرایشگاه و اصلاح کردن سر خود نترسد. بر قرار کردن ارتباطی نزدیک با کودک و یا دادن جایزه‌های خوراکی به او از موثرترین روش‌ها هستند که طی متن به شکل جزئی به آن‌ها پرداختیم.

 

منابع بیشتر:

haircutinspiration.com

www.menshairstylestoday.com

www.haircutsarefun.com

haircutinspiration.com

www.supercuts.com

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *