استفاده از برس مناسب در آموزش سشوار کشی موی مردانه

اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید و یا در حرفه‌ی آرایشگری مردانه فعالیت می‌کنید، در این مقاله به آموزش سشوار کشی موی مردانه می‌پردازیم.

امروزه بسیاری از افراد به ظاهر خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. درست کردن موها یکی از کارهایی است که می‌تواند در ظاهر فرد، اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. دقت داشته باشید که اگر موهای وز و نامرتبی داشته باشید، می‌تواند در ظاهر شما تأثیر بسیار بدی بگذارد. برای کمک به آقایانی که به مرتب بودن موهای خود اهمیت می‌دهند، در این مقاله به آموزش چگونگی کشیدن سشوار می‌پردازیم.

با ما در وبلاگ پارسامو همراه باشید!

اگر سشوار کشیدن موهای خود را به درستی انجام دهید، می‌توانید ظاهر بسیار خوبی داشته باشید. با ما همراه باشید تا در این مقاله، مطالب و نکات کاربردی را در رابطه با آموزش سشوار کشی موی مردانه خدمت شما عزیزان توضیح دهیم.

سشوار کشیدن موی مردانه

آموزش سشوار کشیدن موی مردانه

در این بخش از مقاله، قصد داریم توضیح دهیم که اولین قدم برای سشوار کشیدن موی مردانه چیست. در واقع برای آن که به خوبی آموزش کشیدن سشوار را یاد بگیرید، باید به صورت گام به گام پیش بروید.

قدم اول: در ابتدا باید بدانید که چه مدل مویی مد نظر شما است. البته دقت داشته باشید که برای انتخاب مدل مو، فرم صورت را حتما در نظر بگیرید. سشوار کشیدن در واقع برای این است که مو، برای مدتی فرم ماندگار و ایده‌آلی داشته باشد. بنابراین در اولین قدم، مشخص کنید که می‌خواهید موها را به چه فرمی در بیاورید. اگر این مورد را بدانید، بعد از آن با سرعتی بیش‌تر و راحت‌تر می‌توانید سشوار مو را انجام دهید.

بعد از آن که مشخص کردید چه مدل مویی به فرم صورتتان می‌آید، می‌توانید به سراغ مراحل بعدی از آموزش سشوار کشی موی مردانه بروید. حواستان باشد که اگر مدل موی متناسب با فرم صورتتان را انتخاب کنید، مراحل بعدی که مراحل اصلی سشوارکشی هستند را راحت‌تر انجام خواهید داد.

 

انتخاب حالت مناسب مو

چند گام که باید برای آموزش سشوار کشی موی مردانه یاد بگیرید

همان طور که می‌دانید، سشوار کشیدن یکی از راه‌های حالت دادن مو است و مردانی که دارای موهای وز هستند، می‌توانند با سشوار کشیدن موهای خود را به حالت دلخواه در بیاورند و ظاهری مرتب و ایده‌آل داشته باشند. افرادی که موهای بلندی دارند، باید اصول سشوار کشیدن را به خوبی بلد باشند.

گام اول: برای آن که سشوار کشیدنتان ایده‌آل باشد، بهتر است که موهای نرمی داشته باشید. برای داشتن موهایی نرم، در آموزش سشوار کشی موی مردانه گفته می‌شود که بهتر است موها را قبل از سشوار، خیس کنید. این کار باعث می‌شود، موهای شما فرم‌پذیری بالایی داشته باشد. دقت داشته باشید که تنها خیس کردن موها اهمیت ندارد و لازم است که شامپوی مناسبی را انتخاب کنید. نرم کردن موها با استفاده از شامپویی مناسب و خیس کردن آن‌ها در حمام امکان‌پذیر است و کمک می‌کند که موهایی انعطاف‌پذیر داشته باشید تا به راحتی سشوار شوند و در نهایت به فرم اصلی و دلخواهتان در بیاید.

در اولین گام از آموزش سشوار کشی موی مردانه، باید در انتخاب شامپوی خود نیز دقت کنید. به عنوان مثال اگر موهایی چرب و یا خشک دارید، باید از شامپوهایی متناسب با موهای خود استفاده کنید. اگر از شامپوی مناسبی استفاده نکنید، ممکن است موهایتان آسیب ببینند و در هنگام سشوار کشیدن، فرم مناسبی نگیرند. نکته‌ی دیگری که در هنگام شستن موها، باید در نظر داشته باشید، این است که مدت زمانی زیادی شامپو بر روی سرتان نماند. این کار باعث می‌شود به مرور زمان مواد شیمیایی، موهایتان را خراب کند.

 

شستن موها در آموزش سشوار کشی موی مردانه

گام دوم و سوم از سشوار کشیدن موهای مردانه

در بخش قبلی دانستید که برای سشوار کشیدن، قدم اولی که باید بردارید، چیست. در این بخش از مقاله قصد داریم توضیح دهیم که قدم‌های بعدی از سشوار کشی موی مردانه چیست؟

گام دوم: پس از آن که موهای خود را خیس کردید، از یک حوله برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید. دقت داشته باشید که از سشوار نباید برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. این یک باور اشتباه است و بهتر است که برای خشک کردن موهایتان از حوله استفاده کنید. لازم است بگوییم که سشوار وسیله‌ای است که برای فرم‌دهی موها استفاده می‌شود و استفاده از آن برای گرفتن آب موها مناسب نیست. لازم است کمی حوصله به خرج دهید و با حوله موهای خود را خشک کنید، به دلیل آن که اگر به صورت دائم برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده کنید، ممکن است در ادامه باعث آسیب به موهایتان شود.

گام سوم: اکنون لازم است که یک فرم ابتدایی برای موهای خود انتخاب کنید، اگر موهای پرپشتی دارید، می‌توانید از یک شانه‌ی دندانه بلند استفاده کنید و به موهای خود یک نظم ابتدایی بدهید. در مراحل بعدی از آموزش سشوار کشی موی مردانه، خواهید دید که این کار اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از برس‌های پردندانه استفاده کنید، ممکن است که موهای شما آشفته شوند و برای کشیدن سشوار دچار مشکل شوید.

 

استفاده از برس مناسب در آموزش سشوار کشی موی مردانه

گام چهارم از آموزش سشوار کشی موی مردانه

گام چهارم: یکی از ابزارهای مناسبی که برای سشوار کشیدن موهای مردانه مناسب است، برس‌ گرد می‌باشد. برس کاملا موها را در خود پیچیده و سشوار باید در جایی باشذ که موها در مقابل جریان هوای گرم سشوار قرار بگیرند. دقت داشته باشید که برس انتخابی‌تان، سایز مناسبی داشته باشد. به عنوان مثال اگر موهای بلندی دارید، بهتر است که از برس‌های گرد با سایز بزرگ‌تری استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که انتخاب برس به مدل مویی که انتخاب کرده‌اید نیز بستگی دارد.

برخی از مردان، موهای بلندی دارند، اما برای مدل مویی که مد نظر دارند، بهتر است از برس گرد با قطر کم استفاده کنند. معمولا چندین بار که بخواهید موهای خود را سشوار کنید، متوجه خواهید شد که چه برسی مناسب شما است. در کل باید بگوییم که به سادگی می‌توانید از برس‌های گرد استفاده کنید. برای استفاده از این نوع برس‌ها، باید موهای خود را به دور آن‌ها پیچیده و سشوار را به گونه‌ای در مقابل آن بگیرید که جریان باد گرم سشوار مستقیم به موها برسد. پس از چند ثانیه می‌توانید به آرامی برس را از موهای خود جدا کنید. اگر تمام نکات را به درستی رعایت کرده باشید، خواهید دید که موهایتان فرم ایده‌آلی را پیدا می‌کنند.

گام پنجم از آموزش سشوار کشی موی مردانه

در بخش قبلی در رابطه با انتخاب برس مناسب برای سشوار کشیدن صحبت کردیم. در این مرحله قصد داریم گام پنجم از این آموزش را مطرح کنیم.

 

استفاده از هر دو دست در هنگام سشوار کشیدن

اگر می‌خواهید سشوار کشیدن را به طور حرفه‌ای یاد بگیرید و در نهایت نتیجه‌ی بهتری را بدست آورید، بهتر است که در هنگام سشوار کشیدن، از هر دو دست خود استفاده کنید. در واقع باید بتوانید با یک دست سشوار را نگه دارید و با دست دیگر موها را در هنگام سشوار کشیدن تنظیم کنید. حواستان باشد که موهایتان در تماس با سر داغ سشوار قرار نگیرد. معمولا بهتر است که سشوار به اندازه‌ی 10 سانتی‌متر از موهایتان فاصله داشته باشد. دقت کنید که باید تمام موهای خود را سشوار کنید. به عنوان مثال اگر تمام فضای بالای سرتان را سشوار کردید، دقت کنید که ممکن است موهای اطراف سرتان حالت وز پیدا کند، بنابراین سشوار کردن تمام قسمت‌های مو از جمله نکاتی است که در آموزش سشوار کشی موی مردانه به آن تأکید می‌شود.

گام ششم برای سشوار کردن موهای مردانه

در این مرحله از آموزش سشوار کشی موی مردانه، دیگر سشوار کشیدن شما به پایان رسیده است و اگر مراحل قبل را به درستی انجام داده باشید، اکنون یک موی حجیم و یکدست خواهید داشت. حال اگر بخواهید این موهای حجیم شده و یکدست را برای مدت زمانی طولانی به همین صورت داشته باشید، لازم است برای ماندگاری آن اقداماتی انجام دهید. در این بخش از مقاله نکاتی را بیان کنیم که می‌توانید حالت موهایتان را با رعایت کردن این موارد حفظ کنید.

اسپری مو یا تافت مو می‌تواند در حفظ کردن حالت موهای شما بسیار تأثیرگذار باشد. اما دقت داشته باشید که در هنگام استفاده از اسپری یا تافت مو باید دقت لازم را داشته باشید. حواستان باشد که در هنگام زدن تافت، قسمت نازل آن به سمت چشم‌هایتان نباشد. سعی کنید فاصله‌ای به اندازه‌ی 15 سانتی‌متر را در نظر بگیرید و تافت را به موهای خود، اسپری کنید. ممکن است خودتان توانایی انجام این کار را نداشته باشید، می‌توانید از یک فرد دیگر کمک بگیرید.

 

آموزش سشوار کردن موی مردانه

اکنون که تمام مراحل آموزش سشوار کشی موی مردانه را خدمت شما عزیزان توضیح دادیم، لازم است تأکید کنیم که استفاده از سشوار با حرارت بسیار بالا ممکن است به موهایتان آسیب بزند. بنابراین حواستان باشد که درجه حرارتی را انتخاب کنید که متناسب با حجم موهای شما باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش سشوار کشی موی مردانه پرداختیم. در ابتدا توضیح دادیم که پیش از سشوار کردن، باید چه نکته‌ای را مد نظر داشته باشید و پس از آن به سراغ گام‌هایی رفتیم که برای یک سشوار کردن درست، باید هر کدام از مراحل را به دقت انجام دهید. هر کدام از مراحل را به طور جداگانه توضیح دادیم و دانستید که در هر مرحله باید به چه مواردی دقت داشته باشید. امیدواریم که با خواندن این مقاله و نکاتی که در آن بیان شد، چگونگی سشوار کشیدن موی مردانه را به خوبی آموخته باشید و در نهایت مدل موی ایده‌آلی و زیبایی را داشته باشید.

منابع بیشتر:

www.wikihow.com

peteandpedro.com

www.misterpompadour.com

www.youtube.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *