سایز برس گرد برای سشوار کشی

یکی از دغدغه­های مشترک خانم­ها و آقایان, داشتن موهای خوش حالت و زیبا است. زیرا مو تاثیر زیادی بر روی چهره و استایل فرد می­گذارد. یکی از روش­های متداول برای حالت دادن به مو, سشوار کشی موها است. سشوارکشی یا براشینگ به عملی گفته می­شود که برای حالت دادن به موها از سشوار و برس­های گرد مخصوص استفاده می­شود. یکی از راه­های حجیم نشان دادن موها, براشینگ است که با سشوارکشی صحیح می­توانید موهای خود را پرپشت­تر و حجیم­تر نشان دهید.

اگر موهای کوتاهی دارد براشینگ کردن موی کوتاه برای شما اهمیت زیادی دارد زیرا باعث می­شود موهایتان خوش حالت­تر نشان داده شود و پف بیش­تری داشته باشد. اگر موی کوتاه دارید و نمی­دانید چگونه آن را حالت­دار کنید این آموزش را بخوانید.

 

با ما در وبلاگ پارسامو همراه باشید!

 

تمیزی و نم­دار بودن موها در آموزش سشوار کشی

تمیزی و نم­دار بودن موها در سشوار کشی

قبل از آن­که سشوار کشی را شروع کنید باید موها کمی نم­دار باشد. توجه داشته باشید که موها نباید خیلی خیس باشند به گونه­ای که آب از آن چکه کند. بهترین کار این است که بعد از شستشوی موها, حدود ده دقیقه آن را با حوله خشک کنید تا آب اضافه­ی آن گرفته شود. اگر موهایتان خشک است بهتر است با یک آب­پاش آن را خیس کنید. یکی از کارهایی که در برخی آرایشگاه­ها انجام می­شود این است که مقدار کمی نرم­کننده مو داخل اسپری آب می­ریزند که باعث خوش­حالت­تر شدن موها و درخشانندگی موها می­شود. اگر می­خواهید موهایتان بهتر حالت بگیرد؛ بهترین کار این است که موها را با آب سرد شستشو کنید تا موهایتان زنده­تر و شاداب­تر به نظر برسد.

اگر جنس موهای شما چرب و نازک است به هیچ وجه کرم یا مواد دیگری به موهایتان نزنید زیرا موهایتان چرب­تر می­شود و خیلی سخت حالت می­گیرد. همچنین چربی بیش از حد موها, باعث می­شود موهایتان سریع­تر با حالت اولیه­­ی خود برگردد. اگر موهای خشک یا بد حالتی دارید؛ می­توانید از سرم مو یا واکس براق کننده مو استفاده کنید که هر کدام عملکرد و نتیجه­ی خاصی برای شما خواهد داشت.

 

برس برای سشوار کشی مو

برس برای سشوار کشی مو

برس مناسب برای سشوار کشی برس بزرگ و گرد است. بزرگی برس باعث می­شود موهایتان حجم بهتری بگیرند و راحت­تر حالت بگیرند. برس چوبی یا فلزی هرکدام خصوصیات منفی و مثبتی دارند که باید به آن­ها توجه کنید.

اغلب در آرایشگاه­ها و در منازل برس گرد فلزی پیدا می­شود زیرا قیمت مناسبی دارد و راحت­تر می­توان به موها حالت داد و موهایتان شکل زیبایی به خود می­گیرد. همچنین اگر فرد تازه­کاری هستید و موی کوتاه دارید بهترین انتخاب برای براشینگ, برس فلزی است. توجه داشته باشید که برس فلزی به موها آسیب می­زند و اگر مرتب از آن استفاده کنید موهایتان خراب می­شود. اما برس­های چوبی آسیب کم­تری به مو وارد می­کنند. اغلب برس­های چوبی, از موهای طبیعی و مصنوعی ساخته می­شوند و برای موها بهتر است.

سایز برس گرد برای سشوار کشی

سایز برس گرد در سشوار کشی

برس­های بزرگ برای براشینگ بهتر هستند. اگر موهای بلندی دارید حتما باید از برس گرد بزرگ استفاده کنید اما برای موهای کوتاه, می­توانید از برس­های کوچک­تر یا سایز معمولی هم استفاده کنید. همچنین اگر چتری دارید بهتر است برس گرد با قطر کوچک برای خود تهیه کنید. اگر دوست دارید موهایتان موج داشته باشد؛ از برس گرد بزرگ استفاده کنید.

همچنین برای موهای فر هم برس­­های بزرگ مناسب­تر است و کار با آن­ها راحت­تر است. توجه کنید که انتخاب سایز برس به جنس موهای شما هم بستگی دارد. برای مثال اگر موهای نازک و شکننده­­ای دارید؛ برس گرد با قطر کوچک برای شما بهتر است تا سریع­تر حالت­دهی به موها را انجام دهید.

 

صاف کردن مو در آموزش سشوار کشی

صاف کردن مو در سشوار کشی

قبل از شروع براشینگ و حالت­دهی به مو, باید موها را صاف کرد و اگر گرهی در موها هست؛ آن را باز کرد. برس­های مستطیل شکل برای شانه زدن و صاف کردن موها مناسب است. مخصوصا اگر موها بلند باشد و صاف کردنشان وقت گیر باشد این برس­ها بهتر هستند. همچنین از این برس­ها برای سامان­دهی به موها بعد از براشینگ هم مناسب هستند. به طور کلی تجربه ثابت کرده است هر چه قدر برس ما, پهن­تر و صاف­تر باشد؛ راحت­تر و سریع­تر می­توان موها را صاف کرد و بازکردن گره­ موها سریع­تر اتفاق می­افتد زیرا با هر بار استفاده, حجم بیش­تری از مو را در خودش جا می­دهد.

حتما دقت کرده­اید که اکثر برس­های چهارگوش در سطح­شان سوراخ­هایی دارند. این سوراخ­ها کمک می­کنند تا در حین سشوار کشی موها,  هوا به آسانی در زیر و روی موها در گردش باشد و زودتر خشک شود. همچنین کار با این برس­ها کمک می­کنند تا در حین خشک کردن موها, حجیم­تر به نظر برسند و موها پف کنند.

حالت دادن به موهای کوتاه و لخت در آموزش سشوار کشی

حالت دادن به موهای کوتاه و لخت

اگر موهای شما بی­حالت و خیلی لخت است؛ موج­دار کردن موها کار نسبتا سختی است. یکی از راه­کارها برای کمک به شما این است که از اسپری ژل مو استفاده کنید. ابتدا پایین موهایتان را اسپری بزنید و شانه کنید. سپس با برس گرد موهایتان را حالت­دار کنید. ژل مو به شما کمک می­کند تا بتوانید حالت فر موهایتان را حفظ کنید. سپس بهتر است از اسپری­های ثابت کننده­ی مو استفاده کنید تا موج و حالت موهایتان ثابت بماند. البته اسپری و ژل را نباید بیش از حد بزنید زیرا موهایتان حالت شکنندگی به خود بگیرد و یا چسبناک شود.

حجم دادن به موها در آموزش سشوار کشی

حجم دادن به موها در سشوار کشی

اگر سرتان کم­پشت است یا موهای کوتاهی دارید؛ می­توانید کاری کنید تا موهایتان بیش­تر پف کند و حجم بگیرد. هنگامی که هنوز موهایتان نم­دار است؛ روی ریشه­ی موی خود, اسپری حجم­دهنده مو بزنید سپس سرتان را پایین نگه دارید و زمانی که موهایتان آویزان است؛ آن را سشوار کشی کنید. این کار باعث­ می­شود موهایتان پرپشت­تر به نظر برسد و کف سرتان نچسبد. یکی دیگر از راه­کارها برای حجیم­تر شدن موهای کوتاه این است که دسته­ای از موهایتان را به دست بگیرید و به دور برس بپیچید و مخالف جهت ریشه­ی موها سشوارکشی کنید تا نتیجه­ی خوبی بگیرید.

 

براشینگ حرفه¬ای موهای کوتاه در آموزش سشوار کشی

براشینگ حرفه ­ای موهای کوتاه در سشوار کشی

یکی از کارهایی که در هنگام براشینگ به شما کمک می­کند؛ تقسیم بندی موها است. ممکن است فکر کنید موهایتان کوتاه است و در زمان کمی می­توانید بدون تقسیم بندی موها, آن­ها را سشوار بکشید. اما بهتر است بدانید هر چه قدر هم که موهای کوتاه داشته باشید لازم است تقسیم بندی را انجام دهید تا سشوارکشی موها راحت­تر و بهتر انجام شود.

کل موهای سرتان را چهار قسمت کنید سپس سعی کنید لایه لایه موهایتان را جدا کنید تا ناحیه­ی زیر و رو کاملا مشخص باشد. از موهای پشت گردن و کناره­های گوش شروع کنید. دسته­ی کمی از موها را به دور برس گرد بپیچید و همزمان سشوار بکشید. توجه داشته باشید که یا باید موها را از زیر سشوار بکشید و یا از رو تا حالت خوبی بگیرد. همچنین برای موهای کوتاه می­توانید موها را زیر سشوارکشی کنید و فقط نوک آن را در حالت رو سشوارکشی کنید.

تا زمانی که به مرکز سر رسیده­­اید؛ برس را به صورت 90 درجه گرفته و سشوارکشی را انجام دهید. اگر صورت فرد یا خودتان گرد است باید پف بیش­تری به موها بدهید. در صورتی که فرد چهره­ای کشیده دارد باید قسمت بغل سر, پف بیش­تری داشته باشد. مرکز سر هم باید با زاویه­­ای بیشتر از 90 درجه سشوارکشی شود. دقت کنید که سشوار را با برس همزمان و در یک مسیر حرکت دهید. بعد از سشوارکشی , سشوار را دور نگه دارید و دوباره چرخش موها در برس را تکرار کنید و بعد از سرد شدن, خیلی آهسته برس را از موها جدا کنید.

اگر موهای کوتاه دارید؛ می­توانید هم به داخل و هم به خارج موها را سشوار بکشید و ببنید کدام مدل برای چهره­تان مناسب­تر است. اگر سشوار را از بالا به پایین بگیرید پف موها کم­تر می­شود اما سشوارکشی سریعتر انجام می­شود و به خواسته­ی خود می­رسید.

تثبیت حالت مو در آموزش سشوار کشی

تثبیت حالت مو

بعد از سشوار کشی دوست دارید حالت موهایتان ثابت بماند. بهترین کار این است که دولا شوید و موها را حالت آزاد قرار دهید. سپس به صورت ملایم موهایتان را به سمت چپ و راست تکان دهید و همزمان از دور مقدار کمی تافت روی نوک موهایتان بزنید. اگر تافت نمی­زنید می­توانید مقدار خیلی کمی ژل مو و کرم مو به انگشتان دستتان بزنید و به نوک موهایتان بزنید. یکی دیگر از وسایلی که می­توانید استفاده کنید؛ اسپری شاین هست که علاوه بر تثبیت حالت مو, درخشندگی و زیبایی خاصی به موهایتان می­دهد و موهایتان حالت لختی زیبایی به خود می­گیرد. دقت کنید که اسپری زدن, باید از دور انجام شود تا حالت طبیعی موها حفظ شود.

کاهش آسیب­های سشوار کشی

دقت کنید که سشوارکشی بیش از حد به دلیل گرمای بیش از حدی که دارد؛ به موها آسیب می­زند و احتمال سوختن موها بالا می­رود. بعد از سشوار کشیدن بخشی از موهایتان کمی صبر کنید تا موهایتان خنک­تر شود و بعد عمل سشوارکشی را تکرار کنید. اگر در هنگام سشوارکشی بویی شبیه سوختن مو به مشامتان خود و متوجه اندکی سوختگی مو شدید حتما دست نگه دارید و سشوارکشی موها را متوقف کنید.

اگر هر روز موهای خود را سشوار می­کشید باید با موهای سالم و درخشان خود خداحافظی کنید زیرا سشوارکشی مداوم, باعث خشک شدن موها, شکستن ساقه­ی مو و ریزش مو می­شود پس تا جای امکان سشوار کشیدن بیش از حد موها را کنار بگذارید.

سشوارها , سرهای پخش کننده­ی حرارت و باد دارند که حتما آن­ها را به سشوار خود وصل کنید تا حرارت در سطح سرتان پخش شود و احتمال آسیب به موها پایین­تر بیاید. همچنین اگر موهای فری دارید, این سرها کمک می­کند تا موهایتان بهتر حالت بگیرد. دقت کنید که سرهای مخصوص سشوار, زمان براشینگ را طولانی­تر می­کند.

 

منابع بیشتر:

mhdpro.com

www.udemy.com

www.ghdhair.com

www.kevinfortune-hairstylingacademy.com

glow-academy.ca

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *