اصلاح موی سر پسرانه تکنیک­ها و اصول خاصی دارد که اگر به آن­ها آگاه نباشید ممکن است تاثیر بدی روی ظاهر شخص بگذارد و از زیبایی چهره­ی فرد بکاهد. بنابراین اگر بدون آموزش دیدن اقدام به کوتاهی و اصلاح موی سر کنید؛ نمی­توانید نتیجه­ی خوبی بگیرید و نباید انتظار بالایی از کارتان داشته باشید. بنابراین بهترین کار  این است که اول از همه تمام اطلاعات و تکنیک­ های موجود برای اصلاح موی سر پسرانه را یاد بگیرید و بعد اقدام کنید.

 

آموزش اصلاح موی سر پسرانه در پارسامو

 

با ما در وبلاگ پارسامو همراه باشید!

ابزارهای لازم برای اصلاح موی سر پسرانه

این که وسایل لازم برای کوتاهی مو در خانه را داشته باشیم؛ بسیار مهم است زیرا داشتن ابزار مناسب, به شما کمک می­کند تا بتوانید راحت تر کوتاهی مو را انجام دهید و در میانه­ی راه با مشکل مواجه نشوید. نکته­ی دیگری که باید توجه داشته باشید این است بر روی زمین محل اصلاح موی سر به هیچ وجه موکت یا فرش نباشد زیرا جارو کردن و تمیزکاری سخت­تر و زمان­بر می­شود.

صندلی مناسب

صندلی مناسب برای کوتاهی باید  ارتفاعی داشته باشد که بتوانید به راحتی دستتان به سر شخص برسد و تسلط کافی بر روی موی سر داشته باشید و صندلی در حین کار تکان نخورد.

قیچی

قیچی مخصوص اصلاح سر نوک تیز و کوچک است. البته می­توانید از قیچی معمولی هم استفاده کنید اما کلفت بودن تیغه­های قیچی و بزرگ بودن آن, کار را سخت می­کند و احتمال رخ دادن اشتباه را بیش­تر می­کند.

شانه

شانه برای کوتاهی مو از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می­توانید به راحتی به وسیله­ی آن موها را حرکت دهید و جابجا کنید.

کلیپس مو یا گیره مو

اگر موهای شخص کمی بلند باشد؛ هنگام اصلاح مو در دست و پایتان است و باید دسته به دسته موها را کوتاه کنید. به همین دلیل گیره مو می­تواند به شما کمک زیادی بکند.

آینه

اگر می­خواهید موهای خود را کوتاه کنید و یا موی شخص دیگری را, آینه نقش کلیدی دارد زیرا به وسیله­ی آینه می­توانید تصویر را مشاهده کنید و دو طرف جلوی سر را با هم قرینه و هم اندازه کنید و اگر کوتاهی یابلندی آن نامناسب است؛ آن را اندازه کنید.

ماشین اصلاح

برای کوتاهی موهای مردان و پسران ماشین اصلاح لازم است تا کار اصلاح مو را انجام دهید.

حوله و پیشبند

اگر حوله, پیش­بند کوتاهی مو و یا یک ملافه دارید حتما از آن استفاده کنید تا برای تمیزکاری بعد از اصلاح کارتان ساده­تر باشد. پس حتما دور گردن شخص مورد نظر پیشبند یا ملافه­ای ببندید.

 

استفاده از ابزار اصلاح مو برای اصلاح موی سر پسرانه

داشتن لوازم خوب بسیار مهم است اما مهم­تر از آن شیوه در دست گرفتن لوازم اصلاح مو است. کوتاه کردن و خرد کردن مو به وسیله­ی قیچی, نحوه در دست گرفتن قیچی و شانه, اصول تغییر جهت مو و هدایت شانه بسیار مهم است  و فقط با تمرین و تکرار می­توانید در این موارد حرفه­ای شوید. همچنین اگاهی به چهره, جنس و شکل موها و صورت فرد مقابل و اینکه چه مدل مویی مناسب اوست؛ بسیار مهم است زیرا تنها با به کارگیری چهره شناسی و فنون اصلاح مو, می­توانید نظر مشتری را جلب کنید.

 

انتخاب مدل موی پسرانه در آموزش اصلاح موی سر پسرانه

انتخاب مدل موی پسرانه برای اصلاح موی سر پسرانه

قبل از آن که اقدامی برای کوتاهی مو انجام دهید باید مدل مو را مشخص کنید. همچنین باید از شخصی که زیردست شما نشسته است بپرسید دوست دارد کوتاهی موهایش چگونه باشد و چه مدلی مدنظر دارد؟

اصلاح موی پسرانه گاهی ریزه­کاری­هایی دارد که باید به آن دقت کنید. برای مثال اگر طرف مقابلتان فردی با موهای کم پشت است قطعا هر مدل موی پسرانه­ای به او نمی­اید زیرا ممکن است ظاهر او را کم پشت­تر نشان دهد و یا اصلا برای چهره­ی او مناسب نباشد. اکثر مدل­های موی پسرانه, برای افرادی که موهای پرپشتی دارند؛ بهتر جواب می­دهد و به بهبود ظاهرشان کمک می­کند.

تمیزی مو

قبل از اصلاح مو, اطمینان حاصل کنید که موها تمیز و شسته شده هستند تا هرگونه چربی و چسبندگی بر روی مو نباشد و بتوانید راحت­تر اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر می­خواهید سر فرد را با ماشین, اصلاح کنید باید مو کاملا خشک باشد اما اگر می­خواهید در ابتدا از قیچی استفاده کنید و موها را کوتاه کنید؛  موهای کمی نم­دار بهتر باشد که برای این کار می­توانید از اسپری آب استفاده کنید.

 

تقسیم بندی موی سر در اصلاح موی سر پسرانه

تقسیم بندی موی سر

یکی دیگر از اقدامات قبل از شروع کوتاهی این است که به خوبی موها را شانه بزنید و اگر گرهی در مو وجود دارد آن را باز کنید زیرا درک بهتری از موهای فرد مقابل پیدا خواهید کرد. نم بودن موها و شانه کردن مو قبل از شروع؛ به شما کمک می­کند تا اندازه­ی دقیق موها را متوجه شوید و بهتر بدانید از کدام قسمت باید کوتاهی را شروع کنید. می­توانید موهای جلوی سر را به سمت راست یا عقب شانه بزنید اما بهترین کار این است که رو به جلو شانه بزنید و موها با حالتی مانند چتری روی پیشانی بیوفتد.

هنگام کوتاه کردن موی سر, باید موها را به هفت قسمت تقسیم کنید. این کار را می­توانید با گیره انجام دهید تا جلوی کارتان را نگیرد. تقسیم بندی باید به این صورت باشد: روی سر, موهایی که روی پیشانی قرار می­گیرند, موهای قسمت جلویی گوش راست, موهای قسمت جلویی گوش چپ, موهای سمت چپ, سمت راست و موهای پشت سر.

از مزیت­های تقسیم بندی کردن موها این است که تمرکز شما به هم نمی­ریزد و به خوبی متوجه می­شوید در هر قسمت باید چه کاری انجام دهید. همچنین هنگام کوتاهی مو می­توانید در هر مرحله از فرد مقابل بپرسید چه میزان کوتاهی موی سر را می­پسندد.

زمان کافی هنگام اصلاح موی سر پسرانه

اگر در زمینه­ی کوتاهی مو کم تجربه هستید لازم است به این مسئله دقت کنید که کوتاهی ممکن است زمان­بر باشد پس اصلا عجله نکنید و با حوصله کار را انجام دهید. زیرا هول کردن یا نبود وقت کافی باعث می­شود کار را سرهم بندی کنید و یا بدون دقت بخش­هایی را کوتاه کنید که باعث می­شود نتیجه­ی کار خوب پیش نرود.

کار با ماشین اصلاح

اگر قصد دارید موهای قسمت­های کناری و پشت سر را کوتاه کنید؛ بهترین ابزار برای شما, ماشین اصلاح است که به شما کمک می­کند تا موها را یک­دست و کامل کوتاه کنید. شش شانه در سایزهای متفاوت برای ماشین اصلاح وجود دارد. پس بر اساس مدل مویی که انتخاب کرده­اید باید یکی از شانه­ها را انتخاب کنید.شانه شماره 6 برای زمانیست که می­خواهید موها را خیلی کوتاه کنید. شانه­های 3 و 4 را زمانی استفاده می­کنیم که کوتاهی معمولی می­خواهیم. شانه­های شماره 1 و2 , برای موقعی است که قصد دارید پشت سر یا کناره­ها را سفید کنید.

 

 

کوتاه کردن موهای کنار و پشت سر در آموزش اصلاح موی سر پسرانه

کوتاه کردن موهای کنار و پشت سر در اصلاح موی سر پسرانه

برای شروع کار با ماشین اصلاح باید از قسمت پایین گردن شروع کنید. ماشین را از پایین گردن تا قسمتی که می­خواهید کوتاه شود بالا ببرید. این کار را دوباره تکرار کنید تا لایه­های دیگر مو هم کوتاه شود.این کار را برای قسمت­های پایینی انجام دهید. به تدریج خطی مشاهده می­کنید که در همین مسیر و طبق آن, موهای قسمت­های کناری را هم بزنید. همان­طور که گفته شد ماشین اصلاح باید از پایین به بالا حرکت کند و از چرخاندن با ماشین در زوایای مختلف پرهیز کنید. هنگامی که کار ما تمام شد و خطی در قسمت میانی سر درست شد باید موهای زائد را کوتاه­ کنیم تا خط فرضی ما حفظ شود .

حال باید در قسمت کناره­های مو, خط مو را بالاتر ببرید و از گوش­ها فاصله دهید. در این مرحله ماشین اصلاح را به پهلو گرفته و آن را به غقب و جلو بکشید. هر چه قدر بیشتر تیغه را زاویه­دار بگیرید؛ خط مو محو می­شود. همچنین در این مرحله اگر شماره­ی شانه­ها را تغییر دهیم می­بینیم خط مو دیگر مشخص نیست و مدل موی ما حالت طبیعی­تر و زیباتری به خود می­گیرد.

 

اصلاح موی سر با قیچی در آموزش اصلاح موی سر پسرانه

اصلاح موی سر با قیچی

همان طور که گفته شد قبل از استفاده از قیچی موها را نم­دار کنید حال با توجه به تقسیم­بندی سر, موها را با گیره جدا کنید. با توجه خط فرضی که در میانه­ی سر وجود دارد؛ کوتاهی مو را شروع کنید. موها را با شانه بالا بیاورید و بین انگشتانتان بگیرید. حال با توجه به مقدار کوتاهی که در نظر دارید؛ موها را بین انگشتانتان بالا بیاورید و موها را کوتاه کنید. برای یک­دست شدن اندازه­ی موها باید قیچی را به گونه­ای در دست بگیرید که کمی زاویه داشته باشد. زیرا اگر زاویه نداشته باشد موها یکدست کوتاه نخواهد شد.

لازم نیست در هر بار کوتاهی مقدار زیادی مو را در دست بگیرید. اگر تازه­کار هستید و نگران نتیجه­اید؛ بهتر است هر بار مقدار کمی را کوتاه کنید و نتیجه را ببینید. برای کوتاهی موهای قسمت­های کناری و پشت سر, بهتر است قیچی را عمودی در دست بگیرید.

کوتاهی قسمت­های خط فرضی میانی سر که تمام شد؛ موها را دوباره به طرف جلو شانه بزنید و از قسمت جلو, مجددا کوتاه کردن را از سر بگیرید تا به عقب برسید. حال دیگر قسمت­ها را با توجه به کوتاهی قسمت اولیه ادامه دهید. برای آن که ببینید یک­دست کوتاه شده یا خیر هر بار قسمت ابتدایی و قسمت­های بعدی را بین دو انگشت قرار دهید و بالا بکشید تا اندازه­ها یک­دست شود.

بعد از پایان کوتاهی روی سر, موهای جلو را روی پیشانی شانه کنید و با توجه به نظر فرد مورد نظر, کوتاهی این قسمت را انجام دهید. برای کوتاهی باید قیچی را عمودی با کمی زاویه بگیرید تا با دیگر قسمت­ها یک­دست شود.

 

 

هم تراز کردن موها و محو کردن خطوط در آموزش اصلاح موی سر پسرانه

هم تراز کردن موها و محو کردن خطوط در اصلاح موی سر پسرانه

برای این کار, شانه­ای انتخاب کنید که دندانه­های ریز دارد. شانه را به گونه­ای بگیرید که دندانه­ها به طرف بالا باشند. حال به وسیله­ی شانه موهایی که نزدیک خط با اصلاح ماشین هستند را بلند کنید و موهایی که از شانه بیرون زده است را قیچی کنید تا هم­تراز شود. توجه کنید که کوتاهی بیش از حد مو چندان مناسب نیستند و نتیجه­ی خوبی ندارند پس بین یک چهارم تا یک هشتم از موهای بیرون مانده از شانه را کوتاه کنید تا کم کم خطوط قسمت­های کنار محو شود.

 

 

تیغ زدن و خط انداختن نهایی موی سر

تیغ زدن و خط انداختن نهایی موی سر

در این مرحله می­توان از ماشین اصلاح بدون شانه و یا تیغ استفاده کرد. اگر از ماشین اصلاح استفاده می­کنید باید از پایین به بالا بکشید. قسمت پایین گردن و قسمت جلویی گوش را اصلاح کنید تا همه جا یک­دست شده باشد و قسمتی از سر بالا و پایین نباشید. توجه کنید که در هر مرحله باید برگردید به عقب و نتیجه را ببینید تا جایی بالا پایین نشده باشد.

حال می­توانید موها را شانه بزنید و یا سشوار بکشید تا از هم­خوانی قسمت­های مختلف, مطمئن شوید.

 

مطالعه بیشتر:

www.allthingshair.com

www.pinterest.com

www.prettydesigns.com

thebestfashionblog.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *