در این مقاله به آموزش سایه زدن موی سر مردانه خواهیم پرداخت. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در این باره هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. امروزه دنیای آرایشگری مردانه وسیع‌تر شده است و هر روز که میگذرد فنون جدیدی وارد آن می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم یکی از فنون آن را بیان کرده و به آموزش آن بپردازیم. اگر شما هم در حوزه‌ی آرایشگری مردانه مشغول به فعالیت هستید و یا به کار در این حوزه علاقه‌مندید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. یکی از فنون جذاب و کاربردی را خدمت شما عزیزان معرفی کرده و آن را به طور کامل آموزش خواهیم داد.

امروزه مردان نیز زمانی که به آرایشگاه می‌روند، بسته به سلیقه‌ی خود یک مدل مو را انتخاب کرده و از آرایشگر درخواست می‌کند، موهای آن‌ها را به مدل دلخواه درآورند. سایه زدن مو یکی از فنون در آرایشگری مردانه است که هر آرایشگری باید آن را بلد باشد، زیرا امروزه بسیاری از نوجوانان و جوانان مدلی از مو را ترجیح می‌دهند که در آن باید از سایه زدن مو استفاده شود.

اما آیا دقیقا می‌دانید منظور از سایه زدن موی سر مردانه چیست و با چه وسایلی انجام می‌شود؟ ما در این مقاله ابتدا سایه‌زنی مو را به طور کامل معرفی کرده و پس از آن به آموزش آن خواهیم پرداخت و در نهایت با مدل‌ها و ابزارهای مربوط به این فن آشنا خواهید شد.

با ما در وبلاگ پارسامو همراه باشید

 

آشنایی با سایه زدن موی سر مردانه

هر آن چه باید در مورد سایه زدن موی سر مردانه بدانید

دانستید که سایه زدن یکی از فنون جدیدی است که هر آرایشگری باید به طور کامل به آن مسلط باشد. در این بخش از مقاله می‌خواهیم جهت آشنایی بیش‌تر شما عزیزان به معرفی این فن بپردازیم.

لازم است بدانید که به سایه زنی مو، فید کردن مو هم گفته می‌شود. بسیاری از افراد به خصوص نوجوانان و جوانان به دلیل آن که مدل مویی زیبا و متفاوت داشته باشند از فید کردن مو استفاده می‌کنند. در واقع منظور از فید کردن مو این است که دور سر به رنگ سفید در بیاید. به بیان دیگر زمانی که سایه‌زنی مو انجام می‌شود، تفاوت بسیار قابل توجهی بین بالای سر و دور سر به وجود می‌آید.

البته لازم است این نکته را بدانید که سفیدی دور مو بستگی به سلیقه‌ی خود شما دارد و می‌توانید هر مقدار که دوست داشته باشید به آرایشگر بگویید و او به همان مقدار دور سر شما را سفید کند.

فردی که به عنوان آرایشگر مردانه مشغول به فعالیت است، باید بتواند سایه زدن موی سر مردانه را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. این کار دقت بالایی می‌خواهید و باید فرد جزئی‌نگر باشد، زیرا اگر به درستی محل فید کردن مشخص نشود، ممکن است مدل دلخواه مشتری در نیاید و در نهایت کار آرایشگر زیر سوال برود.

اکنون که می‌دانید سایه زدن مو، یا همان فید کردن مو چیست، قصد داریم در بخش بعدی مقاله به سراغ آموزش گام به گام فید کردن مو برویم.

 

آشنایی با فید کردن مو

آموزش گام به گام سایه زدن موی سر مردانه

در بخش قبلی مردانه دانستید که منظور از سایه زدن و یا فید کردن موی سر مردانه چیست و فردی که در این حوزه مشغول به فعالیت است، باید با این فن به طور کامل آشنا باشد و با تسلط کامل آن را انجام دهد. در این بخش از مقاله قصد داریم به صورت کلی مراحل فید کردن مو را نام ببریم و در بخش‌های بعدی مقاله به بررسی و توضیح هر کدام بپردازیم.

اگر بخواهیم فید کردن مو را مرحله‌بندی کنیم، باید بگوییم که فید کردن مو باید در طی شش مرحله انجام شود و باید در هر مرحله آرایشگر دقت کافی داشته باشد. همان طور که در مطالب قبلی هم توضیح دادیم، اگر هر کدام از مراحل فید کردن مو درست انجام نشود، ممکن است در نهایت نتیجه‌ی دلخواه بدست نیاید و مشتری از کار آرایشگر راضی نباشد. بنابرین اگر به عنوان یک آرایشگر مردانه قصد یادگیری سایه زدن موی سر مردانه را دارید، لازم است با هر کدام از مراحل زیر به طور کامل آشنا باشید:

  • مرحله‌ی اول: خیس کردن موها
  • مرحله‌ی دوم: استفاده از نمره‌ی مناسب ماشین اصلاح
  • مرحله‌ی سوم: مشخص کردن محل سایه زدن مو
  • مرحله‌ی چهارم: استفاده از ماشین اصلاح
  • مرحله‌ی پنجم: اصلاح کردن مو از پایین به بالا
  • مرحله‌ی ششم: اصلاح مو به صورت افقی
  • مرحله‌ی هفتم: اصلاح طرف دیگر موی سر

 

آموزش فید کردن مو و سایه زدن موی سر مردانه

خیس کردن مو

در ابتدا آرایشگر باید موی سر فرد را به طور کامل خیس کند. برای سایه زدن موی سر مردانه، لازم است که مو به طور کامل مرطوب باشد. دلیل خیس کردن کامل مو این است که در هنگام فید کردن مو، لازم است که نسبت به بالای سر، دور مو پایین باشد. همچنین دقت داشته باشید که بالای سر و دور مو باید تقریبا باشند، بنابراین حواستان باشد که اگر  موی بالای سر بلندتر بود، آن را کوتاه کنید. تا حدی باید کوتاهی انجام شود که نسبت به دور سر، کمی حجم آن بیش‌تر باشد.

استفاده از نمره ی مناسب ماشین اصلاح

در مرحله بعدی، لازم است از ماشین اصلاح برای سایه زدن موی سر مردانه استفاده کنید. دقت داشته باشید که پیش از شروع کار، باید مشتری بگوید که چه میزان دور سر سفید شود و بر اساس آن شما باید نمره‌ای از ماشین را انتخاب کنید که مناسب این کار است. بنابراین نمره‌ی انتخابی کاملا بستگی به مشتری دارد. اگر مشتری بخواهد که سفیدی دور سر پیدا باشد، باید از شماهره‌ی 0 و یا 1 ماشین استفاده کنید. همچنین زمانی که می‌خواهید سایه زدن مو را آغاز کنید، باید در ابتدا با یک نمره بالاتر از نمره‌ی اصلی شروع کنید و پس از آن از نمره‌ی اصلی استفاده کنید.

 

انتخاب نمره‌ی مناسب ماشین اصلاح برای سایه زدن موی سر مردانه

مشخص کردن محل سایه زدن موی سر مردانه

یکی از اصلی‌ترین مراحل فید کردن مو، مشخص کردن محل سایه زدن است. زمانی که می‌خواهید شروع به سایه زدن مو کنید، در ابتدا باید محل فید کردن مو را مشخص کنید. دقت داشته باشید که دقیقا می‌خواهید سایه زدن مو را از کدام بخش از سر آغاز کنید و تا کجا می‌خواهید پیش بروید. حواستان باشد که در این مرحله دچار اشتباه نشوید، زیرا اگر دچار خطا شوید، ممکن است در نهایت سر فرد خراب شده و کار شما زیر سوال برود. بنابراین زمانی که به این مرحله رسیدید، دقت و تمرکز کافی داشته باشید و بدانید که به طور دقیق از کجا می‌خواهید فید کردن مو را آغاز کنید.

استفاده از ماشین اصلاح جهت فید کردن مو

برای آن که سایه زدن موی سر مردانه را انجام دهید، باید از ماشین اصلاح مو استفاده کنید. لازم است بدانید که تنها ماشین اصلاح است که به کار شما می‌آید. اما ممکن است از خود بپرسید که چرا از قیچی و شانه برای انجام این کار استفاده نمی‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که تنها ماشین اصلاح است که در نهایت رضایت مشتری را بدست آورد. بنابراین اگر قصد فید کردن مو را داشته باشید، باید بتوانید به خوبی با ماشین اصلاح کار کنید و طبق سلیقه‌ی مشتری، موی او را طبق مدلی که مد نظر دارد، در بیاورید.

 

ماشین اصلاح برای فید کردن مو

اصلاح کردن مو از پایین به بالا

یکی دیگر از مراحل مهم سایه زدن موی سر مردانه، اصلاح کردن مو از پایین به بالا است. باید با استفاده از ماشین اصلاح مو، آن را در دور سر بالا و پایین بکشید. زمانی که کار خود را آغاز می‌کنید، ماشین اصلاح را از پایین به بالا بکشید. اگر کاری غیر از این انجام دهید، ممکن است اصلاح شما دچار مشکل شود و در نهایت نتیجه‌ای که مد نظرتان بود را بدست نیاورید. بنابراین حواستان باشد برای آن که سایه زدن مو دچار مشکل نشود، ماشین اصلاح را از پایین به بالا بکشید.

اصلاح مو به صورت افقی و اصلاح طرف دیگر موی سر

زمانی که اصلاح ردن مو با ماشین اصلاح از پایین به بالا تمام شد، نوبت به مرحله‌ی بعدی از سایه زدن موی سر مردانه می‌رسد. اکنون باید با ماشین اصلاح از چپ به راست مو را اصلاح کنید. علت این کار هم این است که دور سر باید به صورت کامل اصلاح شود و با افقی اصلاح کردن مو، دور سر به طور کامل اصلاح می‌شود. زمانی که مرحله‌ی قبلی را به پایان رساندید، ممکن است به درستی دور سر اصلاح نشده باشد، اما با اصلاح از چپ به راست، دیگر مطمئن خواهید شد که کارتان را تمیز انجام داده‌اید. بنابراین دقت داشته باشید که این مرحله از سایه زدن موی سر مردانه را حذف نکنید.

پس از آن که یک طرف از سر را اصلاح کردید، لازم است به سراغ طرف دیگر سر بروید. تمامی مراحلی که در بالا بیان شد را برای اصلاح طرف دیگر موی سر به کار ببرید.

 

فید کردن مو

سخن پایانی

هدف ما از نوشتن این مقاله، معرفی فید کردن مو و آموزش گام به گام سایه زدن موی سر مردانه بود. دانستید که فید کردن موی سر مردانه، یکی از فنونی است که امروزه باید تمام آرایشگرها به آن مسلط باشند. نوجوانان و جوانان بیش‌تر طرفدار سایه زدن مو هستند و از این رو آرایشگرها باید مهارت خود را در این کار بالا ببرند. در این مقاله در ابتدا به معرفی فید کردن مو پرداختیم و پس از آن فید کردن مو را به طور کامل آموزش دادیم.

 

آموزش کامل فید کردن مو

 

 

مطالعه بیشتر:

www.menshairstyletrends.com

www.menshairstylesnow.com

www.menshairstylestoday.com

menhairstylesworld.com

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *