با پیشترفت روزانه ­ی انسان­ ها لوازمی که مربوط به اصلاح و پیرایش سر و صورت است نیز جایگاه مدرنی برای خود رزرو کرده ­اند. در گذشته­ های خیلی دور برای کوتاهی مو از چاقوهای خاصی استفاده ­می کردند. در گذر زمان توانستند قیچی را اختراع کنند و تا سالیان سال و تا هم اکنون ابزار اصلی در پیرایشگاه­ ها  قیچی است. در بیست سال اخیر ماشین­ هایی برای اصلاح سر ساختند که این ماشین ها در ابتدای زمانی که ساخته شدند بسیار سنگین وبزرگ بودند ولی اکنون به صورت سبک­تر و حتی جیبی نیز وجود دارد.

نقطه­ ی مشترک عملکرد همه­ی ماشین­ های سر این است که انرژی خود رابه صورت الکتریکی و بازدن به برق به دست می­آورند. ماشین­ های سر برای کوتاهی مو­ ها, زدن مو ها از ته, کوتاهی و سه تیغه کردن ریش و سبیل و همچنین در برخی موارد در اصلاح ابروها کاربرد دارد. برای اصلاح مو های مردانه باید این ماشین­ های سر را برخلاف جهتی که مو رشد میکند, حرکت داد. در ادامه با اموزش اصلاح سر با ماشین به صورت کامل آشنا می­شویم.

 

آموزش اصلاح سر با ماشین در پارسامو

 

نکات قبل از آموزش اصلاح سر با ماشین

ماشین‌ های اصلاح شانه‌هایی با اندازه‌ های متفاوت دارند که بعد از برسی میزان بلندی و کوتاهی و همچنین میزان پرپشتی مو ها شانه دندانه دار مناسب ماشین اصلاح را پیرایشگران انتخاب می‌کنند. دقت کنید که این ماشین‌ ها مانند تیغ‌ ها و ژیلت‌ ها یک بار مصرف نیستند. ممکن است چند تا مشتری پشت سر هم با یک اندازه و حجم مو باشند، در این صورت باید قبل از شروع کار حتما شانه را ضد عفونی کرد. زیرا بیماری‌ هایی همانند شپش، قارچ و بیماری‌ های پوستی به همین طریق می‌تواند گسترش یابد.

قبل از این که به پیرایشگاهی بروید حتما باید قبل ار آن سر خود را به خوبی بشورید. اگر این کار نکنید در زمان آبپاشی کردن موها توسط اصلاح کننده حالت چندش آور و چسبناکی ایجاد می‌شود. حتی ممکن است این امر به مدل موی دلخواه شما نیز آسیب وارد کند.

دربسیاری از پیرایشگاه‌ ها امروزه خودشان شستن مو ها را قبل از کوتاهی و اصلاح بر عهده می‌گیرند. زیرا می خواهند به نحوی که خودشان می‌خواهند مو ها را شستوشو دهند. برای شستن مو ها قبل از اصلاح، سر فردرا در سینکی که مانند سینک دستشویی است خم می‌کنند و آب‌ های سیار سر او را شست‌وشو می‌دهند.

آموزش اصلاح سر با ماشین

برای آموزش اصلاح سر با ماشین باید مرحله به مرحله پیش برویم. امروزه با توجه به مدل مو های سلبریتی‌ ها و فوتبالیست‌ ها پسر ها علاقه‌ی زیادی به مدل‌مو هایی دارند که اطراف سر خالی از مو است ولی وسط سر مو دارد. انواع مختلفی مدل مو وجود دارد که با استفاده از ماشین اصلاح می‌توان ایجاد کرد.

تقسیم بندی مو ها برای اصلاح

ابتدا با توجه به مدل مویی که فرد می‌ خواهد،باید مو ها را دسته بندی کنید. مو ها را به چهار قسمت کلی تقسیم و آبپاشی کنید. ماشین اصلاح را به گونه‌ ای که انگار خودکارتان را در دست نگه داشته‌اید بگیرید. سپس باید ماشین اصلاح را بر خلاف جهت رویش طبیعی مو روی سر بکشید. دقت کنید که بستگی دارد فرد چه اندازه می‌خواهد موهایش را بزند، بنابراین بایستی اندازه فرو رفتگی شانه ماشین اصلاح با توجه به اندازه‌ ای که فرد گفته است، در مو ها فرو کنیم. مو هارو بعد از اینکه باماشین اصلاح کردید دوباره شانه بزنید و اندازه‌ های دقیق را برسی کنید.

نم دار کردن مو

نکته‌ی مهم این است که اگر مو های شما مقدار زیادی خیس باشد، چون ماشین‌ های اصلاح با برق کار می‌کنند امکان برق گرفتگی وجود دارد. پس زمانی که‌ از آموزش اصلاح با ماشین صحبت می‌کنیم، منظورمان ایجاد کمی خیسی است که فقط باعث ثابت موندن مو ها و حالت دهی شود. درخیلی ازموارد می‌توانید به جای استفاده کردن از آب از ژل مو استفاده کنید و مو‌ های خود را برای کوتاه کردن با ماشین ثابت نگه دارید.

انواع مختلفی ژل مو امروزه وجود دارد. اما نکته مهم این است که اگر از ژل‌ های مناسب استفاده نکنید در دراز مدت باعث ایجاد شوره و پوسته شدن کف سر می‌شود. ژل‌ ها دارای ترکیباتی هستند که اگر بعد از زدن به مو ها فاصله بیندازید روی مو ها خشک می‌شود و مو ها به هم می‌چسبند ودیگر قادر به اصلاح آن‌ ها با ماشین اصلاح نیستید.

 

اصلاح پشت گردن و گوش با ماشین

نکات مهم برای اصلاح مو سر با ماشین

اصلاح مو با ماشین هر چند که نیاز به آموزش‌ های پیچیده‌ ای ندارد اما اگر خطا و یا بی دقتی کنید، ممکن است آسیب‌های جدی به سرو صورتتان وارد کنید. اگر می‌خواهید موهای یک کودک را اصلاح کنید بایستی از شخص دیگری برای گرفتن دست های کودک حین استفاده از ماشین کمک بگیرید.

آموزش اصلاح مو با ماشین باید به گونه‌ای باشد که تمامی سطحی بلندی‌های سر را پوشش دهد. یعنی قسمت‌هایی از سر مانند پشت سر کمی فرو رفتگی دارد در این حال باید ماشین اصلاح را بیشتر در موها فروکرد و عمق بیشتری را اشغال کند. اما زمانی که کناره‌ها یا بالای گوش که کمی برآمده است را اصلاح می‌کنیم باید کمتر ماشین اصلاح را در موها فرو کرد.

اصلاح پشت گردن و گوش با ماشین

برای اصلاح موهای پشت سر از قسمت رویش موهای گردن شروع به اصلاح کنید. زیرا این گونه فرد آراسته‌تر، مرتب و شیک‌تر دیده می‌شود. لبه به لبه پیش بروید و از جهات مختلف به اصلاح مو نگاه کنید تا اندازه‌های دقیق به دست آورید.

پشت گوش ناحیه‌ی بسیار حساسی است. زمانی که از ماشین اصلاح برای کوتاهی و زدن مو‌ها استفاده میکنید، به علت لرزش ناشی از ماشین اصلاح ممکن است فردی که دارید آن را اصلاح می‌کنید ،تکان بخورد پس باید یک دست خود را بر روی سر فرد قرار دهید. این گونه تعادل لازم را برای ادامه اصلاح را ایجاد می‌کنید.

 

کناره‌های صورت نیز موهایی همیشه وجود دارد. بهتر است درآموزش اصلاح سر با ماشین چگونگی زدن این موهای زائد را نیز یاد بگیرید. ماشین اصلاح را به صورت افقی در دست بگیرید و به صورتتان نزدیک کنید. ضمن این کار باید تیغ مناسب را به ماشین اصلاح متصل کنید. این موها شامل موهای کنار پیشانی و گوشه‌های چشم است. بهتر است از دست این موها نیز راحت شوید، تا صورتی تمییزتر و آراسته‌تر داشته باشید.

هرگز فراموش نکنید که ماشین اصلاح یک دستگاه الکتریکی است و با تماس مستقیم با برق کارمی‌کند. با این شرایط باید توجه کنید که آن را در جایی که آب زیاد دارد نگذارید. زیرا ممکن است باعث برق گرفتگی در صورت شما شود.

یادگرفتن اموزش اصلاح سر باماشین بسیار ساده می‌باشد فقط کافی است در یوتیوپ و اپارات فیلم های مربوطه را نگاه کنید تا به صورت کامل متوجه چگونگی اصلاح مو سر شوید. در این ویدیوها و فیلم‌هایی که مرتبط با آموزش اصلاح موسر با ماشین می‌باشد، ممکن است که اسرار بر این داشته باشد که حتما باید از برندی که در ویدیو از آن نام برده شده استفاده شود. اما این موضوع ربطی به برندی که استفاده می‌کنید ندارد و فقط باید به تیغه و شانه‌ای که جاسازی می‌کنید در ماشین اصلاحتان توجه کنید.

 

تکنیک های اصلاح مو با ماشین

تکنیک های اصلاح مو با ماشین

برای رد انداختن خط در سر باید در ماشین‌های اصلاحتان تیغه‌های ظریفی بگذارید. البته برای این گونه هنرمندی ‌ها بهتر است پیش متخصص این کاریعنی پیرایشگرها بروید زیرا به تجربه کاری بالایی نیاز دارد. در صورت کوچک‌ترین لرزش دستی هم امکان کج شدن خطی که انداخته‌اید است و هم امکان خراشیدگی پوست سر وجود دارد.

اگر برای فقط کمی مرتب‌تر کردن موها می‌خواهید از ماشین اصلاح استفاده کنید، باید ماشین را کمی از موهای سر دور نگه دارید و خورد خورد موها را کوتاه کنید. اگر ناگهانی این کار را انجام دهید ویا ماشین را زیادی در موها فرو کنید مسلما موهای بیشتری کوتاه خواهد شد و نتیجه ‌ی مطلوب را نمی‌گیرید.

هنرجویان پیرایشگری از مفیدترین و موثرترین آموزش‌هایی که می‌بینند، آموزش اصلاح سر با ماشین است. هنرجویان پیرایشگری این مهارت را با استفاده از انواع مختلفی ماشین اصلاح یاد می‌گیرند. امروزه بسیاری از دخترها نیز از ماشین اصلاح برای خط انداختن در کف سر و یا کوتاه کردن مو به شکل‌های پسرانه می‌پردازند.

نکته قابل توجه این است که دخترها باید در هنگام استفاده از ماشین اصلاح از تیغه‌های مناسب استفاده کنند. چون پوست دختر‌ها به صورت خدادای و طبیعی حساس‌تر و نازک تر است. پس دختر خانم‌هایی که قصد دارند خط خطی یا  پسرانه کوتاه کنند حتما به آرایشگاه بروند. امروزه آرایشگرهای خانم شیوه‌های استفاده از انواع ماشین‌های اصلاح را بلدند وبه هنرجویان آرایشگاه‌های خود آموزش می‌دهند.

 

 

آموزش اصلاح سر با ماشین را به راحتی در خانه‌هایتان می‌توانید یاد بگیرید و سرعت و زیبایی را باهم تجربه کنید. توجه کنید که سرهای ماشین اصلاح قابل تعویض است. ماشین اصلاحی که از آن برای کوتاهی موهای خود استفاده کرده‌‌اید را نمی‌توانید برای ریش و سبیل خود از آن استفاده کنید وباید سر آن را عوض کنید.

نکات بعد از اصلاح شدن

 دقت کنید که باید بعد از هر گونه اصلاحی که انجام می‌شود، چه در خانه و چه در پیرایشگاه حتما باید به حمام بروید. زیرا خورده موها در تمامی سطح بدن شما و یا حتی میان پلک و  چشم‌هایتان پخش شده‌است که باید یک دوش گرفت.

اصلاح با ماشین شاید ساده به نظر برسد اما در واقعیت بسیار حساس است. با کوچک‌ترین سهل انگاری ممکن است بر روی سرتان خط‌های خونی و زخمی به جا بگذارید. اما به هر حال برای هر مردی واجب است که شیوه‌ی اصلاح موسر یا ریش و سبیل خود را با ماشین اصلاح بلد باشد. زیرا راحت تر از کار یا تیغ و ژیلت و قیچی‌های مخصوص است.

 

منابع بیشتر:

www.moser-1400.com

www.amazon.com

www.wikihow.com

wahlusa.com

uk.braun.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *