مقدمه

یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها و مواردی که روی صورت آقایون و میزان جذابیت آن‌ها تاثیر بسیار بزرگ و پررنگی دارد، ریش آن‌هاست. آقایون می‌توانند ریش خود را به شکل‌ها و حالات مختلف اصلاح کنند و تغییر بسیار بزرگی را در ظاهر و چهره خود تجربه کنند. برای اصلاح کردن ریش، همان طور که اشاره کردیم، روش‌ها و انواع مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود، و یا نحوه‌ای که بیشتر به صورتشان می‌آید، اصلاح را انجام دهند. برای مثال، یکی از مدهای جدید، که جذابیت خاص و قابل توجه ای به صورت آقایون می‌بخشد، باقی گذاشتن مقداری ته ریش است. یکی دیگر از انواع اصلاحات ریش، این است که ریش را کاملا بتراشید و کاملا صورت را اصلاح کنید، که به این کار، اصطلاحا، شش تیغ کردن نیز گفته می‌شود. طی ادامه این مطلب، با ما همراه باشید تا با شش تیغ  و مزایا و معایب آن آشنا شوید.

شش تیغ کردن

تعریف شش تیغ  آنقدرها هم سخت نیست! شش تیغ کردن به طور خلاصه و به زبان ساده، به این معناست که صورت را تمام و کمال اصلاح کنید و تمامی ریش خود را کامل بتراشید. البته، شش تیغ کردن به اصلاح سبیل ربطی ندارد، و فرد می‌تواند سبیل داشته باشد. به طور کلی، شش تیغ  روش اصلاح مورد علاقه افرادی است که ترجیح می‌دهند صورتی کاملا یکدست و بدون مو داشته باشند. این نحوه اصلاح ریش، بدون شک از زیبایی و جذابیت قابل توجهی بهره مند است، و با وجود پر زحمت و سخت بودن، بسیاری از افراد به انجام آن علاقه مند هستند. طی ادامه این مطلب، به بررسی مزایا و معایب شش تیغ کردن صورت خواهیم پرداخت.

شش تیغ کردن
شش تیغ کردن

مزایا و معایب شش تیغ کردن

مزایا:

  1. شیک و زیبا: یک صورت اصلاح شده و عاری از مو، در نظر بسیاری از افراد زیبا و جذاب است. در ضمن، شش تیغ کردن صورت، می‌تواند سبب شود که شما استایلی شیک تر و رسمی تر داشته باشید و برای حاضر شدن شما در محل کاری مناسب تر است.
  2. حس سبکی: بسیاری از افرادی که به شش تیغ کردن علاقه نشان می‌دهند اعلام نموده اند که شش تیغ کردن صورتشان، حس خالی بودن و سبک بودن و خنک بودن خاصی به آن‌ها می‌دهد.

معایب:

  1. آسیب به پوست: شش تیغ کردن صورت، ایجاب می‌کند که شما روزانه یا یک روز در میان به اصلاح صورت خود بپردازید. البته، اگر این روند را با توجه به نکات انجام دهید، از میزان آسیب وارده به پوست، کم خواهد شد.
  2. زحمت زیاد: متاسفانه شش تیغ کردن باید روزانه یا یک روز در میان انجام شود و به همین علت نیز، زحمت زیادی را می‌طلبد.

نکاتی که آقایون باید در مورد اصلاح صورت بدانند

اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که به اصلاح روزانه و مداوم صورت و به اصطلاح شش تیغ  آن علاقه دارند؛ لازم است که شما دفعات زیادی و به طور روزانه عملیات اصلاح را انجام دهید. نکته این جاست که انجام دادن زیاد این عملیات و این رویه، در صورتی که طبق اصول و قواعد، و آن طور که باید انجام نشود، می‌تواند برای پوست شما آسیب رسان و خطرناک باشد.

برای مثال، در صورتی که شما اصلاح را درست و بر طبق قواعد انجام ندهید، روی پوست شما خراشیدگی و یا التهابات زیادی ایجاد خواهد شد، که نه تنها ظاهری زییا و جذاب ندارند، بلکه باعث آسیب دیدگی پوست شما و ایجاد حس ناخوشایند و دردناک برای شما می‌شود. طی ادامه این بخش، با ما همراه باشید تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که بهره مندی از آن‌ها سبب می‌شود کوچکترین زخم و یا التهابی روی پوست شما ایجاد نگردد.

اصلاح صورت مردان

1. دفعات اصلاح:

یکی از مواردی که شما باد حتما آن را در نظر داشته باشید و با جدیت زیاد با آن مقابله کنید، این است که دفعات اصلاح صورت خود را در حالتی استاندارد و قابل قبول نگه دارید. منظور از این امر، آن است که فرضا، به جای این که هر روز اصلاح کنید، این رویه را به یک روز در میان تغییر دهید. این موضوع، سبب می‌شود پوست شما، فرصتی برای بازسازی و استراحت داشته باشد و آسیب دیدگی کمتری را متحمل شود. البته، برخی از افراد، بنا بر شرایط کاری و غیره، مجبور هستند که هرروز اصلاح کنند، اما اگر این اجبار برای شما وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنیم که اصلاح را یک روز در میان انجام دهید.

2. آماده سازی صورت:

شاید با خودتان بگویید که این مرحله نیاز نیست و آن را جدی نگیرید. باید بگوییم که این مرحله، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحلی است که برای اصلاح صورت، باید انجام دهید. آماده سازی صورت کار سختی هم نیست و زمان زیادی نیز از شما نمی‌گیرد. تنها کافیست شما یک حوله گرم و مرطوب را به مدت 30 ثانیه روی محل اصلاح قرار دهید. علت این کار، این است که رطوبت موجب نرم شدن موها می‌شود و اصلاح شدن آن‌ها را تسهیل می‌گرداند.

3. استفاده از تیغ مناسب:

نکته بسیار مهم بعدی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، تیغ مناسب است. تیغ‌های قدیمی، کند و خراب و استفاده شده را دور بریزید. این تیغ‌ها برای اصلاحح مناسب نیستند و بیشتر از سایر تیغ‌ها قادر هستند به پوست صورت شما آسیب برسانند. همواره برای اصلاح خود، از یک تیغ سالم و نو و خوش دست استفاده کنید. در ضمن، توجه داشته باشید که استفاده از ریش تراش‌های سه تیغ، برای افرادی که علاقه به شش تیغ کردن دارند پیشنهاد نمی‌شود. چرا که استفاده مکرر و تند به تند از این دستگاه، می‌تواند برای پوست شما خطرساز باشد.

شش تیغ کردن
استفاده از تیغ مناسب

 

کلام آخر راجب شش تیغ کردن 

شش تیغ کردن و اصلاح صورت آقایان به طور کلی، یکی از تاثیرگذارترین موارد در ظاهر و چهره آن‌هاست و می‌تواند به کلی سبک و استایل آن‌ها را تغییر دهید. شما اگر در پی یاد گرفتن اصول آرایشگری و اصلاح هستید، بهتر است که برای گذراندن دوره‌های آموزشی خود، به یک آموزشگاه معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما، آموزشگاه پارسامو می‌باشد که با بهره مندی از کادری مجرب و نزدیک به 30 سال سابقه فعالیت، یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری ایران به شمار می‌آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *