هیچ چیز ترسناک­تر از اصلاح موی کودک برای اولین بار نیست. (مگر اینکه اولین ناخن او را کوتاه کنید!). اعضای حیاتی مانند چشم وجود دارد که کودک شما در سال­ های آینده به آن­ها نیاز خواهد داشت. با آمادگی و ابزار مناسب، می­توانید با خیال راحت اولین مدل موی فرزند خود را به تنهایی انجام دهید. با این حال، اگر شما آن میزان مسئولیت پذیری را احساس نمی­کنید؛ این امر نیز کاملاً قابل قبول است که فرزند خود را کنار گذاشته و به آرایش­گاه کودکان مورد اعتماد خود ببرید. به هرحال، ما در ادامه قصد داریم به  اصلاح موی کودک برای اولین بار بپردازیم.

اولین اصلاح موی کودک

ما به عنوان والدین گاهی مشتاق هستیم نوزادان زودتر به مرحله بعدی زندگی برسند و اولین­ ها می­توانند هیجان ­انگیز باشند (اولین بار راه رفتن ، خوردن غذای واقعی و غیره). اما کوتاه کردن موها اولین چیزی است که لازم نیست عجله کنید. زیرا اکثر نوزادان در چند ماه اول زندگی خود بخشی یا بیش­تر موهای نوزاد خود را از دست می­دهند. این به دلیل ترکیبی از هورمون­های بعد از تولد است؛ که باعث می­شود موهای ضخیم نوزاد شما دچار ریزش شود.

نگران نباشید! موهای آن­ها دوباره رشد می­کند؛ اما این بدان معناست که شما مجبور نیستید برای کوتاه کردن موهای کودک خود در چند ماه اول زندگی­اش، حتی تا 1 سالگی برای اکثر بچه ­ها، عجله کنید. با این وجود، استثنائاتی وجود دارد، مانند نوزادی با موهای زیاد که مانع بینایی آنها می­شود و هم­چنین موهایی که برای شرایط پزشکی یا سنت­های مذهبی و فرهنگی انجام می­شوند؛ یا گاهی اوقات نوزادان موهای مجعد بلندی دارند؛ که درهم پیچیده و مدیریت آن­ها بدون کوتاه کردن؛ سخت می­شود.

همه این­ها شرایطی است که در آن کوتاهی مو قبل از 1 سالگی ممکن است انتخاب مناسبی باشد. با این حال، برای اکثر والدین، ​​کنار آمدن خوب خواهد بود. تراشیدن یا کوتاه کردن موها، علی­رغم برخی افسانه­های رایج، باعث رشد سریع­تر و ضخیم شدن آن­ها نمی­شود. برخی از فرهنگ­ها و مذاهب سنت­های سختی در مورد اولین مدل موی خود دارند، بنابراین اگر در مورد نحوه پیش­برد فرهنگ خود مطمئن نیستید؛ با رهبر مذهبی یا فرهنگی خود مشورت کنید.

 اصلاح موی کودک با قیچی

مرحله 1: وسایل خود را جمع ­آوری کنید.

آماده­ سازی همه چیز برای آموزش اصلاح موی کودک برای اولین بار ضروری است. همان­طور که همه می­دانیم؛ فراموش کردن چیزی در طبقه بالا هنگام بچه­دار شدن یک مشکل بزرگ است. اکثر آن­ها با صبر و حوصله منتظر یافتن چیزی نیستند.

جمع آوری:

  • حوله
  • نوعی پوشش شنل یا پارچه
  • قیچی به سبک سالن (یا آنهایی که برای بریدن ناخن نوزاد استفاده می شود نیز به خوبی کار می­کند)
  • یک شانه
  • یک بطری اسپری
  • یک صندلی بلند یا یک صندلی دیگر که کودک شما را در خود جای داده است.
  • اگر می خواهید یک تار مو برای دفتر خاطرات کودک ذخیره کنید؛ یک کیف یا پاکت کوچک نیز مفید خواهد بود.
  • هم­چنین اسباب بازی­های مورد علاقه کودکتان که حواس او را پرت می­کند. یک پستانک و شاید حتی یک فیلم ویدیویی نیز حواس او را پرت می­کند

اکنون شما آماده هستید تا حد امکان در اولین مدل موی نوزاد موفق باشید.

وسایل مورد نیاز اصلاح مو

 

مرحله 2: زمانی را انتخاب کنید که کودک شاد باشد.

این زمان آن نیست که از خواب چرت بزنید یا قبل از ناهار یک مدل موی کوتاه انجام دهید. کودک شما باید تغذیه شود، خوب استراحت کند و آماده انجام کار سرگرم کننده باشد. این حرکت گریه و سر و صدا از کودک را به حداقل می­رساند.

مرحله 3: آن را به یک کار بزرگ و سرگرم کننده تبدیل کنید.

در ادامه آموزش اصلاح موی نوزاد، باید او را سرگرم کنید. نوزادان به نشانه ­های اجتماعی شما پاسخ می­دهند. بنابراین اگر شما خوشحال هستید؛ به احتمال زیاد خوشحال خواهند شد. می­توانید آهنگ­ها را بخوانید. با صدای فوق العاده شاد توضیح دهید که چه اتفاقی می­افتد و وسایل سرگرم کننده (بدون قیچی) را به کودک نشان دهید و اجازه دهید آن­ها را در دست گرفته و توضیح دهد که شما در حال انجام چه کاری هستید.

چندین دهه است که آرایش­گران نوزاد با شانه دوم بچه­ ها را سرگرم می­کنند. زیرا هنگام خراشیدن آن صدای مفرح ایجاد می­کند. آن را به کودک خود بسپارید و چند دقیقه تمرکز بی وقفه را به دست خواهید آورد. هم­چنین می توانید در حالی که موهای او را کوتاه می­کنید؛ میان وعده مخصوص مورد علاقه خود را روی صندلی بلند کودک قرار دهید.

 اصلاح موی کودک برای اولین بار
اصلاح موی کودک برای اولین بار

مرحله 4: برای واکنش آن­ها آماده شوید.

در ادامه آموزش اصلاح موی نوزاد، برای واکنش­ها فرزندتان آماده باشید. برخی از نوزادان تحت تأثیر این تجربه جدید قرار می­گیرند؛ اگر در کودک خود بدخلقی مشاهده کردید؛ او را بخندانید و به او نشان دهید که یک بازی کوچک است. کودکان دیگر، کاملاً وحشت­زده هستند و علی­رغم تمام تلاش شما ناکام می­­مانند و ناله می­کنند.

آمادگی هر گونه واکنش را داشته باشید و هرگونه انتظار را از خود دور کنید که آن­ها مانند شما در یک سالن کاملا بی­حرکت خواهند نشست. حتی یک کودک محتاط سرش را به اطراف تکان می­دهد تا ببیند شما چه کار می­کنید؛ که اگر انتظارش را ندارید ممکن است باعث آسیب به گوش های کودکتان شود.

مرحله 5: اسپری کنید و با دقت کار کنید.

پنج قدم به جلو و ما مشغول  اصلاح موی کودک برای اولین بار هستیم! با استفاده از بطری اسپری موهای کودک را کمی مرطوب کنید.از شانه خود برای برس زدن قسمت کوچکی از مو استفاده کنید. قسمت را دور از سر آن­ها، بین دو انگشت نگه دارید. سپس با استفاده از انگشتان خود به عنوان یک فضای خالی بین سر آن­ها و قیچی، بالای این نقطه را کوتاه کنید و قسمتی را که کوتاه کرده­اید؛ رها کنید و به قسمت بعدی بروید.

کوتاه کردن­های کوچک و کمی زاویه دار راحت تر از کوتاه کردن­های بلند و مستقیم ترکیب می­شوند. این کار ممکن است کمی تمرین لازم داشته باشد. بنابراین انتظار نداشته باشید که به همان اندازه سریع و آسان به نظر برسد که آرایش­گر شما انجام می­دهد. در نظر بگیرید که موها وقتی خیس می­شوند بلندتر به نظر می­رسند؛ بنابراین در مورد میزان دفعه اول که کوتاه می­کنید؛ محافظه کار باشید (از کوچک شروع کنید زیرا همیشه می توانید بعداً بیشتر کوتاه کنید ، اما نمی توانید موهای اولیه را به عقب برگردانید).

روی سر کودک را در یک خط، از جلو به عقب یا عقب به جلو ادامه دهید؛ بنابراین بخش­ها را از دست نمی­دهید. اطراف گوش و یقه را کوتاه کنید. تا جایی که ممکن است از گوش کودک با دست خود محافظت کنید. نگران مقایسه قسمت­های مو با یک­دیگر با هر برش نباشید. فقط هر بار مقدار مشابه ای را کوتاه کنید. با شانه و انگشتان دست خود قضاوت کنید.

 اصلاح موی کودک برای اولین بار
اصلاح موی کودک

 

مرحله ششم: یک تار مو ذخیره کنید

اگر تیپ احساسی هستید؛ چند تکه مو کوتاه کنید و در کیف یا پاکت کوچک خود قرار دهید. انجام این کار قبل از استفاده از بطری اسپری نیز می­تواند مفید باشد. اگر این سبک شما نیست یا برای شما عجیب به نظر می رسد؛ برای ذخیره یک تکه مو احساس فشار نکنید. اکثر آرایش­گران این امر را در اولین مدل موی فرزند شما به ویژه در سالن­ های کودکان به شما پیشنهاد می­دهند.

آموزش اصلاح موی کودک برای اولین بار با ماشین

اگر قصد دارید از ماشین برای کوتاه کردن موهای کودک خود استفاده کنید؛ مراحل مشابه 1 تا 4 را دنبال کنید. اما به جای مرحله پنجم، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:تا زمانی که پیش نمایشی از ظاهر کوتاه موهای نوزاد پیدا نکرده­اید؛ یک محافظ سطح بالا انتخاب کنید. در حالی که شما یا همسرتان ممکن است از 1 یا 2 استفاده کنید؛ 1 برای نوزاد کوتاه­تر از آن­چه می­خواهید به نظر می­رسد.

چندین بار از هر دو جهت روی سر کودک بروید تا مطمئن شوید که موهای او را یک­دست کرده ­اید. اگر می­خواهید قسمت بالایی از کناره­ ها بلندتر باشد، از یک محافظ بالاتر در بالا استفاده کنید. سپس خط موی گذار را با یک عدد بین هر دو ترکیب کنید. هم­چنین، اگر می­خواهید نمای بهتری در بالا داشته باشید؛ از ترکیبی از قیچی و ماشین استفاده کنید.

اصلاح موی کودک برای اولین بار

نکات مهم آموزش اصلاح موی کودک برای اولین بار

تراشیدن سر کودک با تیغ واقعی می­تواند خطرناک باشد؛ زیرا کودکان به ندرت در حین کوتاهی موی خود ثابت می­مانند و مشتریانی کوچک و بازیگوش هستند. آن­ها سر نرم­تری دارند؛ زیرا جمجمه آن­ها کاملاً شکل نگرفته است. بنابراین استفاده از تیغ یا فشار دادن بیش از حد با دستگاه برش بهترین ایده نیست. در اولین کوتاهی موهایشان ملایم باشید.

بردن نوزاد به سالن برای اولین موی کوتاه او

در آخر، اگر همه مطالبی که درباره آموزش اصلاح موی کودک برای اولین بار در بالا خوانده­ اید دلهره آور است یا چیزی نیست که احساس می­کنید با آن سر و کار دارید. نوزاد خود را به یک آرایشگر حرفه­ ای بسپارید که متخصص کوتاه موی نوزاد و کودک است. آن­ها برای گذراندن مراحل بالا عادت دارند و مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

در مورد این که می­خواهید موهای کودک شما چگونه به نظر برسد؛ راحت صحبت کنید یا اجازه دهید اگر دلخواه شما نیست؛ آن­چه را که دوست دارد انجام دهد. اگر از نتیجه نهایی راضی نیستید؛ صحبت کنید و درخواست تغییر کنید.

اگر کودک شما هرگز در این محیط نبوده است؛ ممکن است در مورد نشستن روی صندلی بزرگ کودکان، تعامل با یک فرد غریبه و اولین مدل موی خود دچار عدم اطمینان و ترس بیش­تری شود. اگر به نظر می­رسد آن روز مناسب نیست؛ او را مجبور نکنید و به سادگی از آرایش­گر بخواهید زمان­بندی مجدد را انجام دهد. اگر متوجه شدید که کودک شما ترسیده یا تحت فشار است؛ با اسباب بازی، آهنگ یا میان وعده مورد علاقه ­اش او را آرام کنید و کمی دیگر دوباره امتحان کنید؛ یا کمی بیش­تر منتظر اولین مدل موی او باشید.

ما در مجموعه پارسامو آماده خدمت رسانی و یا آموزش اصلاح موی کودکان هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *