جدبدترین مدل موی پسرانه

جدبدترین مدل موی پسرانه


مدل موی جدید پسرانه
مدل موی مناسب

مقدمه

فرقی نمی کند در چه سنی هستید، از پسربچه گرفته تا پیرمرد، داشتن مدل موی مناسب بر جذابیت و زیبایی ناخواسته، تأثیر می گذارد. اگر بچه دارید و می خواهید روی اعتمادبه نفس او کارکنید اگر جوان هستید و می خواهید توی چشم باشید و خانم های زیادی را مجذوب خود کنید، اگر مرد بالغ هستید و می خواهید نظم زندگی تان در ظاهرتان نیز نمایان باشد و… اولین چیزی که باید به آن رسیدگی شود مدل موهای شماست.

مراقبت از موی سر

اولین چیزی که روی کیفیت و زیبایی موها تأثیر دارد نگهداری درست از موها است. اینکه همیشه موهایمان را تمیز نگه داریم، برای جلوگیری از ریزش و دفورمیته شدن موها فوق العاده مهم است. پس قبل از هر چیز باید به پاکیزگی موها بهاداده شود. نگهداری از موها به رعایت نکات زیادی بستگی دارد. قبل از هر چیز برای نگهداری موهایمان باید جنس موهای خود را بهتر بشناسیم

دسته بندی جنس مو

درمجموع دودسته موی اصلی وجود دارند که ما بقیه جنس های مو از آن دودسته مشتق می شوند:

_چرب (روغنی)

_خشک

انواع مدل مو
انواع مدل مو

طریقه تشخیص موی چرب یا خشک

اگر موهای خود را به مدت چند روز شستشو ندهید یا این که بدانید موهای شما بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به شستشو دارد، این زمان بهترین زمان برای تشخیص جنس موی شماست. در این زمان یک دستمال کاغذی را چند تازده و بر روی یک نقطه از سرخود به مدت یک دقیقه خیلی آرام ماساژ دهید، بعد از انجام کار جنس موی شما معلوم می شود و در سه دسته پایین قرار می گیرد.

۱_دستمال کاغذی تغییررنگ داده یا چربی به صورت واضح قابل مشاهده است (چرب یا روغنی)

۲_دستمال کاغذی مرطوب شده است اما مقدار چربی به مقدار نفوذ نرسیده است (ملایم)

۳_اگر دستمال رطوبت کمی دارد و شرب در دستمال نفوذ نکرده است (خشک)

نگهداری از هر نوع جنس مو اصول خاصی دارد شما با دانستن این نکات و اصول می توانید به نحو احسن از موهای خود مراقبت کنید. در ادامه ی این مقاله قصد داریم شمارا با نحوه مراقب از موهای مختلف آشنا کنیم و درنهایت مدل های مخصوص هر مو را معرفی خواهیم کرد و به جدیدترین مدل های موی پسرانه خواهیم پرداخت.

شستشوی مخصوص موی چرب

اگر موهای شما چرب است قبل از هر چیز تایم های شست وشوی خود را به حدی کاهش دهید که مقدار چرب بودن مو مشهود نشود؛ از آب سرد برای شستشوی موهای خود استفاده کنید؛ موهای خود را چندین مرتبه در روز شانه کنید تا اکسیژن کافی به ریشه مو برسد؛ بیشتر سعی کنید از شامپو و یا شوینده های مناسب برای موهای چرب استفاده کنید؛ بیشتر از وعده های غذایی دریایی یا سبزی ها متنوع سود ببرید و همچنین ازآنجایی که رنگ کردن مو باعث ترشح بیشتر چربی از غدد فولیکول زیرپوستی می شود از رنگ زدن موهای خود خودداری کنید.

شستشوی مخصوص موی خشک

از شستشوی بیش ازحد موهایتان خودداری کنید چون این کار باعث می شود درصد چربی طبیعی موهایتان از بین برود؛ شامپوی مناسب برای موهای خود انتخاب کنید؛ از وعده های غذایی دارای ویتامین های B3 و B5 و امگا سه استفاده کنید؛ موهای خود را در معرض هوای خشک و آفتاب مستقیم که از رطوبت آن بکاهد قرار ندهید همچنین از آب ولرم برای شست وشوی موهای خود استفاده کنید در ادامه سعی کنید از فیلترهای دوش استفاده کنید تا از مقدار کلر و مواد شیمیایی موجود در آب کم کنید.

مدل موی مناسب هر چهره

مدل موهای مختلف زیادی برای هر فرد وجود دارد. برای آنکه بدانیم بیشتر چه مدلی به چهرهٔ ما می آید قبل از هر چیز باید قالب موهای خود را مشخص کنیم. قالب موهای هر شخص در یکی از چهار دسته زیر قرار می گیرد و یا ترکیبی از این قالب ها خواهد بود.

۱_کم پشت تراکم موها پایین است معمولاً کوتاه می باشند

۲_پرپشت (تراکم مو بالاست معمولاً بلند می باشند)

۳_فر یا مجعد (فرم خاصی ندارد به سختی شانه می شود)

۴_صاف (خیلی راحت فرم می گیرد در اکثر مواقع نیاز به شانه ندارد)

مدل موی مناسب چهره
مدل موی مناسب چهره

تا این مرحله نوع قالب مو را مشخص کردیم توجه داشته باشید در هر قالب مو مدل های خاصی غالب تر می باشند. گروه زیادی از مردم به دلیل انتخاب نامناسب مدل مو از جذابیت چهره خود می کاهند و بنابراین برای جلوگیری از این امر تصمیم گرفتیم با ارائه مدل های مناسب هر قالب به شما در این امر کمک کنیم.

الف) کم پشت

۱_(موی تراشیده یا -shaved hair این حالت مو برخلاف سایر مدل ها شاید چندان موردپسند نباشد اما بر چهرهٔ دستهٔ خاصی از مردم بسیار خوب می نشیند.

۲_(مخمری یا buzz cut در این مدل موهای فرد در حد قابل توجهی کوتاه می شود به گونه ای که در صورت شانه نکرد موها حالت آن چندان بهم نمی ریزد این مدل از موی سر مناسب افرادی است که مشغلهٔ کاری زیادی دارند یا در شرایطی کار می کنند که نمی توانند خیلی موهای خود را در طول روز لمس کنند.

۳)_مدل نظامی یا  military haircut البته این مدل مو خاص نیروهای نظامی آمریکایی می باشد. بغل و پشت سر سایه می خورد و قسمت فوقانی مو سر به سمت عقب شانه می شود و حالت می گیرد.

ب)پرپشت

  1. موج خورده به جلو یا mohwk
  2. باد خورده یا blow out
  3. موج خورده به عقب یا fring
  4. سیخ شده یا spike
  5. سایه دار یا undercut
  6. سایه جدا یا disconnected undercut

ج)فر

اگر فر موهای شما به حالت حرف انگلیسی اس باشد و به حالت سیم پیچی نباشد موهای شما مواج است و فر نیست؛ اما اگر تعداد فر های موهای شما از موهای مواج بیشتر باشد می توانیم بگوییم که شما موهای مجعد یا فر دارید. معمولاً موهای فر در اندازه و میزان فرها و انحنای مو و همچنین ضخامت با یکدیگر متفاوت هستند. این نوع از موها معمولاً نسبت به موهای صاف خشک تر هستند و نیازی به حمام کردن هرروزه نیست. البته رسیدگی و مراقبت به این نوع از موها معمولاً سخت تر است.

همانند سایر موها از چند دسته بندی تشکیل می شوند. دسته اول نازک ترین و شکننده ترین موهای فر هستند که به علت نازکی زیاد به راحتی می توان آن ها را مرتب کرد؛ اما به علت شکننده بودن امکان ایجاد فکرهای سیمی در آن ها بیشتر است. دسته دوم موهایی هستند که پیچ وتاب های بسیار زیادی دارند. این موها نه زیاد ضخیم هستند و نه زیاد نازک و به راحتی می توان به استفاده از محصولات مراقبتی که مناسب آن ها را همیشه زیبا و آراسته نگهداشت. این دسته از موها معمولاً اکثر اوقات در بهترین و زیباترین حالت و استایل قرار دارند. دسته سوم موهایی هستند با فرهای سیمی این موها معمولاً ضخیم تر از دودسته ی قبلی می باشند و لازم است که برای تأمین کردن رطوبت و نرمی آن ها از محصولات مراقبتی ویژه و مخصوص استفاده کنید.

۱_شانه نشده یا combver)

۲_موج خورده به جلو یا baldskin fade)

۳_نسبت صاف شده به بالا یا taper fade)

د)صاف

به موهای خود در حالت طبیعی نگاه کنید اگر هیچ گونه پیچ وتاب و انحنایی در موهای خود مشاهده نکردید می توانیم بگوییم که نوع موهای شما از نوع صاف است. این نوع از موها به اقتضای خود و فیزیکی که دارند معمولاً زودتر از سایر موها چرب می شوند به این علت که آن ها هیچ گونه انحنایی در شکل ظاهری خود ندارند و ذرات چربی به راحتی از مو پایین نیامده ساقه مو می رسند.

هرچند که در این موها به علت این که گره در آن ها کمتر ایجاد می شود شانه کردن و مراقبت و رسیدگی به آن ها راحت تر است اما این که بخواهیم به آن ها حالت بدهیم و یک نوع مدل خاص را روی آن ها پیاده کنیم معمولاً سخت تر از سایر مدل موها است. شاید تصور کنید که مدل موی صاف تنها یک نوع است اما در ادامه برای شما چند نوع از مدل موهای صاف را معرفی می کنیم.

دسته اولین موهایی صاف و موهای نازک و درخشنده هستیم این موها در ظاهر بسیار زیبا به نظر می آیند اما در حقیقت معمولاً این دسته از موها کم پشت هستند و حالت دهی به آن ها بسیار مشکل است درنتیجه تلاش می شود تا با انواع رنگ ها، مش ها و مدل موهای خاص آن ها را حجیم تر به نظر برسانیم. سردسته موهایی صافِ ضخیم تری قرار می گیرند که نه آن قدر نازک هستند که نتوان به آن ها هدر داد و نه آن قدر ضخیم هستند که رسیدگی به آن ها سخت شود اما دسته سوم مدل موهای صاف و ضخیمی هستند که به علت ضخامت آن ها شانه کردن و مراقبت و رسیدگی به آن ها کمی مشکل می شود

۱_بلند و ایستاده یا Top knot

۲_دوشاخه کردن مو

۳_دم اسبی یا  ponytail

۴_شانه نشده یا  combover

نتیجه گیری

همان طور که در مقاله فوق ذکر کردیم مدل موی هر فرد می تواند نشانه ای از شخصیت و آراستگی او باشد. تنها با داشتن یک مدل موی جدید و به روز که متناسب با چهره و فیزیک بدنی ما باشد می توانیم کاملاً سبک و استایل خود را با مد همراه کنیم. برای داشتن یک مدل موی مناسب و زیبا در درجه اول باید از جنس و نوع موهای خود آگاه باشیم این که موهای ما چرب است یا خشک، نوع آن چگونه است صاف یا فر و یا موج دار. درنهایت با توجه به نوع موهای خود استایل های مناسب برای حالت دهی به موهایمان را بشناسیم و بتوانیم با انتخاب آرایشگر مناسب و استفاده از متریال و لوازم آرایشی درجه یک و اصل این استایل را بر روی موهای خود پیاده کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://www.menshairstylestoday.com/boys-haircuts مراجعه نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *