زیبا رویان عزیز اگر دارای موهای فر و مجعد هستید و هنگام سشوار کشیدن موهای فر با معضلات و سختی‌هایی روبه‌رو هستید تا ادامه مطلب همراه ما باشید. در این مقاله راهکارهایی برای اصولی و درست سشوار کردن در اختیار عزیزانی قرار می‌دهیم که موهای فر دارند. چه شما از حالت موهایتان راضی باشید و تنها بخواهید موهایتان را با سشوار خشک‌کنید و چه از حالت اولیه موهایتان راضی نباشید و بخواهید با سشوار کردن موی خود را لخت کنید، باید این کار را و طریقه استفاده از سشوار را آموزش ببینید. سشوار کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که برای پیرایش خود انجام می‌دهیم. سشوار کردن تنها مختص بانوان نیست بلکه آقایان نیز با استفاده از سشوار مخصوص خود و طبق اصول می‌توانند با سشوار کردن حالت زیبایی را به موهای خود هدیه کنند.

 

آموزش سشوارکشی در پارسامو

 

 

 

مراحل قبل از استفاده سشوار

حتماً قبل از استفاده کردن از سشوار کشیدن موهای فر، موهای خود را بشویید و تمیز کنید برای این منظور از شامپوی مناسب حالت موهایتان استفاده کنید و در صورت لزوم بعد از شامپو نرم‌کننده استفاده کنید تا نرمی و ابریشمی شدن را به موهایتان ببخشید. توجه داشته باشید ک بهتر است قبل از حمام موهایتان را شانه کنید تا گره‌ها و درهم تنیدگی‌های فرهای مو باز شود. توصیه می‌شود که در حمام موها را شانه نزنید چون مو به علت خیس بودن سنگین می‌شود و ممکن است با کشیدگی در اثر شانه کردن کنده شود و تعداد ریزش مو در حمام بیشتر باشد. پس از شستشوی مو باید موها را با یک حوله کمی آب‌گیری کرد.

ترجیحاً از حوله مایکرو فایبر استفاده شود تا در مو ایجاد حالت وز نکند. اگر دوست دارید از موهای خود در مقابل حرارت سشوار حفاظت کنید بهتر است قبل از سشوار به موهایتان ماسک مخصوص بزنید. زدن ماسک مناسب موهایتان کمک می‌کند تا مو در برابر حرارت سشوار حفظ شود و حالت خود را از دست نداده همچنین شکننده و وز نشود. ماسک مو را روی موها بزنید و مو را کاملاً آغشته به ماسک کنید برای این منظور می‌توان از انگشتان استفاده کرد و ماسک را کاملاً یکدست پراکنده کرد. باز کردن گره‌های احتمالی مو با دست نیز از کارهایی است ک باید قبل از روشن کردن و اقدام به سشوار کشیدن موهای فر انجام دهید.

 

مراحل سشوار کردن مو

 

 

مراحل سشوار کردن مو

مرحله اول گرفتن آب مو با یک حوله بود که به‌اختصار توضیح دادیم. مرحله بعد تقسیم‌بندی قسمت‌های مختلف مو است که به جهت سهولت کار انجام می‌شود. با استفاده از گیره موهای خود را بر اساس حجم و میزان بلندی کوتاهی تقسیم کنید تا بتوانید با دقت و ظرافت بیشتری موها را سشوار کنید. قابل‌ذکر است که حجم هر دسته تقریباً مساوی باشد تا اذیت نشوید. وسیله‌ای که در این مرحله برای شانه زدن موها استفاده می‌شود می‌تواند یک برس باشد که ترجیحاً جنس فلزی داشته باشد و گرد باشد البته برای این موضوع سخت‌گیری خاصی نیست. برای شروع کار از قسمت‌های کنار و گوشه سر شروع به شانه زدن کنید. حرکت برس و سشوار باید هم‌زمان باشد و از قسمت بالای سر ب تدریج به سمت نوک موها پیش بروید. توجه کنید ک موقع برس کشیدن مو از سمت بالا به پایین سشوار از حرکت جا نماند. هنگامی‌که روی موها به‌قدر کافی خشک شد می‌توانید به سراغ قسمت‌های پایین‌تر بروید برای این منظور قسمت‌های بالایی مو را جدا کرده و قسمت‌های زیرین را نیز مثل مرحله قبل قسمت‌بندی کنید و شروع به شانه زدن و سشوار کشیدن هم‌زمان از بالا به پایین کنید. سشوار کردن را تا جایی ادامه دهید که از یکدست صاف شدن موها مطمئن شوید البته حواستان ب درجه سشوار باشد تا مبادا موها دچار سوختگی شود. پس از صاف شدن قسمت زیرین موها نوبت به روی مو می‌رسد برای صاف کردن روی موها نیز کافی است مراحل قبل را پیش بگیرید و طبق روش صاف کردن زیر مو، روی مو را نیز صاف کنید.

 

 

 

 

ادامه مراحل براشینگ و سشوار کشیدن موهای فر

پس از اتمام خشک‌کردن موهای قسمت رو نوبت به موهای پشت سر می‌رسد ک همیشه مظلوم واقع می‌شوند و چون دست به‌راحتی به این قسمت نمی‌رسد خیس می‌ماند یا به‌درستی صاف نمی‌شود. اگر به‌راحتی به این قسمت دسترسی ندارید می‌توانید از شخص دیگری کمک گرفته و یا از دو آینه در پشت و جلوی صورت استفاده کنید. موهای پشت سر را نیز با برس شانه‌زده و شروع به سشوار کشیدن کنید. آخرین مرحله موهای کوتاه جلوی سر و یا چتری‌هاست. این موهای ریز و معمولاً نازک را باید لای برس دایره‌ای شکل و گرد پیچید و از ریشه به سمت بیرون شروع به سشوار کردن کنید. پس از اتمام تمامی مراحل مجدد موها را وارسی کنید تا قسمتی جا نمانده باشد و موی قسمتی هنوز خیس نباشد. در آخر باید توجه داشته باشید که سشوار کشیدن همه‌ی ماجرا نیست و برای داشتن موهای لخت و زیبا باید دمای مو را حفظ کنید، رطوبت موردنیاز مو را فراهم کنید، از کش مو و رو بالشتی مناسب جنس مویتان استفاده کنید و همچنین رعایت اصولی دیگر که در کنار درست سشوار کشیدن تأثیر بسزایی در حفظ حالت موی شما دارد.

 

 

 

 

نکات مربوط به سشوار کردن مو

مو و پوست سر باید قبل از سشوار کشیدن موهای فر به‌خوبی شسته شده باشد و آلودگی پاک شود و همچنین آثار براشینگ کردن‌های دفعات قبل به گل از بین برود اگر در انجام این مرحله کاستی داشته باشید موها پس از خشک‌کردن به‌صورت دسته‌ای به هم می‌چسبند و تمام زحمتی که برای خشک‌کردن مو کشیدید به هدر خواهد رفت. همان‌طور که قبلاً ذکر کردیم برای هر نوع مو باید از شامپوی مخصوص استفاده شود به‌عنوان‌مثال موهای مجعد و فر باید شامپوی مخصوص این موها را به همراه آب‌رسان استفاده کنند. استفاده از آب‌رسان‌های مخصوص مو برای کسانی که به‌کرات از سشوار و یا حتی اتوی مو استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌شود. اگر جزو افرادی هستید که موهای با قطر زیاد و یا حجم بالا دارید بهتر است از فرچه‌های مخصوص هنگام شامپو زدن استفاده کنید تا شامپو به‌خوبی به عمق سر نفوذ کند و ریشه‌های مو را نیز درگیر کند.

باز ‌کردن گره مو نباید هنگام سشوار کشیدن موهای فر انجام شود بلکه دقیقاً باید قبل از آن صورت بگیرد همچنین شانه زدن مو برای باز کردن گره باید از سمت پایین به بالا انجام شود تا کشیدگی مو و ریزش موی کمتری داشته باشیم. توجه کنید که ماسک مو و یا هرگونه آب‌رسان باید از سمت پایین و ساقه مو به سمت بالا زده شود و اگر از سازگاری ماسک خود با موهایتان مطمئن نیستید بهتر است ریشه را آغشته نکنید. اگر موهای فر یا مجعد دارید واجب است که به‌صورت هفتگی از نرم‌کننده‌های عمقی استفاده کنید. روغن‌های سازگار با مو از مواردی هستند که می‌توانند موها را به‌صورت عمقی آب‌رسانی و رطوبت رسانی کنند و باعث نرم شدن مو شوند. بهتر است زمان ماندن این نرم‌کننده روی مو از ۳۰ دقیقه تجاوز نکند مخصوصاً اگر دفعات اولی است که آن را تست می‌کنید. در هنگام پوشش سر با نرم‌کننده مخصوص دور سر را با یک حوله بپیچید تا اثرگذاری نرم‌کننده را دوچندان کنید. درنهایت پس از سی دقیقه وقت آبکشی موهاست. یکی از موارد حائز اهمیت این است که بدانید اگر نرم‌کننده به‌درستی از روی مو شسته نشود می‌تواند باعث ایجاد پوسته و همچنین چرب شدن سریع کف سر چسبندگی و بدحالتی مو شود.

ابزارهای حرفه‌ای سشوار کشیدن موهای فر

اگر موهای قطور و حجیمی دارید و به‌تنهایی از پس سشوار موهایتان برنمی‌آیید و همیشه نیاز به نیروی کمکی دارید بهتر است از ابزار فوق حرفه‌ای‌تر استفاده کنید تا بتوانید به‌صورت مستقل موهایتان را سشوار کنید البته اگر قصد دارید این کار را به‌صورت مداوم و همیشگی انجام دهید. به‌عنوان‌مثال سشوار مناسب برای موهای فر سشواری است که مخصوص براشینگ‌ باشد. همچنین یک سشوار ایدئال باید درجه تنظیم دمای متنوع داشته باشد. استفاده از برس های برقی متنوع می‌تواند کار را برای شما آسان‌تر کند. اسپری‌های محافظت‌کننده مو در برابر حرارت یکی از کاربردی‌ترین وسایل هستند به‌خصوص اگر دفعات اولی است که کار براشینگ با برس برقی یا سشوار حرفه‌ای را انجام می‌دهید و کاملاً از سوختگی مو جلوگیری می‌کند.

 

 

آموزشگاه-آرایشگری-مردانه-آموزشگاه-آرایشگری-مردانه-پارسا-مو
آموزشگاه-آرایشگری-مردانه-آموزشگاه-آرایشگری-مردانه-پارسا-مو

 

 

 

اتو کشیدن بعد از سشوار

این مرحله کاملاً سلیقه‌ای است و به خودتان بستگی دارد که انجام بشود یا خیر. اگر در انجام مراحل براشینگ و یا حتی سشوار کردن حرفه‌ای نیستید می‌توانید از این مرحله به‌عنوان مرحله مکمل استفاده کنید. برای این منظور از سمت ریشه مو شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید. بهتر از این کار را از پشت گردن شروع کنید. اگر قصد حالت دادن به مو را دارید باید اتو را در قسمت انتهایی و ساقه مو به سمت خلاف صورت ببرید تا حالت چهره بهتری داشته باشید. درنهایت سر را کمی خم کرده و با انگشتان موها را شانه کوتاهی زده و باعث حجیم‌تر دیده شدن موها شوید.

حسن ختام

سشوار کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین و کاربردی‌ترین قسمت‌های آرایش و پیرایش هست. این کار مختص بانوان نیست بلکه آقایان نیز از این روش برای حالت دادن موهای خود استفاده می‌کنند. در مقاله فوق روش‌هایی برای انجام صحیح و اصولی سشوار و همچنین براشینگ که مکمل آن است ذکر شد. در انتها نکاتی را برایتان ذکر کردیم تا با موردتوجه قرار دادن این نکات موهای ابریشمی و خوش‌حالتی را پس از براشینگ و سشوار داشته باشید.

 

منابع بیشتر:

www.self.com

www.naturallycurly.com

www.byrdie.com

www.carolsdaughter.com

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *