شرح کامل ضوابط ایمنی و بهداشت کار

مقدمه

یکی از شغل‌های محبوب و دوست داشتنی که بسیاری از افراد به آن علاقه مند هستند و قصد فعالیت در آن را دارند، آرایشگری می‌باشد. این شغل، از بازار کاری خوب و قابل قبولی نیز بهره مند است و در صورتی که شما بتوانید کار خوب به مشتری تحویل دهید و بری خود اعتبار کسب کنید، می‌توانید به راحتی در این شغل به درآمدی خوب و معقول برسید. اما مسئله این جاست که یادگیری آرایشگری و نکات ریز و جزئی آن، یکی از امور حساس است که نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. چرا که آموزش اشتباه و غیر اصولی، در کنار این که برای شما با نتیجه مطلوبی همراه نخواهد بود، ممکن است که به طور کلی روی شیوه‌ها و آینده کاری شما اثر بگذارد و شانس موفقیت در این حوزه را از شما بستاند.

با وجود این مسائل، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که شما باید برای شروع فعالیت خود در حوزه آرایشگری به آن توجه داشته باشید، این است که به مرکز خوب و معتبری برای آموزش خود مراجعه کنید. طی ادامه این مطلب، به برخی از بخش‌ها و قسمت‌‍ های مهم آموزش آرایشگری خواهیم پرداخت و هم چنین، به بیان برخی از معیارهای مهم و اساسی برای انتخاب یک مرکز معتبر نیز مشغول خواهیم شد. بنابراین، اگر شما نیز در فکر آغاز کردن فعالیت خود در این حوزه هستید، طی ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

آموزش آرایشگری با مدرک

برخی از آموزش‌هایی که در دوره آموزش حتما باید بگذرانید

شاید شما فکر کنید که کافی است با کوتاهی و روش استفاده از ابراز آرایشگری آشنا باشید، تا بتوانید به فعالیت در این حوزه مشغول شوید. با وجود این که بسیاری از آرایشگران در حال حاضر، تنها به کوتاهی مو می‌پردازند و حوزه‌ها و اجزای دیگر این شغول را نادیده می‌گیرند، باید توجه داشته باشید که این کار، بنا بر دو دلیل بسیار اشتباه است. یک آن که اگر شما قصد دارید مدرکی قابل قبول و معتبر برای فعالیت در حوزه آرایشگری دریافت کنید، باید با انواع خدمات قابل ارائه در این حوزه اشنایی کامل داشته باشید.

بنابراین، بلد بودن تنها بخشی از این خدمات، نمی‌تواند به شما در کسب این مدرک، کمکی نماید. و دو آن که، اگر شما تنها یکی از خدمات حوزه آرایشگری را بلد باشید، مشتریان کم تری را می‌توانید بپذیرید و رفته رفته، گسترش و توسعه شغلتان متوقف خواهد شد. پس اگر می‌خواهید آینده کاری درخشان و پر از موفقیت داشته باشید، این آموزش‌ها را بسیار جدی بگیرید.

 

 

ضوابط ایمنی و بهداشت کار در آموزش آرایشگری

1. شرح کامل ضوابط ایمنی و بهداشت کار

این مورد بدون شک یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکاتی است که شما باید اموزش ببینید، چرا که در محیط آرایشگری، در صورت سهل اگاری آرایشگر، و یا نا آگاهی او، احتمال انتقال انواع بیماری‌ها نظیر بیماری‌های پوستی بسیار زیاد است.

2. آموزش انواع مختلف فرم‌های صورت و مدل موهای هماهنگ با آن‌ها

توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین و اصلی موارد تاثیرگذار در میزان زیبایی صورت و استایل یک شخص، میزان تناسب مدل موی او با نوع و فرم صورت اوست. این مورد را نیز با جدیت در نظر بگیرید تا به بیشترین میزان رضایت مشتریان خود دست یابید.

3. آموزش‌های مربوط به خالی کردن لایه‌های مو

این نوع آموزش، روش‌های مختلفی دارد. برای مثال، شما می‌توانید مو را با استفاده از قیچی پیتاژ خالی کنید، می‌توانید از تیغ بهره بگیرید و ای می‌توانید از ماشین استفاده کنید. در هر صورت، وجود لایه‌های خالی بین مو، حالت زیبا و مدرنی به آن می‌بخشد و بین جوانان از طرفداران زیادی بهره مند است.

4. آموزش تصویرخوانی مو

شما باید بتوانید هنگام دیدن ی تصویر از موف چه تصویری ژورنالی و غیر ژورنالی، به خوبی مدل و سایر جزئیات راجع به آن را تشخیص دهد. بنابراین، این مورد را نیز به غفلت نگیرید.

5. آموزش صافی دائم یا موقت مو

یکی دیگر از مواردی که در حال حاضر، بین عموم بسیار رایج و محبوب شده است، صافی دائم مو می‌باشد. صاف کردن موها، چه به شکل موقت و چه به صورت دائم، روش‌های بسیار متفاوت و متنوعی دارد و لازم است که شما با همگی آن‌ها آشنا باشید و اطلاعات کافی درباره آن‌ها داشته باشید.

سایر آموزش‌های مهم

  • ایجاد سایش در مو، که به طور معمول با استفاده از شانه تیغ دار صورت می‌گیرد.
  • انواع تقسیم بندی مو، شما باید بتوانید با توجه به فرم صورت و گردن، تقسیم بندی درستی انجام دهید.
  • بخوردهی پوست
  • ویتامینه کردن مو
  • مدل‌های کوتاهی با قاعده و یا بی قاعده
  • کوتاه کردن موی بلند (با قیچی، ماشین و غیره)
  • کوتاه کردن موی کوتاه
  • استفاده از زوایای ترکیبی برای کوتاه کردن مو
  • اصول مهم کوتاهی برای زوایای مختلف، نظیر 45، 90، 135 و یا 180 درجه
  • کوتاهی از طریق لاانگشتی، که یکی از رایج ترین روش‌های کوتاهی می‌باشد.

حال وقت آن است که کمی بیشتر از قبل، درباره برخی حرفه‌های خاص حوزه آرایشگری بیاموزیم و درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنیم.

 

آموزش‌های مهم در آرایشگری

 

 

بخاردهی پوست

همان طور که پیش تر نیز گفتیم، بخاردهی پوست یکی از ضروری ترین و اصلی ترین آموزش‌هایی است که شما باید در دوران آموزش خود ان را بیاموزید. با این حال، ممکن است بسیاری از شما درباره این عمل اطلاعات زیادی نداشته باشید. طی ادامه این بخش با ما همراه باشید، تا بخاردهی پوست را برای شما شرح دهیم و علل انجام آن را نیز برای شما بیان کنیم. حین بخاردهی پوست، شما باید با استفاده از دستگاه بخور مخصوص، پوست مشتری خود را بخار دهید. به طور معمول، شما باید این اقدام را برای افرادی که قصد دارند پوست خود را پاکسازی کنند انجام دهید. (قبل از پاکسازی) اما نکته این جاست که بخاردهی، به این آسانی هم نیست، و باید برخی نکات ویژه را در نظر داشته باشید، در غیر این صورت، باعث سوختگی و آسیب دیدگی پوست مشتری خواهید شد. این نکات، به شرح زیر می‌باشند:

  1. علل استفاده از بخور را بیاموزید و طبق آن بخور را انجام دهید.
  2. نحوه کار با دستگاه‌ها را بیاموزید و فاصله مناسب دستگاه از پوست را رعایت کنید.
  3. به خوبی در نظر داشته باشید که برای هر اقدام و برای هر نوع پوستی، چه مدت زمانی استفاده از بخور کافیست.
  4. لوپ را بشناسید و نحوه استفاده از آن را به خوبی به خاطر بسپارید.

مدرک آرایشگری

مسلما یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که برای آغاز به کار برای همه اهمیت دارد، مدرک شماست. شما لازم است مدرکی معتبر کسب کنید تا بتوانید به راحتی در حوزه کاری خود مشغول به کار شوید. با توجه به آموزشگاهی که شما دوره آموزش خود را در آن آغاز کنید؛ مدرک شما می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد. با این حال، پیشنهاد ما برای شما این است که در انتخاب آموزشگاه خود بیشترین میزان دقت را به کار ببرید. چرا که هم آموزش شما باید از بهترین و بالاترین کیفیت بهره مند باشد، و هم آموزشگاه باید تضمین نماید که شما را برای امتحانات و آزمون‌های کسب مدرک آماده کند و در نهایت، تضمین کند که شما در پایان کار، مدرک خود را کسب خواهید کرد.

 

 

انتخاب آموزشگاه مناسب آرایشگری

 

 

انتخاب آموزشگاه

در باب نکات مهم و ضروری که شما باید در انتخاب یک آموزشگاه برای آغاز دوره‌های خود در نظر بگیرید، می‌توانیم درست مثل بند قبلی، به مدرک اشاره کنیم. حتما بررسی کنید که آیا آموزشگاه شما در کسب مدرک تضمینی به شما می‌دهد یا خیر. هم چنین، در نظر داشته باشید که آموزشگاه شما دارای کادر آموزشی مجرب و حرفه‌ای باشد. توجه داشته باشید که محیط آموزشی که برای آموزش آرایشگری انتخاب کرده اید از امکانات و تجهیزات کافی و مورد نیاز شما بهره مند باشد.

در آخر نیز می‌توانیم اشاره کنیم که با توجه به وضعیت بد شیون بیماری کرونا و خطر ابتلا، بسیاری از آموزشگاه‌ها اقدام به برقرار کردن آنلاین کلاس‌های خود کرده اند. اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که رفت و آمد برایتان سخت است و یا از بیماری کرونا هراس دارید، می‌توانید به آموزشگاه‌هایی مراجعه کنید که کلاس‌های خود را به شکل آنلاین برگزار می‌کنند. البته، این را نیز در نظر بگیرید که خودتان توان حضور در کلاس‌های آنلاین و آموزش دیدن در آن‌ها را دارید یا خیر.

 

کلام آخر

یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقداماتی که برای شروع هر کاری باید انجام داد، گذراندن دوره‌های آموزشی حرفه‌ای می‌باشد. تحت هیچ شرایط، آموزش آرایشگری را نیابد دست کم گرفت و یا از آن غافل شد. بنا بر همین امر، طی این مطلب به برخی از مهم ترین و اساسی ترین نکاتی که شما باید در دوره آموزش آرایشگری خود در نظر داشته باشید را برای شما شرح دادیم. هم چنین، درباره مدرک فنی آرایشگری توضیحی مختصر ارائه دادیم و در آخر نیز برخی از مهم ترین نکاتی را که شما باید برای انتخاب یک آموزشگاه آرایشگری در نظر داشته باشید برای شما بیان نمودیم.

 

 

منابع بیشتر:

icieducation.com

www.loreal.com

www.whatuni.com

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *