اصلاح سر با موزر

 

 

 

آموزش اصلاح سر با موزر

اصلاح سر با موزر یکی از بهترین و راحت ­ترین راه­ ها برای کوتاهی مو در خانه است. بزرگ­ترین مزیت آن این است که با یادگیری آموزش اصلاح سر با موزر, بدون پرداخت هزینه اصلاح سر, می­توانید موهای سر خود و نزدیکان تان را کوتاه کنید. شاید در دفعات اول آن طور که انتظار دارید اصلاح سر با موزر خوب پیش نرود یا زمان زیادی از شما بگیرد. اما کم کم با چند بار تمرین می­توانید در این کار سرعت عمل بهتری داشته و همان­ طور که دلتان می­خواهد اصلاح سرتان را انجام دهید. در ادامه برخی آموزش ­های ابتدا و نکات مهم اصلاح سر با موزر را برای شما شرح می­دهیم.

 

 

 

اصلاح سر با موزر

 

 

موزر چیست؟

موزر دستگاه اصلاح مو است که انواع مختلفی دارد. شاید در هنگام خرید موزر به دلیل تنوع محصولات در بازار گیج شوید اما توجه داشته باشید که موزر وسیله ­ای است که اگر موزر مرغوب و درجه یکی تهیه کنید؛ می­تواند سال­ ها برای شما کار کند و کوتاهی مو و ریش را برای شما راحت کند. موزر برای کوتاهی مو و ریش بسیار پرکاربرد است و برای سایه زدن در مو یا ریش هم می­توانید از موزر استفاده کنید.

 

 

کوتاه کردن مو با موزر

در گذشته کوتاهی مو فقط با قیچی و تیغ امکان­پذیر بود اما با گذشت زمان و پیشرفت ماشین­ ها, دستگاه موزر به کمک آرایشگران آمده است تا بتوانند پروسه کوتاهی مو را در سریع­ترین زمان و بهترین حالت پیش ببرند و امروزه وجود موزر در یک آرایشگاه یک وسیله­ ی ضروری محسوب می­شود.

در حال حاضر آرایشگران حرف ه­ای برای کوتاه کردن مو و ایجاد سایه در مو, از موزر کمک می­گیرند. آرایشگران در صورتی که بخواهند دور سر مشتری سایه ایجاد کنند؛ می­توانند به وسیله­ ی موزر این کار را انجام دهند تا کارشان منظم­تر و تمیزتر از آب در بیاید. همچنین برای کوتاهی مو به صورت جزئی نیز می­توان از موزر استفاده کرد.

آموزش مرحله به مرحله اصلاح مو با موزر

اصلاح مو با موزر مراحلی دارد که در زیر تمام مراحل را از ابتدا تا انتها بیان می­کنیم:

نکاتی قبل از شروع اصلاح سر با موزر

از یک پارچه نرم یا حوله برای پوشاندن گردن و شانه استفاده کنید زیرا پسبیدن موها به لباس باعث کلافگی فرد می­شود. یکی دیگر از نکاتی که قبل از شروع باید به آن دقت کنید این است که زیر پای شما بهتر است فرش یا موکت نباشد زیرا جمع کردن موها بر روی فرش سخت­تر است. قبل از شروع کوتاهی باید چهره و فیزیک صورت را بررسی کنید تا ببینید چه اندازه کوتاهی, برای چهره ­ی او مناسب­تر است. اگر قصد دارید اصلاح مو با موزر را در خانه انجام دهید؛ بهتر است کوتاهی مو را در حمام یا آشپزخانه با کف سرامیک انجام دهید بهتر است زیرا بلافاصله می­توانید موهای خود را بشوئید.

 

 

آموزش کار با موزر

 

آموزش کار با موزر

قبل از آن که کوتاهی مو با موزر را شروع کنیم بهتر است کار با موزر را به خوبی یاد گرفته باشید. برای انجام کوتاهی مو باید موزر را در خلاف جهتی که موها رشد می­کنند موزر را حرکت دهید. البته این کار به مدل موزر شما و شماره­ ی شانه موزر هم بستگی دارد.

دستگاه موزر علاوه بر کلید خاموش و روشن, کلید دیگری دارد که برای انتخاب ارتفاع برش و کوتاه کردن مو می­باشد. با زدن این دکمه می­توانید به کمک اهرم تنظیم ­کننده موزر, اندازه ­ی کوتاهی مو را برای 5 حالت تنظیم کنید.

همان­طور که گفتیم موزر شانه­ های مختلفی دارد که هر کدام شماره ­ای دارد. انتخاب شانه­ ی درست برای اصلاح مو با موزر بسیار مهم است. به طور کلی هر چه ­قدر شماره شانه­ ی موزر پایین­تر باشد؛ موهای شما هم کوتاه­تر می­شود. شماره صفر یا یک برای کچل کردن سر استفاده می­شود.  و به همان نسبت هر چه قدر شماره ­ی شانه بالاتر برود؛ اندازه کوتاهی مو کم­تر خواهد بود و موهای بلندتری با آن شانه خواهید داشت. انتخاب شانه موزر بستگی به مدل اصلاح مو دارد. اما به طور معمول برای اصلاح مو با موزر, کناره ­ها و پایین سر را به وسیله ­ی شانه موزر با شماره­ ی کم­تری انجام می­دهیم و بالای سر را با شانه­­ ی شماره بزرگ­تر کوتاه می­کنیم.  برای نگه داشتن موزر در دستتان بهتر است موزر را میان انگشت شست , انگشت اشاره و انگشت قرار دهید و فشار زیادی به دستگاه وارد نکنید و راحت آن را بگیرید.

اگر می­خواهید موزرتان طول عمر بیش­تری داشته باشد باید نکات نگه­داری از موزر را به خوبی رعایت کنید. برای مثال به هیچ وجه موزر را در آب قرار ندهید. بعد از آن که کار با موزر تمام شد؛ به کمک برس مخصوص, آن را تمیز کنید و تیغه­ ها را کاملا تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن موزر می­توانید از یک دستمال خیس استفاده کنید. پس از اتمام کار, حتما سرپوش و محافظ آن را بگذارید.

خشک بودن موها در هنگام اصلاح

در مرحله ­ی اول حتما مطمئن شوید که موی سر فرد مورد نظر که قصد دارید اصلاح مو با موزر را انجام دهید؛ کاملا خشک باشد. زیرا کوتاه کردن موی خیس با موزر قدری سخت­تر است. همچنین ممکن است کمی موها کشیده شود که دردآور است پس حتما مطمئن شوید که موی فرد کاملا خشک است. نکته دیگر این است که در صورت تکرار استفاده از موزر برای موهای خیس , ممکن است تیغه ­های موزر زنگ بزند.

 

 

کوتاهی موی اطراف سر

 

 

کوتاهی موی اطراف سر

قبل از هرچیز باید شانه موزر را برای کوتاهی پشت و کناره­ ها انتخاب کنیم. اغلب موارد برای کوتاهی دور تا دور سر, از شانه شماره یک یا دو استفاده می­شود اما اگر می­خواهید این ناحیه سفیدتر شود و یا فید کنید؛ می­توانید از شانه شما یک هم استفاده کنید. یک دسته از موها را جدا کنید و میان انگستان خود نگه دارید و کوتاهی مو با موزر را آغاز کنید. اگر شخص قصد دارد کچل کند یا کاملا کوتاه کند فرقی ندارد در این مرحله موها را چه طور در دست بگیرید یا کوتاه کنید. بهتر است در این بخش, موها را با گیره جدا کنید و هر دسته را متناسب با مقدار کوتاهی مورد نظر, با موزر کوتاه کنید. شروع کوتاهی بهتر است با دورتا دور سر باشد و بهترین نوع در دست گرفتن موها در زمان کوتاهی به گونه­ ای است که در خلاف جهت موها کوتاهی را با موزر یا قیچی انجام دهید. اگر کوتاهی موها را با شانه انجام می­دهید بهتر است به شانه کمی زاویه دهید و بعد کوتاهی مو با موزر را انجام دهید. از کشیدن موزر با زاویه­ های متفاوت و چرخاندن آن پرهیز کنید.  موزر را باید از پایین به بالا حرکت دهید و در جهت مخالف رویش مو باشد.

در مرحله­ ی بعدی بهتر است کوتاهی مو ها را تا ناحیه شقیقه ­ها ادامه دهید. توجه کنید که کوتاهی مو در مرحله باید تمیز و قرینه باشد. هرچه ظرافت کوتاهی در این مرحله بالاتر باشد نتیجه­ ی کار بهتر خواهد بود. برای اصلاح مو با موزر بهتر است ابتدا یک طرف موها را با موزرکوتاه کنید سپس نیمه دوم را با توجه با نیمه اول کوتاه کنید و تمام مراحل را دوباره تکرار کنید. دسته دسته کردن موها به شما کمک می­کند تا تسلط بیش­تری بر روی کوتاهی مو داشته باشید.

برای کوتاهی موها در پشت سر  هم باید دسته­ ی موها را عمودی میان انگشتان قرار داده و بعد به وسیله ­ی موزر موها را کوتاه کنید. شیوه ­ی کوتاهی موهای پشت و کناره ­ها باید به گونه ­ای باشد که میزان کوتاهی در هر قسمت لایه لایه بوده و به خوبی با هم ترکیب شوند تا کوتاهی موها حالت طبیعی­تر و بهتری به خود بگیرد.

بررسی دور سر و قرینه کردن دو طرف

 

 

بررسی دور سر و قرینه کردن دو طرف

بعد از اتمام کوتاهی مو با قیچی و موزر , بهتر است دور تا دور سر را چک کنید تا کوتاهی دور سر یکسان و برابر باشد. بهتر است سر فرد را در آینه نگاه کنید تا برای هم اندازه بودن موها در دو طرف اطمینان حاصل کنید. هچمنین وجود یک آینه تا پشت سر را هم بتوانید بررسی کنید به شما کمک می­کنید. مرتب کردن و هماهنگ کردن دو طرف سر را می­توانید با قیچی انجام دهید. داشتن شانه مناسب, قیچی مخصوص و موزر مناسب  به شما کمک می­کند تا کوتاهی مو را بهتر انجام دهید.

 کوتاهی موی بالای سر

برای انجام کوتاهی بالای سر, باید اول ببینید تا چه اندازه می­خواهید موها کوتاه شود. موها را شانه بکشید یا میان انگشتان دستتان قرار داده و تا جایی که می­خواهید کوتاه شود باید بالای انگشتان قرار بگیرد یا بالای شانه قرار بگیرد حال با موزر کوتاهی را انجام دهید.

حال کوتاهی را از پیشانی تا پشت سر تکرار کنید. به طوری که کوتاهی­ ها به طور مساوی از اول تا آخر سر انجام شود.

 

 

بررسی و چک کردن نتیجه اصلاح مو در اصلاح مو

بررسی و چک کردن نتیجه اصلاح مو

حال باید موها را کاملا بررسی کنید تا اگر جایی کم و زیاد کوتاه شده باشد را درست کنید. موها را از دور و نزدیک با دقت نگاه کنید. اطراف سر باید کوتاه­تر از بالای سر باشد و هر دو طرف باید به یک میزان کوتاه شده باشد.

سایه زدن موی سر مردانه

حال برای آن که اصلاح موی سر با موزر, طبیعی­تر و زیباتر باشد؛ می­توانید موها فید دهید یا اصطلاحا سایه بزنید. برای این کار باید به وسیله موزر, پایین­ترین بخش موها را کاملا کوتاه کنید تا کم کم هر چه قدر به سمت بالاتر می­رود بلندتر شود. برای این کار باید شماره­ ی شانه­ های موزر را تغییر دهید تا در سایزهای مختلف موها کوتاه شود.

 

منابع بیشتر:

www.moserpro.com

www.moser-1400.com

www.moser-consumer.com

www.bestbuy.ca

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *