اصلاح صورت، یکی از مواردی است که سبب ایجا د ظاهری آراسته و زیبا برای فرد می‌شود و انجام آن برای بسیاری از افراد، حائز اهمیت بسیار زیادی است. با وجود آن که در حال حاضر، مدها به مسیری حرکت کرده اند که باقی گذاشتن مقداری ته ریش، زیبا و جذاب به شمار می‌آید. اما با تمامی این اوصاف، هنوز بسیاری از آقایون علاقه دارند صورت خود را به طور کامل اصلاح کنند و به اصطلاح آن را شش تیغ کنند.

شش تیغ کردن با مزایای بسیاری همراه است که از جمله آن‌ها، می‌توانیم به ظاهری آراسته تر و استایلی رسمی تر اشاره کنیم. نکته این جاست که اصلاح کردن صورت به طور مداوم، می‌تواند کمی برای پوست خطرساز و آسیب رسان باشد و همین امر، ایجاب می‌کند که هر شخصی با نکات مربو به اصلاح، آشنا باشد و آگاهی داشته باشد. طی ادامه این مطلب، قصد داریم اصلاح صورت با تیغ را مورد بررسی قرار دهیم و مزایا و معایب آن را ذکر کنیم.

مزایا و معایب استفاده از تیغ برای اصلاح

مزایا و معایب استفاده از تیغ برای اصلاح
مزایا و معایب استفاده از تیغ برای اصلاح

باید اشاره کنیم که اصلاح صورت با تیغ، امری است که امروزه تبدیل به دغدغه، چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان شده است. افراد می‌خواهند بدانند آیا اصلاح صورتشان با تیغ، کار مناسب و درستی است و یا آن که موجب بروز آسیب دیدگی و یا حساسیت می‌شود. طی ادامه این بخش، قصد داریم به بررسی این نکات و پاسخ این سوالات بپردازیم و مزایا و معایب استفاده از تیغ برای اصلاح را ذکر کنیم. البته، توجه داشته باشید که پوست هر فردی، با دیگری تفاوت زیادی دارد و این نکته می‌تواند سبب بروز تفاوت در واکنش‌های پوستی اشخاص ود. اما به طور کلی، نکاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، در دسته رایج ترین پیامدهای استفاده از تیغ برای اصلاح صورت قرار دارند.

مزایای اصلاح صورت با تیغ

1. آبرسانی پوست

اگر شما تجربه اصلاح صورت خود را با تیغ داشته باشید، بدون شک حس شادابی و سبکی پس از اصلاح را نیز تجربه کرده اید. این حس، به این دلیل رخ می‌دهد که شما با استفاده از تیغ و اصلاح کردن صورت خود، نه تنها موهای زائد را از منطقه اصلاح حذف نموده اید، بلکه یک لایه از سلول‌های مرده را نیز از روی سطح پوست برمیدارید. این اتفاق، سبب می‌شود که پوست شما، راحت تر تنفس کند و آبرسانی آن، بهتر و ساده تر انجام شود.

2. کم هزینه و سریع

بدون شک اصلاح صورت با تیغ، یکی از کم هزینه ترین و سریع ترین روش‌های اصلاح صورت به شمار می‌رود. همین امر سبب می‌شود که استفاده از این روش، برای افرادی کف نمی‌توانند زمان زیادی را به اصلاح اختصاص دهند، بسیار مناسب و کارآمد باشد.

3. پوستی شفاف

استفاده از تیغ جهت اصلاح صورت، سبب می‌شود که پوست شما شفاف تر و زیباتر به نظر آید. پوست شما لطیف تر و نرم تر از قبل خواهد شد و زیبایی خاصی به چهره شما خواهد بخشید.

نکته: در صورتی که از کرم و یا لوازم ارایشی خاصی استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که استفاده از این موارد، بلافاصله پس از اصلاح ممنوع است. چرا که در این زمان، منافذ پوست شما باز هستند و احتمال آسیب دیدگی پوست بالاتر است.

معایب اصلاح صورت با تیغ

1. حساسیت پوستی

همان طور که اشاره کردیم، هم خانم‌ها و هم آقایون می‌توانند برای اصلاح صورت خود، از تیغ استفاده کنند. نکته این جاست که به طور کلی و عمومی، بانوان پوستی حساس تر و آسیب پذیرتر نسبت به آقایون دارند و این امر، سبب می‌شود که در برابر استفاده از تیغ نیز حساسیت بیشتر نشان دهند. برای مثال، ممکن است که پوست صورت بانوان پس از اصلاح، التهاب بیشتری را تجربه کند. البته، این مورد به نوع پوست شخص، نحوه اصلاح و نحوه آماده سازی پوست برای اصلاح نیز بستگی دارد، که اگر این نکات به خوبی رعایت شوند، به مراتب پوست واکنش کمتری از خود نشان می‌دهد.

2. آکنه و جوش

متاسفانه باید بگوییم که استفاده از تیغ برای اصلاح صورت، در موارد بسیاری می‌تواند به بروز جوش و آکنه منجر شود و یکدستی و صافی پوست را از بین ببرد. البته، این اتفاق برای همه رخ نمی‌دهد، بلکه تنها افرادی که دارای پوست حساس هستند. در ضمن، اگر شما پوستی دارید که دارای تعداد زیادی جوش و آکنه هست، نظر قطعی ما این است که از تیغ برای اصلاح استفاده نکنید. این کار سبب می‌شود که جوش‌ها و آکنه‌ها به نوعی تحریک شوند و ملتهب و یا حتی ازدیاد گردند. اگر پوستتنان جوش و آکنه زیادی دارد، ترجیحا روش دیگری را برای اصلاح صورت خود انتخاب کنید.

معایب استفاده از تیغ برای اصلاح
معایب استفاده از تیغ برای اصلاح

نکته: شایعه‌های زیادی وجود دارند که می‌گویند استفاده از تیغ برای اصلاح، می‌تواند سبب زیاد شدن موها و یا ضخیم شدنشان گردد! فراموش نکنید که تمامی این بحث‌ها و صحبت‌ها شایعه هستند واقعیت ندارند! برای آن که رویش موی شما بیشتر شود و یا موی روییده شده ضخیم تر گردد، نیاز است که در روند رشد فولیکول‌های مو تغییری ایجاد شود، که این اتفاق تنها با استفاده از تیغ رخ نخواهد داد! بنابراین، به هر شایعه‌ای که در این باب می‌شنوید اعتماد نکنید، و برای مطمئن شدن از شنیده‌های خود، با یک متخصص مشورت نمایید.

کلام آخر

اصلاح صورت، یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین موارد روی چهره و استایل فرد به شمار می‌آید. یکی از روش‌های رایج و پرکاربرد برای اصلاح صورت، استفاده از تیغ می‌باشد. درباره استفاده از تیغ برای اصلاح، شایعات و دروغ‌های زیادی وجود دارند که طی این مطلب، به بررسی آن‌ها پرداختیم. همچنین، طی این مطلب، به بررسی مزایا و معایب استفاده از تیغ برای اصلاح صورت پرداختیم و بررسی کردیم که چه افرادی، بهتر است از تیغ برای اصلاح بهره نبرند. برای مثال، افرادی که پوست حساسی دارند، بهتر است از تیغ استفاده نکنند. یا افرادی که جوش و آکنه زیادی دارند، نباید از تیغ استفاده نمایند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *