در صنعت سینمای امروز ، بسیاری از شاخصه ها مهم و ضروری است اما شاید در یک فیلم بیشترین توجه مخاطب روی داستان و شخصیت ها و گریم های انجام شده روی شخصیت فیلم باشد که این کار را گریمور با استفاده از وسایل مختلفی که مخصوص گریم است می کند . که ما در ادامه مقاله به معرفی و توضیحات این نمونه از وسایل گریم سینمایی می پردازیم.

لیست وسایل گریم سینمایی عبارتند از ؛ قلمو ، مو مصنوعی و کلاه گیس ، پالت رنگ ، مو تکه ای ، رنگ مو گچی ، کلاه طاسی ، ریش و سبیل مصنوعی ، لاتکس گریم ، زخم مصنوعی ، اسپری رنگ مو ، مژه مصنوعی ، آلژینات قالب گیری ، کرم پودر که فون گفته می‌شود ، کرپ پشم . فیکس کننده ، اسفنج ( ابر آرایشی) ، کانسیلر ، گوش پاک کن . سایه چشم .

وسایل مورد نیاز برای گریم چهره
وسایل مورد نیاز برای گریم چهره

وسایل مورد نیاز گریم

پالت رنگ

از آنجایی که رنگ ها مهم ترین اجزای گریم هستند، شما می توانید با توجه به استفاده ای که می خواهید از پالت رنگ داشته باشید آن را تهیه کنید زیرا خریدن پالت رنگ با توجه به برند و اندازه و تعداد رنگ هایی که که در آن موجود است و کاربردی که می تواند داشته باشد از هم متفاوت است . افراد مبتدی که تازه می خواهند با این مقوله آشنا شوند و شروع به کار کنند ، می توانند سراغ محصولات ارزان تر اما در عین حال با کیفیت تر بروند که بتوانند آموزش خود را در این شاخه شروع کرده و هم کسب مهارت کنند ، زیرا پالت رنگی که کیفیت خوبی دارد مطمئنا نتیجه ی کار را هم خوب می کند ، و این مسئله باعث تشویق شدن فرد می شود .

 

قلمو

 

برای اینکه ما بتوانیم از از پالت رنگ استفاده کنیم به قلمو نیاز داریم ، لازم است بدانید که قلمو ها در اندازه و شکل و الیاف به کار برده در ساختشان متفاوت هستند ، و دلیل اینکه هر کدام از نوع و اندازه مختلف برای گریم اجزای مختلف صورت به کار می روند اگر شما یک مجموعه قلمو کامل داشته باشید می توانید با خیال راحت به کار گریم خود رسیدگی کنید ، که این ابزار باعث می شود در کار خود سریع تر و حرفه ای تر عمل کنید . انواع قلمو عبارتند از ؛ قلمو پهن ، متوسط ، ظریف و نازک ، و مخصوص پودر که هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند مخدر ادامه به آن می پردازیم ؛

قلمو پهن : از قلمو پهن در نقاطی مانند پیشانی ، فک و چانه و گونه استفاده می شود .

قلمو متوسط : برای کشیدن خط سایه و سایه روشن کردن خطوط استفاده می شود .

قلمو ظریف و نازک : برای خط چشم کشیدن و خطوط ریز صورت استفاده می شود .

قلمو مخصوص پودر: این قلمو ، قلمروی پهن است که برای پاک کردن پودرهای اضافی صورت استفاده می شود.

 

مژه مصنوعی

مژه یکی از ارکان زیبایی در چهره بانوان است ، و در کار گریم هم از انواع کوتاه و بلند و پر پشت آن با شکل های مختلف استفاده می شود .

اسفنج یا همان ابر آرایشی

یکی دیگر از وسایل گریم سینمایی مورد نیاز در گریم می باشد که برای زدن پنجم و کرم مورد استفاده قرار می گیرد .

فیکس کننده

این وسیله معمولا در پایان کار گریم استفاده می شود که پودر بی رنگیست که مانع از خراب شدن آرایش صورت می شود و به گونه ای وظیفه ی محافظت از صورت را دارد .

کانسیلر

از آنجایی که رنگ بخش های مختلف صورت با یکدیگر متفاوت است برای اینکه از رنگ متناسب هر قسمت برای همان قسمت استفاده شود از کانسیلر استفاده می شود ، به طور مثال اگر اطراف بینی تان قرمز شده است باید از کانسیلرهایی با طیف رنگ سبز استفاده کنید تا عیوب آن قسمت را پوشش دهد .

 

گوش پاک کن

برای اینکه گریمی تمیز وبی عیب و نقص و بدون اضافه های آرایشی که روی صورت مانده است داشته باشیم ، از گوش پاک کن استفاده می کنیم مانند پاک مردن اضافه ی خط چشم و ریمل و تز این دست ریزکاری ها که در پایان تمیزی آن زیبایی گریم ما را دوچندان می کند.

کرم پودر

کرم پودر به سه دسته جامد و مایع و کرمی تقسیم می‌شود که یکی از ارکان اصلی گریم است زیرا زیرسازی یک گریم به کرم پودر هم بستگی دارد و گریمور با توجه به نوع پوست فرد گریم شونده آن را انتخاب می کند . به طور مثال اگر گیریمور تصمیم دارد گریم صورت فرد جلوه ای مات داشته باشد از کرم پودر کرمی استفاده می کند زیرا علاوه بر مات کردن بسیاری از عیوب صورت را پوشش می دهد .

 

رنگ مو

رنگ مو به نوع های مختلف و با توجه به نیاز آن نقش استفاده می شود که گاهی به صورت گچ و اسپری موقتی است و گاهی به صورت معمول به زمان بیشتری پوشش می دهد ، که علاوه بر رنگ مو گاهی وقت ها هم می توان برای رنگ سبیل و ریش نیز از آن استفاده کرد تا هماهنگی با موهای سر فرد داشته باشد و همه ی این موارد با توجه به سن بازیگر و‌موقعیت آن در فیلم نامه است .

چسب لاتکس

 

چسب لاتکس یک نمونه ی دیگر از وسایل گریم سینمایی میباشد ، این چسب به دو اندازه کوچک و بزرگ و در رنگ های کرم و قهوه ای و‌سفید در بازار موجود است که این وسیله برای لیفت صورت و یا پوشاندن زخمی که امکان دارد در صورت بازیگر باشد که با کمک خمیر پلاستیکی آن را می پوشاند .

زخم مصنوعی

این نوع وسیله بیشتر برای فیلم های ترسناک و اکشن مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا شخصیت های فیلم با توجه به سوانحی که در طول فیلم برایشان اتفاق می افتد ممکن است دچار خون ریزی و در نتیجه جراحت شوند که در اینجا از خون مصنوعی و زخم مصنوعی و یا صورت مصنوعی که در واقع یک کپی از صورت شخصیت اصلی فیلم نامه است ، استفاده می شود که اینکه مخاطب ، واقعی یا تقلبی بودن آن را ترجیح ندهد نتیجه ی کار حرفه ای گریمور و لوازمی که در گریم استفاده می کند است .

مو و ریش و سبیل مصنوعی

گاهی اوقات در گریم صورت بازیگر نمی توان فقط به رنگ ها و آرایش صورت روی صورت شخصیت انجام می شود تکیه کرد زیرا برای نزدیک کردن هنرمند به نقشی که قرار است ایفا کند به لوازم و ابزار دیگری مانند ریش و سبیل و مو مصنوعی ، کلاه کیس نیاز است ، و برای اینکه هر کدام از این مواردی که نام برده شد در صورت بازیگر استفاده شود نیاز به ملزومات دیگر هم نیز است ، به طور مثال برای استفاده از کلاه گیس باید از کلاه دیگری که کلاه طاسی و کلاه کچلی است استفاده شود ، و یا برای چسباندن سبیل باید از چسب های مخصوص گریم سینمایی استفاده شود . البته همیشه ریش و سبیل مصنوعی نیاز نیست زیرا بعد از حرفه ای شدن می توانید با استفاده از کرپ پشم خودتان ریش و سبیل مصنوعی درست کنید ، کرپ پشم به الیافی گفته می شود که گاهی مصنوعی ‌و گاهی از موی واقعی انسان است که به صورت بسته بندی شده و تابیده در بازار وجود دارد .

 

انوع مدل گریم سینمایی
انوع مدل گریم سینمایی

ادامه مقاله می خواهیم به چند نوع گریم از وسایل گریم سینمایی بپردازیم :

 

گریم قالبی

گریم چرب

گریم خشک

گریم مختلط

گریم قالبی : در این نوع گریم کرو پودر در رنگ های مختلف به وسیله اسفنج روی صورت قرار می گیرد و نیازی به پودر نیست ، در این نوع گریم بهتر است که از اسفنج ابریشمی استفاده کنید که بهتر است که فقط مرطوب بوده و خیس نباشد . زیرا اگر اسفنج شما بیشتر از حد مرطوبی خیس شده باشد نمی توانید آرایش را روی صورت با اسفنج انجام دهید علاوه بر آن باعث می شود که کرم پودر کاور خوبی نداشته باشد و روی صورت نازک و روان باشد ، حفظ تعادل بین مقدار استفاده شده ، از کرم پودر و مقدار خیس و مرطوب بودن اسفنج نتیجه ی کار شما را جذاب می کند ، زیرا اگر در پایان کار گریم ، کرم پودر روی صورت ضخیم و سنگین نمایان باشد دلیل بر استفاده بیش از حد شما در کرم پودر است ، ‌در نتیجه اگر شما می خواهید در پایان کار صورت گریم شده ی مناسبی داشته باشید بهتر است اسفنج را روی صورت به آرامی بمالید تا زمانی که صورت با پوشش نازکی از رنگ پوشیده شود و لازم است بدانید در گریم قالبی نیازی به پودر نیست .

گریم چرب : در این نوع گریم بیشتر محصولات آرایشی که مورد استفاده قرار می گیرند به صورت چرب می باشند . این نوع گریم برای پوست های خشک مناسب است ، محصولاتی چربی که در این نوع گریم استفاده می شوند عبارتند از انواع فن چرب مانند رژ لب ، رژ گونه ، سایه چشم کرمی که هم در انواع تکی و هم در جعبه هایی با تعداد پنج تا بیست و چهار رنگ در بازار موجود می باشد . زمان استفاده از این نوع گریم اسفنج را مرطوب کرده و از یک قشر نازک پن استیک استفاده می کنیم تا بدین صورت تمام لک های پوست پوشش داده شود و پوستی یک دست داشته باشیم و در مرحله ی بعد برای برداشتن پودراضافی روی صورت و به ثبات رساندن آرایش صورت روی آن پودر زده و به آرامی به همراه یک اسفنج فشار می دهیم .

 

گریم خشک : تمام محصولات مورد استفاده در این روش به صورت پودری و خشک می باشند ، مانند پودر آرایشی ، رژ گونه پودری ، سایه چشم پودری و …. و این نوع گریم برای پوست های چرب مناسب است.

 

گریم مختلط : همانطور که از اسمش پیداست در این نوع گریم ، از آرایش قالبی همراه با گریم چرب استفاده می کنیم ، که این کار به سه روش صورت می گیرد ؛

 

روش اول: روی کرم پودر گریم قالبی از سایه روشن های چرب استفاده می کنیم و سپس روی آن پودر زده و از رژ گونه خشک استفاده می کنیم . و اگر بخواهيد رژگونه چرب بکار ببريد اینکار را قبل از زدن پودر و بعد از سايه روشن انجام دهيد.

 

روش دوم : این روش که از همه ی روش ها قوی تر است ، و برای مواردی که می خواهید گریم دقیقی داشته باشید مناسب است . معمولا از سایه روشن ها و رژگونه کرمی یا روغنی‌ در ابتدای کار استفاده می شود و بعد از آن گریم قالبی به وسیله اسفنج روی آن صورت می گیرد و به طوری که آرایش قبلی از زیر آن پیدا باشد از رژ گونه استفاده می کنیم و در پایان کار چنان چه دیدید که سایه روشن ها به تغییرات یا تصحیحاتی نیز احتیاج دارند می توانید از آرایش قالبی استفاده کنید .

 

روش سوم: در اين روش از فن چرب (پن استيک) استفاده می کنیم و روي آن پودر زده براي ايجاد سايه روشن از رنگ هاي روشن کرمي و تيره قالبي استفاده می کنیم .

اینکار برای تاکید نواحی روشن پوست ، صورت می گیرد و همچنین رنگ های تیره قالبی ، از براقیت مناطق تیره صورت جلوگیری می کند .

و در پایان

مجموعه پارسا مو با متخصصین کاربلد ، و با به کار گیری آخرین متدهای روز دنیا ، و در آخر با ارائه ی مدرک معتبر در این رشته در خدمت شما دوستداران این هنر بوده و امیدوار است که بتواند شما را در مسیر مورد علاقه تان همراهی نماید . که شما مخاطبان گرامی می توانید با شرکت در دوره های حضوری این مجموعه به هدف نهایی خود دست پیدا کنید .همچنین اگر در زمینه ی وسایل گریم سینمایی سوالاتی داشتید میتوانید از طریق نظرات همین صفحه یا از طریق تماس با ما با تیم پشتیبانی وب سایت پارسا مو ارتباط برقرار کنید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *