مدرک آرایشگری جهت مهاجرت

مدرک آرایشگری جهت مهاجرت


مقدمه

معمولاً افراد در هنگام ورود به عرصه آرایشگری و هنر پیرایش تصوری که دارند این است که حرفه آرایشگری تنها شامل یک زیرشاخه و آن هم آرایش و پیرایش زنانه می باشد. درصورتی که این باور اشتباه است و در صنعت آرایشگری بیش از سی حرفه مختلف وجود دارد که امکان آموزش دیدن و گرفتن مدرک در همه ی آن ها وجود دارد. تمامی این حرفه ها به صورت یکجا و با همدیگر آموزش داده نمی شود بلکه برای گرفتن مدرک آرایشگری جهت مهاجرت هرکدام باید یکسری آموزش های مختلف را که معمولاً چیزی در حدود سیصد ساعت آموزش است فرابگیرید.

شما می توانید برای شروع کار، در آموزشگاه ها و مراکزی که امور زیبایی و آرایشی را آموزش می دهند شروع به تعلیم دیدن بکنید. درنهایت اگر قصد گرفتن مدرک فنی حرفه ای یا حتی مدرک بین المللی آرایشگری برای مهاجرت را دارید باید به صورت جداگانه اقدام به دریافت آن کنید. اگر بخواهیم تعدادی از رشته های پرطرف دار شاخه ی آرایشگری را برای شما نام ببریم می توانیم کوتاهی موی زنانه، موی ژورنالی و دختران را مثال بزنیم. همچنین انواع پاک سازی های پوست، خودآرایی های زنانه و انواع شینیون مو، رنگ مو، مش مو و کوتاه کردن مو و… از دیگر شاخه های متنوع و گوناگون آرایشگری هستند.

مدرک بین المللی برای مهاجرت
مدرک بین المللی برای مهاجرت

دسته بندی مدارک مختلف آرایشگری

در حقیقت مدارک مختلفی که پس از گذراندن دوره های فنی و حرفه ای می توانیم دریافت کنیم در سه سطح دسته بندی می شوند. دسته اول که بالاتر رسمیت را دارد مدرک رسمی فنی حرفه ای است. در حقیقت این مدرک همان مدرکی بین المللی است که می توان در دفاتر رسمی آن را ترجمه کرد و این ترجمه در حدود صد و هشتاد کشور مختلف جهان سندیت دارد و می تواند مورداستفاده قرار بگیرد. در سطح بعدی مدرکی را داریم که مورد تائید سازمان فنی و حرفه ای می باشد. این مدرک برای باز کردن آرایشگاه و انجام دادن آن خدمتی که دور آن را گذرانده اید مناسب است. در سطح بعدی مدرک گذر مهارتی فنی و حرفه ای قرار می گیرد که این مدرک نشان می دهد شما دوره را طی کرده اید و در این مهارت خاص خبره هستید.

همه چیز در مورد مدرک بین المللی

مدرک بین المللی یا مدرک رسمی فنی حرفه ای، مدرکی است که تنها توسط بعضی از مؤسسه های معتبر و دارای رسمیت قابل صدور می باشد. پ یعنی آموزشگاه های کوچک که از این لحاظ دارای رسمیت نمی باشند اجازه صدور آن را ندارند. پس شما با گذراندن دوره در آن ها تنها می توانید به نوع مدرک سطوح پایین تر بسنده کنید؛ اما مدرک آرایشگری جهت مهاجرت مدرکی است که با داشتن آن می توانید مهاجرت راحت تری داشته باشید زیرا این مدرک را می توان به عنوان یک مهارت ضمیمه پرونده خود کرد تا روند مهاجرت آسان تری داشت.

مدرک بین المللی آرایشگری
مدرک بین المللی آرایشگری

مدرک مناسب برای اقدام به مهاجرت

در حقیقت مدرکی که می توان از آن برای اقدام به مهاجرت استفاده کرد مدرک رسمی فنی و حرفه ای می باشد این مدرک همان طور که پیش تر گفتیم در دفاتر اسناد رسمی و درجاهای معتبر قابل ترجمه شدن می باشد. هنگامی که شما به کشور مقصد مهاجرت کنید می توانید با نشان دادن این  گواهی، تجربه داشتن خود را در آن رشته ثابت کنید و به عنوان کارشناس این رشته معرفی شوید. سازمانی بانام ILO، وجود دارد که سازمان جهانی کار می باشد و در حدود صد و هشتاد کشور از میان کشورهای جامعه جهانی در این سازمان عضو هستند. این کشورها معمولاً ملزم به پذیرش مدارک اخذشده ی رسمی یکدیگر می باشند.

به عنوان مثال همین مدرک آرایشگری که از مؤسسه فنی و حرفه ای در ایران اخذ می شود معمولاً در اکثر این صد و هشتاد کشور موردپذیرش می باشد. البته بعضی از این کشورها قوانین سخت گیرانه تری دارند و ممکن است این مدرک را به عنوان یک مدرک رسمی برای شروع کار و تخصص داشتن در این حرفه موردپذیرش قرار ندهند، بلکه تنها از میزان ساعاتی که شما باید برای خبره شدن و کسب تجربه در آن حرفه بگذرانید کم کنند. البته خود همین هم می تواند صرفه جویی بسیار زیادی در وقت و هزینه شما بکند درنتیجه کمک شایانی به روند مهاجرت شما خواهد کرد. حال شاید این سؤال برای شما به وجودآمده باشد که تا چه میزان می توان به مدرک بین المللی جهت مهاجرت  یا مدرک رسمی فنی و حرفه ای اعتماد کرد و تا چه میزان این مدرک در کشورهای مطرح شده قابل قبول و مورد تائید می باشد.

طی یکی از مصاحبه هایی که خبرگزاری خانه ملت با جناب آقای علی موسوی که یکی از مسئولین بلندپایه این مؤسسه فنی و حرفه ای می باشند، داشته است ایشان بیان نمودند که تمامی افرادی که ساعت های ملزم شده و قرارداده شده را طی کرده باشند و درنهایت با پشت سر گذاشتن آزمون های مدنظر بتوانند موفق به دریافت مدرک رسمی مؤسسه فنی و حرفه ای ( مدرک بین المللی آرایشگری جهت مهاجرت) بشوند با توجه به این که این مدرک بین المللی است می توانند با خیال راحت این مدرک را به صد و هشتاد کشوری که سازمان بین المللی ILO معرفی کرده است ارائه کنند و این مدارک در تمامی این کشور ها موردقبول است.

ایشان با توجه به سمت خود یعنی معاونت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای اذعان داشته اند که می توان مدرک فنی و حرفه ای را حتی در درجات بالاتری از مدارک دانشگاهی قرارداد. به عنوان مثال مدرک درجه دوی فنی و حرفه ای می تواند حتی از مدرک دانشگاه بلندمرتبه و خوش نامی مانند دانشگاه امیرکبیر هم بهتر باشد. ممکن است شخصی که این مدرک را دریافت می کند بتواند به مراتب نسبت به اشخاصی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند راحت تر در خارج از کشور مشغول به کار شود و پروسه مهاجرت آسان تری داشته باشد.

مدرک ILO برای مهاجرت
مدرک ILO برای مهاجرت

کسب توانمندی های لازم پیش از مهاجرت

با توجه به این که امروز مدرک آرایشگری یکی از معتبرترین مدارک برای مهاجرت در کشورها می باشد نیاز است که هر آرایشگر یک سری مهارت ها را در خود تقویت کند تا بتواند در عرصه خود بدرخشد. یک سری از این کارها می تواند دلبخواهی و انتخابی باشد اما سری دیگری از این کارها واجب و ضروری هستند. رعایت نکات بهداشتی در هنگام کار کردن و یا اهمیت دادن به سلامت خود و مشتری از موارد ضروری ای هست که هر آرایشگر باید در طول فعالیت کاری خود رعایت کند.

اما این که شما بخواهید فر کردن مو را آموزش ببینید یا گذاشتن انواع رنگ موها بستگی به خودتان دارد. یا حتی می توانید از حدود سی شاخه دیگر آرایشگری استفاده کنید و آن ها را آموزش ببینید. ارائه دادن خدماتی مرتبط با سلامت پوست و موی مشتری و یا حتی خدمات دست وپا و صورت نیز شاخه هایی از آرایشگری به حساب می آیند به عنوان مثال مانیکور و پدیکور از خدماتی است که می توان برای دست ها و پاها ارائه کرد.

از دیگر مواردی که برای هر آرایشگری ضروری به شمار می آید داشتن توانایی ادراک و خلاقیت بالا می باشد. انجام دادن کارهای هنری مخصوصاً بر روی صورت یک انسان نیازمند داشتن خلاقیت و توانمندی های هنری ویژه می باشد. ازاین رو شما باید بر روی توانایی های بصری خود بسیار کار کنید و دوره های مختلف را بگذرانید و دائماً در حال آموزش دیدن باشید و آموزش دیدن را هرگز متوقف نکنید. شما باید بتوانید چهره های مختلف افراد را آنالیز کنید و بتوانید آن ها را به بهترین نحو بیارایید.

استفاده کردن از مواد و لوازم آرایشی درجه یک و اصلی به شما کمک می کند تا بتوانید آرایش خود را به بهترین نحو و با بهترین کیفیت انجام بدهید. از انجام آرایش های افراطی و خارج از ابعاد استاندارد ولو به درخواست مشتری پرهیز کنید زیرا نمونه کار  ها و نمونه آرایش های شما به عنوان رزومه ای برای شما به شمار می آیند. یک آرایشگر به عنوان کسی که در طول روز ممکن است با تیپ های شخصیتی مختلفی از افراد روبرو بشود باید از قدرت برقراری روابط اجتماعی بالایی برخوردار باشد. همچنین باید بتواند جسارت ارائه نظر خود را به مشتری داشته باشد و آنچه در سر دارد و تصور می کند برای مشتری بهتر است را به ایشان ارائه نماید. درنهایت کنترل زمان و مدیریت کردن آن بخش مهمی از کار به حساب می آیند.

شما باید مهارت خود را درزمینهٔ کنترل زمان بالا ببرید تا بتوانید بهترین کیفیت آرایش را در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون خطابه مشتری ارائه بدهید؛ زیرا هیچ کس نمی خواهد برای انجام آرایش صورت خود ساعت ها منتظر بنشیند و درنهایت با یک خطای کوچک از انجام شما بهترین روز زندگی و بهترین عکس های خود را از دست بدهد. رعایت کردن این جزئیات و ظریف کاری برای آرایشگر نکته بسیار مهمی به حساب می آید درنتیجه شما علاوه بر یادگیری کلیات کار بهتر است ظریف کاری ها و به اصطلاح عام فوت های کوزه گری کار را نیز فرابگیرید.

بهترین کشورها برای پروسه مهاجرت

بهترین کشورها برای مهاجرت به واسطه ارائه مدرک آرایشگری جهت مهاجرت می توانند کشورهای اروپایی باشند. البته در کنار کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا نیز در جایگاه خوبی قرار دارند. به طوری که میزان حقوق ماهیانه یک آرایشگر به طور متوسط در کشور آمریکا می تواند چیزی بالای بیست هزار دلار باشد که این مبلغ در استرالیا پیش از آنکه مالیات را از این مبلغ کسر کنیم چیزی بالغ بر سی هزار دلار است. در کشورهای اروپایی نیز بسته به شرایط و نوع مدرکی که شما ارائه بدهید حقوقی بالای بیست وپنج هزار دلار ماهیانه دریافت خواهید کرد.

بهترین کشور جهت مهاجرت آرایشگر
بهترین کشور جهت مهاجرت آرایشگر

نتیجه گیری

در مقاله فوق تلاش کردیم در مورد مدرک بین المللی اطلاعاتی را به شما ارائه بدهیم. همان طور که پیش تر برایتان گفتیم مدرک آرایشگری جهت مهاجرت در حقیقت همان مدرک رسمی فنی و حرفه ای است که در چیزی حدود صد و هشتاد کشور جهان معتبر است و قابل ارائه و سندیت می باشد. درنتیجه شما می توانید با تقویت کردن یکسری از مهارت ها در خودتان به این درجه برسید که بتوانید با ارائه این مدرک و به روز نگه داشتن اطلاعاتتان به عنوان یک آرایشگر زبده شروع به فعالیت در کشور مقصد کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiWm9-pkeP0AhUJGQYAHZdCDdYYABAAGgJ3cw&ae=2&ohost=www.google.com&cid=CAASE-RoYVt8skjhF9Ct_GhEg_BCG-I&sig=AOD64_22_MX3crIuQTA3PjCYzyYyUz24Cw&q&adurl&ved=2ahUKEwigjdapkeP0AhVI8rsIHcOLADIQ0Qx6BAgCEAE 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *